تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص): طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798471339




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روایت روحانی از شاهکار ظریف/ماجرای خواب مادر حمید ابوطالبی درباره پسر شهیدش/ برهم خوردن دیدار نوروزی خاتمی با کروبی/نقشه غرب برای آب سنگین اراک و ...


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
روایت روحانی از شاهکار ظریف/ماجرای خواب مادر حمید ابوطالبی درباره پسر شهیدش/ برهم خوردن دیدار نوروزی خاتمی با کروبی/نقشه غرب برای آب سنگین اراک و ...

روایت روحانی از شاهکار ظریف/ماجرای خواب مادر حمید ابوطالبی درباره پسر شهیدش/ برهم خوردن دیدار نوروزی خاتمی با کروبی/نقشه غرب برای آب سنگین اراک و ...
شنیده ایم طرف های غربی با اشاره به کارکرد چهارگانه راکتور آب سنگین اراک در تولید 1-برق 2-ایزوتوپ 3-پلوتونیوم و 4-تحقیق و توسعه، سعی دارند این راکتور 40 مگاواتی را تبدیل به راکتور 10 مگاواتی کند. به گزارش نامه نیوز، سایت مشرق در روایت خود از گوشه و کنار سیاست ایران نوشت:

*حمید ابوطالبی که به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل معرفی شده، برادر شهیدان مجید و فرید ابوطالبی است. شهید مجید ابوطالبی در سال 1361 در عملیات مسلم بن عقیل در منطقه عملیاتی سومار به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید حدود شش سال پیش در کهف الشهدا دفن شد تا اینکه در شب عرفه سال گذشته به خواب مادر آمد و گفت: "مادر من آمده‌ام. خیلی وقت است که آمده‌ام. چند سال است که آمده‌ام. اما هیچ کس دنبالم نیامد. یک اتاق گرفته‌ام و تنها زندگی می‌کنم".

در پی خواب مادر شهید ابوطالبی و تماس وی با مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، از مادر و برادر شهید نمونه ژنتیکی گرفته شده و اطلاعات به دست آمده با اطلاعات حاصل از شناسایی شهدای گمنام تطبیق داده شد. براساس بررسی‌ها مشخص شد پیکر مطهر شهید ابوطالبی جزو شهدای تفحص شده بود و با اعلام کد به معراج شهدا، روشن شد محل دفن شهید ابوطالبی کهف الشهدای ولنجک تهران است. بنابراین روز هفتم آبان ماه 1392 خانواده شهید «مجید ابوطالبی» بعد از 31 سال، عزیزشان را در کهف‌الشهدای تهران در آغوش کشیدند.


*شنیده ایم طرف های غربی با اشاره به کارکرد چهارگانه راکتور آب سنگین اراک در تولید 1-برق 2-ایزوتوپ 3-پلوتونیوم و 4-تحقیق و توسعه، سعی دارند این راکتور 40 مگاواتی را تبدیل به راکتور 10 مگاواتی کرده و میزان کاربری و کارایی آن را تنها در مرز تحقیق و توسعه نگه دارند.

*هفته گذشته جمعی از وزرا و مدیران دولت احمدی نژاد با وی دیدار نوروزی داشتند. این دیدار در ساختمان ولنجک برگزار شد و اسفندیار رحیم مشایی نیز به مهمانان خوش آمد می گفت. علیرغم حضور مشایی در جلسات خصوصی، احمدی نژاد در 10 ماه گذشته حاضر به همراهی مشایی با خود در مراسم های عمومی نشده است.

*شنیده ایم یکی از کلان سرمایه داران با طرح شکایتی مدعی شده است زمین های مربوط به واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد تهران متعلق به وی می باشد. وکیل خانوادگی هاشمی رفسنجانی از طرف هاشمی مامور پیگیری این پرونده شده است. گفته می شود این پرونده حدود 5 هزار میلیارد تومان ارزش دارد. این دانشگاه در حال حاضر دارای ۱۸ دانشکده و ۴ مرکز تحقیقاتی- آزمایشگاهی با بیش از ۳۴۴ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است وبر اساس اعلام نشریه داخلی دانشگاه بیشتر از ۳۰۰۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف در آن مشغول به تحصیل هستند.

*صادق طباطبایی به دلیل ابتلا به بیماری سخت ریه در بیمارستانی در آلمان بستری و تحت مراقبت های ویژه قرار گرفته است. وی دایی سید حسن خمینی و خواهر زاده امام موسی صدر است.

*شنیده ایم علیرغم گذشت بیش از چهار ماه از مذاکرات ایران و 1+5 و تعهد غرب ها برای آزاد کردن 4 میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران، هنوز این اموال وارد کشور نشده اند. بر اساس قانون بانکی کره جنوبی هر گونه نقل و انتقال بانکی در این کشور باید تبدیل به دلار شود که آمریکایی ها تاکنون مجوز انتقال قسط اول را به صورت دلار از بانک های کره ای به ایران صادر نکرده اند. همچنین بانک های سوئیسی هم به بهانه تحریم های بانکی اجازه انتقال این اموال را به ایران صادر نکرده اند.

*شنیده ایم در دیدار علی جنتی با محمد خاتمی، یکی از حاضران درصدد عکس گرفتن از این ملاقات برمی آید که خاتمی با این کار مخالفت می کند و می گوید این کار را نکنید چرا که برای وزیر ارشاد دردسر ساز می شود.در عین حال یکی از حاضران در جلسه تصاویری تهیه و اقدام به انتشار آن در فضای مجازی می کند تا پروژه استیضاح علی جنتی بار دیگر در دستور کار نمایندگان قرار بگیرد.

*استفاده برخی زمین خواران از رانت اطلاعاتی باعث شده است تا پیش از اعلام خبر تبدیل شهرهای آبادان، جاسک، مهران، بانه و مریوان به عنوان منطقه آزاد، زمین هایی را دراین مناطق با قیمت پایین خریداری کرده تا پس از اعلام با چند برابر قیمت به فروش برسانند.

*شنیده ایم در برنامه جزئیات سفراشتون به تهران که به مقامات مسوول ارائه شده بود، برای روز شنبه ساعت 20 ملاقات با تعدادی از سفیران عضو اتحادیه اروپا در سفارتخانه اتریش تنظیم شده بود که این برنامه نهایتا با غافل گیری مسوولان مربوطه به دیدار با نسرین ستوده و مادر ستار بهشتی منجر شد.

*کارشناسان سیاسی معتقدند در صورتی که اوباما مصوبه سنا و کنگره را امضا نکند و حمید ابوطالبی به عنوان سفیر ایران به سازمان ملل فرستاده شود، وی مانند دیپلمات های کره شمالی و سوریه نمی تواند از فاصله ۲۵ مایلی حلقه کلومبوس در مرکز منتهن دورتر برود.ابوطالبی پس از فتح لانه جاسوسی به عنوان مترجم در چند پروژه از جمله آزادی زنان سیاه پوست و مذاکرات الجزایر به دانشجویان خط امام کمک کرد.

*شنیده ایم سفرهای نوروزی امسال با کاهش 25 درصدی همراه بوده است. کارشناسان دلایل مختلفی را برای این کاهش برشمرده اند:1-برودت هوا و بارش برف در نخستین روزهای فروردین2- قیمت بالای هتل ها و مسافرخانه ها3-مصادف شدن نوروز با ایام فاطمیه4-عدم تخصیص بنزین و کارت سفر نوروزی5-افزایش قیمت بلیط هواپیما و وسایل نقلیه عمومی و6- قیمت مناسب تورهای خارجی در مقایسه با تورهای داخلی.

*شنیده ایم یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری یازدهم در ایام نوروز به یکی از کشورهای همسایه سفر کرده است. در این سفر خانواده و نزدیکان وی حضور داشته اند.

*ارزیابی های کارشناسان نشان می دهد در صورت تشکیل فراکسیون اعتدال در مجلس شورای اسلامی، حدود 75 نماینده عضو این فراکسیون خواهند شد که بخش عمده آنان از فراکسیون رهروان ولایت خواهند بود. برخی نمایندگان معتقدند عضویت در این فراکسیون می تواند به تخصیص بودجه دولتی برای طرح های عمرانی در حوزه های انتخابی شان کمک کند.

*به دنبال سخنان حسن روحانی در دیدار نوروزی تعدادی از کارکنان و مدیران نهاد ریاست که اظهار داشت: "برخی می‌خواهند ما را مشغول حاشیه‌ کنند تا از اصل کار باز بمانیم، اگر کسی خطای کوچکی کرده آن را بزرگ نکنیم و اگر احیاناً خیانت کوچکی بوده آن را بزرگ و بزرگ‌تر نکنیم." برخی رسانه های اصلاح طلب سعی داشتند آن را به فتنه 88 مرتبط نمایند در حالی که گفته می شود سیاق سخنان روحانی درباره قرارداد کرسنت بوده است. روحانی در این سخنرانی از عملکرد ظریف، زنگنه و فرجی دانا دفاع کرده و گفته است شاهکار ظریف و خدمتی که او در روند مذاکرات به ملت ایران کرده در آینده معلوم می شود.

*سفر محمد باقرنوبخت به عربستان با سکوت رسانه های دولتی همراه شد. در سفر نوبخت از احتمال دیدار وی با پادشاه عربستان سخن گفته می شد که ظاهرا به دلیل اقامت و استراحت ملک عبدالله در ویلای تفریحی اش، این دیدار انجام نشد.

*در گزارش نمایندگان وزارت اطلاعات ، قوه قضاییه و بانک مرکزی به مالزی برای ارزیابی اموال بابک زنجانی، معلوم شده که وی سهامدار هیچ بانکی در این کشور نبوده و تنها با یک مرکز تبادل مالی شبیه صرافی کار می کرده است.

*بحران مخاطب برای شبکه های ماهواره ای فارسی زبان باعث تعطیلی برخی از آن ها شده است. برخی دیگر از این شبکه ها در ایام نوروز امسال برای جذب مخاطب و فائق آمدن بر بحران مالی خود اقدام به بازپخش سریال های ایرانی همچون پایتخت، کلاه قرمزی و پخش مستقیم فوتبال لیگ برتر کردند.

* در جلسه نیروهای وابسته به گروهک نهضت آزادی از فیلم چمران حاتمی کیا انتقاد و گفته شده است:" چمرانی که حاتمی کیا نشان داد چمرانی نبود که ما می خواستیم معرفی شود. چمرانی که حاتمی کیا در فیلم "چ" نشان داد معتقد بود تنها نسخه نجات کردستان، نسخه آقای خمینی است و حاضراست جانش را در این راه فدا کند."

*محمد خاتمی در ایام نوروز تلاش داشت به دیدن مهدی کروبی برود که موفق به این کار نشد. نیروهای جریان فتنه درصددند هواداران و شبکه اجتماعی خود را در سال جاری سازماندهی و به استقبال انتخابات مجلس و خبرگان بروند.

*شنیده ایم مقرر شده است به غیر از ظریف و سخنگوی وزارت خارجه، دیگر مسوولان دولتی در باره قطعنامه پارلمان اروپا اظهار نظر نکنند. دولتی ها معتقدند قطعنامه های پارلمان اروپا که با رای 43 درصددی انتخاب شده اند ضمانت اجرا ندارد و از سال 88 تاکنون بیش از 60 قطعنامه علیه کشورمان صادر کرده اند که قطعنامه اخیر در برخی موارد دارای جنبه های مثبت بوده و لحن ملایم تری نسبت به گذشته دارد.

*شنیده ایم قرار بود در سفر محمود احمدی نژاد به شلمچه و حضور در جمع راهیان نور، تعدادی از اعضای کابینه و معاونان سابقش حضور داشته باشند که هر یک به دلایلی نتوانستند وی را در جریان این سفر همراهی کنند.

*مجموعه کلاه قرمزی توانست بالاترین هزینه تولید را در میان مجموعه های نوروزی به دست آورد. شنیده ایم دست اندرکاران این مجموعه برای ساخت هر دقیقه از این مجموعه، مبلغ دو میلیون و هشتصد هزار تومان با صدا و سیما قرارداد بسته اند.

*شنیده ایم در جریان ملاقات کاترین اشتون با محکومان و فعالان فتنه در سفارت اتریش، مرضیه مرتاضی لنگرودی، عضو شورای مرکزی گروهک ملی ـ مذهبی نیز حضور داشته است. وی همسر حبیب‌الله پیمان عضو شورای مرکزی گروهک ملی مذهبی و دبیر کل گروهک جنبش مسلمانان مبارز است.

*رسانه های اپوزیسیون و اصلاح طلب که سعی دارند از مولوی عبدالحمید در ارتباط با آزادی چهار مرزبان یک قهرمان بسازند هنوز نتوانسته اند به این سوال اساسی پاسخ دهند که وی چه نفوذ و ارتباطی با گروهک تروریستی جیش العدل داشته که خواسته وی مورد قبول این گروهک وابسته به سیا و موساد قرار گرفته است.

*شنیده ایم 5 مرزبان ربوده شده ایرانی در بدو ربایش ابتدا به شهر کویته پاکستان و سپس به منطقه ای در 300 کیلومتری این کشور انتقال داده شدند. این در حالی است که مقامات پاکستانی همواره تاکید بر حضور مرزبانان ربوده شده در خاک ایران داشتند. در جریان آزادی مرزبانان نیز پاکستانی ها اصرار داشتند مرزبانان به منطقه ای مشترک میان ایران و پاکستان و افغانستان انتقال داده شده و سپس آزاد شوند.

*در جلسه گروهی از مدیران رسانه های اصلاح طلب گفته شده است:" ما در سال جاری با چند اتفاق مواجه شدیم که نمی توانیم پاسخ درخور و شایسته ای به افکار عمومی بدهیم و باید فکری برای جبران و عبور از این نقاط ضعف نماییم.1 -نامگذاری سال 93 به فرهنگ موجب می شود میدان فعالیت و مانور فرهنگی ما کم و تحت فشار قرار بگیریم. .2- قطعنامه پارلمان اروپا موضع ما را در افکار عمومی تضعیف کرد. به ویژه حمایت آنان از همجنس گرایی و تاکید پارلمان اروپا بر اینکه روحانی در روند انتخابات آزاد رای نیاورده است. 3- ربایش مرزبانان و دخالت عبدالحمید در آزادی آنان و حمایت ما از اقدام وی موجب طرح سوالات بی پاسخ شده است.4-تاکید و تبلیغ رسانه های دولتی بر انصراف مردم از دریافت یارانه موجب تضعیف پایگاه اجتماعی ما شده است.5-گرانی های اخیربه ویژه در حوزه آب، برق، گاز و گرانی بنزین و گازوئیل در هفته های آینده ، مردم را نگران کرده است."





1393/1/23





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن