تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند در بهشت هفتاد هزار قصر از يا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806987343




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واشنگتن، سوریه اولویت سوم/ ریاض ناامیدکننده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

در ریاض بین اوباما و ملک عبدالله چه گذشت؟ واشنگتن، سوریه اولویت سوم/ ریاض ناامیدکننده است بیروت – ایرنا – با وجود گذشت چندین روز از سفر اخیر « باراک اوباما» رییس جمهوری آمریکا به عربستان سعودی ، محافل سیاسی و رسانه ای همچنان در تلاش هستند تا به جزئیات بیشتری از دیدار و مذاکرات اوباما با پادشاه سعودی دست یابند.


به گزارش ایرنا ، شبکه خبری «المنار» روز جمعه درگزارشی خاطرنشان کرد: سفر اخیر اوباما به ریاض از معدود سفرهای شتابزده یک رییس جمهوری آمریکا به عربستان سعودی بود.
ادامه این گزارش بدین شرح است:
« سفر اوباما به ریاض همچنین از معدود سفرهای یک رییس جمهوری آمریکا به عربستان سعودی بود که سعودی ها ترس زیادی داشتند از اینکه واشنگتن پشت همپیمان اول خود را که حتی از اسراییل برای آنها مهمتر است ، خالی کرده باشد.
روابط سعودی ها و آمریکا به سال 1945 میلادی بازمی گردد.
در ریاض اوباما و ملک عبدالله در یک دیدار دو ساعته از روابط راهبردی عربستان و آمریکا و التزام واشنگتن به حمایت امنیتی از سعودی ها صحبت کردند.
دو طرف درباره پرونده هسته ای ایران و نگرانی سعودی ها از نزدیک شدن آمریکا به ایران و همچنین در خصوص سوریه که اکنون در فهرست اولویت های راهبردی آمریکا قرار ندارد، سخن گفتند.
اطلاعات منتشره در پاریس پایتخت فرانسه حاکی است که ملک عبدالله از اوباما خواست تا با «بشار اسد» رییس جمهوری سوریه سیاست قاطعانه تر و شدیدتر برخورد کند و گفت که واشنگتن نباید براساس ادعای او « انقلاب » سوریه را زیر ضربات سهمگین ارتش سوریه و ایران تنها بگذارد.
ملک عبدالله همچنین از اوباما خواست که انواع سلاح های پیشرفته مانند موشک های ضد هواپیما را در اختیار مخالفان مسلح سوریه قرار دهد تا توازن قوای نظامی تعدیل شود که تاکنون با توجه به حمایت های ایران و روسیه به نفع بشار اسد بوده است.
این اطلاعات می گویند که اوباما جواب هایی که ملک عبدالله را راضی کند، نداده است.
اوباما به دوره آزمایشی که آمریکا از طریق همپیمانانش برای تجهیز مخالفان مسلح سوریه به سلاح ها و مهمات غیرکشنده اقدام کرده است ، اشاره کرد و گفت که در این برنامه هیچ نوع سلاح پیشرفته بویژه ضد هواپیما وجود ندارد.
اوباما گفت که آمریکا اقدامات گروه های مسلح مخالف سوریه را تحت نظارت و کنترل قرار دارد و این روند در مراحل مختلف زمانی ادامه می یابد تا پایان سال جاری و بعداز آن و در صورت موفقیت مرحله اول در باره مراحل بعدی و مطابق جدول زمانی مشخص تصمیم گیری خواهد شد.
این جواب اوباما پادشاه سعودی را راضی و خرسند نکرد.
سعودی ها معتقد هستند که پایان سال جاری خیلی دیر است و در این مدت سوریه در سطوح منطقه ای و بین المللی به موفقیت های زیادی دست می یابد و از جمله انتخابات ریاست جمهوری است که دولت سوریه برای اجرای آن تصمیم گرفته است.
سعودی ها همچنین نگران ارتباطات ایران و غرب و خصوصا با آمریکا در باره برنامه هسته ای ایران و انتخابات آینده مصر در سایه بحران بزرگ در روابط بین ریاض از یک سو و ترکیه و قطر از سوی دیگر هستند.
اطلاعات منتشره در پاریس حکایت می کنند که پرونده سوریه اولویت آمریکا نیست بلکه تحولات دو ماه گذشته آن را به رتبه سوم اولویت ها برده است و اوکراین جای آن را گرفته بویژه اینکه مسئله کریمه زمینه کشیده شدن سریع نفوذ روسیه به کشورهای اتحاد جماهیر شوری سابق را فراهم کرده است.
پرونده فلسطین در مرتبه دوم اولویت های واشنگتن قرار دارد بویژه اینکه آمریکا در لحن گفتار« محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان حضور روسیه را بوضوخ می بیند و این روزها ابومازن شجاع تر و با صدای بلند تر صحبت می کند
مواضع جدید محمود عباس بعداز تلاش های روسیه برای از سرگیری فعالیت های کمیته چهارجانبه بین المللی ویژه فلسطین( آمریکا ، روسیه ، سازمان ملل و اتحادیه اروپا) آمریکا را که تلاش دارد پرونده سازش اعراب و اسراییل تنها در دست آن باشد، نگران کرده است.
این اطلاعات حاکی هستند که اوباما به ملک عبدالله ابلاغ کرده است که این ترتیب اولویت های آمریکا است اما واشنگتن همچنان به روابط خوب با عربستان سعودی و حمایت از تخت پادشاهی سعودی و دیگر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس پایبند می باشد.
براساس این اطلاعات، روسیه چند هزار سرباز را به همراه سکوهای پرتاب موشک به منطقه « نارگونی قره باغ» در مرزهای مورد اختلاف بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان با موافقت دولت ارمنستان اعزام کرده است.
این اقدام مسکو ، تردیدهای واشنگتن را در خصوص نیت روسیه نسبت به باکو همپیمان آمریکا و ترکیه بویژه بعداز تحولات در کریمه و کسب برانگیخته است».
خاورم ** 1324
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




22/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن