تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه دیدید که مردی باکی ندارد که چه می گوید و چه درباره اش گفته می شود،چنین ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812821286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مادران و همسران شهید؛ مربیان اسطوره های افتخارآفرین تاریخ


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مادران و همسران شهید؛ مربیان اسطوره های افتخارآفرین تاریخ تهران -ایرنا- شهیدان اسطوره های افتخارآفرینی هستندکه نامشان در تاریخ ثبت شده و بی تردید ایثار و از خودگذشتگی مادران و همسران شهدا آنها را به این مقام رساند.


24 فروردین ماه مصادف با 13 جمادی الثانی سالروز وفات بانوی فداکار حضرت ام البنین (س) همسر شهید و مادر چهار شهید در تقویم رسمی کشور به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهید نامگذاری شده است
باید گفت، ایثار، شجاعت و خصوصیات اخلاقی شهدا مرهون تربیت مادرانی است که خود عامل به فضایل اخلاقی بوده اند.
از سوی دیگر، همسران این اسطوره های تاریخ، شریک مجاهدت های عزیزان خود در دوران دفاع مقدس بودند زیرا اگر مساعدت و همراهی آنها نبود، شهدا به دلیل دغدغه هایی نظیر مسئولیت سرپرستی و تربیت فرزندان در انجام وظایف خود برای دفاع از میهن با مشکلات فراوانی روبرو می شدند.
این زنان بودند که تنها به خاطر رضای خدا همسران و فرزندان خود را راهی میدان های رزم کردند و با قبول مسئولیت سنگین اداره خانواده، آنها را به حضور در جبهه تشویق کردند.
آنها با تاسی از الگوهای دینی نظیر حضرت زینب(س) و حضرت ام البنین(س) مادر علمدار شیردل کربلا از آغاز به ایفای نقش تربیتی خود پرداخته اند.
یکی از این زنان غیور و مقاوم، همسر خلبان شهید ˈعلی ایلخانیˈ است؛ شیرزنی که در اوج جوانی با وجود دارا بودن فرزند یک و نیم ساله همسر خود را در راه سرافرازی و عزت میهن از دست داد.
ˈاشرف نجفیˈ در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود:
پیش از آغاز رسمی جنگ تحمیلی علیه ایران در تاریخ 31 شهریور سال 59 درگیری های مرزی در مناطق مختلف کشور وجود داشت این در حالیست که بسیاری از مردم از آن بی اطلاع بودند.
وی اظهار داشت: آن زمان در پایگاه نظامی نو‍ژه همدان ساکن بودیم و از انجام پروازهای فوق العاده خلبانان نیروی هوایی از جمله همسرم متوجه تحرکات دشمن در برخی از مناطق کشور شدیم.
نجفی درباره چگونگی شهادت همسرش ادامه داد: پس از تجاوز یک فروند هواپیمای دشمن به خاک کشور در تاریخ 17 شهریور سال 59، همسرم و یکی دیگر از خلبانان نیروی هوایی پس از پرواز به خاک عراق وارد می شوند که هواپیمای آنها هدف نیروهای بعثی قرار می گیرد اما آنها با تمام دشواری خود را به قصر شیرین می رسانند.
همسر شهید ایلخانی اضافه کرد: این دو خلبان برای نجات جان خود دقایقی پیش از انفجار از هواپیما خارج می شوند که متاسفانه چتر نجات همسرم باز نمی شود و در سن 25 سالگی به آرزوی همیشگی خود یعنی شهادت می رسد.
نجفی که در زمان شهادت همسر 21 سال سن داشته، تصریح کرد: ابتدا شهادت همسرم را از من پنهان کردند و گفتند هواپیمای آنها به دلیل اینکه نتوانسته در باند اصلی بنشیند در باند شهر دیگری فرود آمده اما وقتی همکاران همسرم و اقوام را در منزل دیدم متوجه شهادت وی شدم.
همسر شهید ایلخانی که به مدت دوسال و نیم با وی زندگی کرده یادآور شد: همسرم انسانی فوق العاده مهربان، آرام و صبور بود که مرگ در رختخواب را کوچک می دانست و همیشه آرزو داشت با شهادت و به خاطر دفاع از میهن اسلامی از دنیا برود هرچند می گفت همه همکاران خلبان نیز چنین عقیده ای داشتند.

** فرزند برومند اکنون قهرمان موتور سواری کشور
نجفی با اشاره به اینکه فرزندش محمد ایلخانی اکنون 33 سال سن دارد، ادامه داد: وی متاهل و قهرمان موتور سواری ایران است که به وجودش افتخار می کنم.
وی با یادآوری این نکته که دعای خیر پدران شهید همواره همراه فرزندان آنهاست، اضافه کرد: محمد نیز باور دارد پدرش همه جا در کنار اوست هرچند باید اقرار کرد هر آنچه امروز داریم از برکت این شهید است.

**بوسه بردست تک تک مادران شهید
نجفی درباره نامگذاری سالروز وفات حضرت ام البنین (س) به نام روز تجلیل ازمادران و همسران شهدا گفت: باید دست تک تک مادران شهید را بوسید، این افراد عزیزترین دارایی خود که همان فرزند است را تقدیم میهن اسلامی کردند هرچند همسران شهدا نیز در اوج جوانی و با مشقت های فراوان به خاطر عدم حضور همسران، به تنهایی بار مسئولیت تربیت فرزندان را به دوش کشیدند.
نجفی ثبت روز تکریم از مادران و همسران شهدا را اقدامی شایسته از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و گفت: تجلیل از مادران و همسران شهدا می تواند به یک فرهنگ تبدیل شود و به آنها بگوید، هرگز فراموش نخواهند شد.

**لزوم تجلیل از همسران جانبازان
نجفی با بیان اینکه همسران جانبازان افرادی بی نظیر هستند که پرستاری و همراهی آنها را با عشق فراوان عهده دار شده اند، گفت، پیشنهاد می کنم روزی هم به پاس تجلیل از خدمات آنها به ثبت برسد زیرا به اعتقاد من جایگاه همسر یک جانباز بالاتر از جایگاه همسران شهداست.
وی با اشاره به وضعیت دشوار زندگی جانبازان از همه مسئولان خواست به این قشر از جامعه رسیدگی بیشتر شود.
همسر شهید ایلخانی ابراز امیدواری کرد که جوانان و نوجوانان کشور با الگو گرفتن از شهدا حافظ ارزش های اسلام و انقلاب باشند.
نجفی اظهار داشت: مادران و همسران شهدا نباید حضور خود در عرصه های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی را ناچیز بدانند زیرا امروز بیش از گذشته برای تربیت نسل جوان به راهنما و الگوهای تربیتی آنها نیاز است.
اجتمام**1880
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




23/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن