تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821221905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقدامات مغایر با سیاستهای اردوغان / دادگاه قانون اساسی برای خود صفحه توییتر باز کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اقدامات مغایر با سیاستهای اردوغان / دادگاه قانون اساسی برای خود صفحه توییتر باز کرد آنکارا- به رغم تلاش دولت اردوغان برای فیلترینگ شبکه اینترنتی ˈتوییترˈ، دادگاه قانون اساسی ترکیه برای این دادگاه در توییتر صفحه بازکرد.


به گزارش روز جمعه ایرنا، آدرس توییتر دادگاه قانون اساسی ترکیه در سایت رسمی این دادگاه منتشر شد.
این در حالیست که اخیرا دولت آنکارا در پی انتشار اتهام فساد علیه اردوغان نخست وزیر ترکیه، برخی شبکه های اجتماعی از جمله توییتر را مسدود کرده بود.
دادگاه قانون اساسی ترکیه در یک هفته گذشته دو مصوبه مهم دولت در مسدود کردن برخی شبکه های اجتماعی از جمله توییتر و افزایش قدرت وزیر دادگستری در شورای دادستانها و قضات را لغو و مغایر با آزادی بیان و قانون اساسی ترکیه ارزیابی کرد.
این اقدامات دادگاه قانون اساسی ترکیه موجب خشم دولت و نخست وزیر ترکیه علیه دادگاه و ˈهاشم قلیچ ˈ رییس ان شده است.
برخی از رسانه های ترکیه مدعی هستند که هاشم قلیچ با این اقدام ها در افکار عمومی محبوبیت پیدا کرده و محافلی در صدد هستند که در انتخابات ریاست جمهوری در ماه اوت آینده وی را به عنوان نامزد ریاست جمهوری در مقابل اردوغان قرار دهند.
دادگاه قانون اساسی ترکیه هفته گذشته مصوبه دولت در مسدود کردن توییتر را مغایر با حقوق فردی و اجتماعی ارزیابی و حکم لغو فیلترینگ را صادر کرد که با اعتراض رجب طیب اردوغان رو به رو شد و نخست وزیر گفت که به این حکم دادگاه احترام قائل نیست.
ˈهاشم قلیچˈرییس دادگاه قانون اساسی ترکیه گفت:اعتراض و انتقاد دولت به رفع فیلترینگ شبکه اینترنتی ˈتوییترˈ ، ˈواکنشی احساسیˈ است.
رییس دادگاه قانون اساسی ترکیه انتقاد نخست وزیر این کشور از تصمیم قضات این دادگاه درباره رفع فیلتر توییتر را واکنشی احساسی ارزیابی کرد.
وی با اشاره به اینکه ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه و برخی از مسوولان دولتی حکم دادگاه قانون اساسی این کشور را درباره توییتر ˈغیر ملیˈ توصیف کرده اند، افزود: حقوق و آزادی های اساسی، ارزش های جهانی هستند ، تصمیماتی که بر این اساس گرفته می شود، ارتباطی با ملیت ندارد.
رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه جمعه گذشته حکم دادگاه قانون اساسی ترکیه را درباره غیرقانونی بودن ممنوعیت استفاده از شبکه اجتماعی توئیتر محکوم کرد و گفت که این حکم از نظر من قابل احترام نیست.
دادگاه قانون اساسی بزرگترین مرجع قضایی ترکیه، در پی شکایت شماری از شهروندان نسبت به مسدود کردن شبکه اجتماعی توییتر توسط دولت اردوغان در حکمی با تاکید بر اینکه ممنوعیت شبکه های اجتماعی نقض آزادی بیان است، دستور لغو فوری آن را صادر کرد.
در پی حکم دادگاه قانون اساسی دولت ترکیه، دسترسی به شبکه اجتماعی توییتر که پیشتر از سوی دولت این کشور مسدود شده بود، آزاد شد.
خاورم ** 2010** 230 ** 1917
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




22/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن