تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813193664




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

این نامهای ناهمخوان با فرهنگ دینی از کجا می آید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

این نامهای ناهمخوان با فرهنگ دینی از کجا می آید بجنورد - ایرنا - امام جمعه بجنورد گفت: پدر و مادرها نباید در انتخاب نام برای فرزندان خود دچار غربزدگی شده و اسامی را برگزینند که با فرهنگ دینی ما همخوانی ندارد.


به گزارش ایرنا حجت الاسلام ˈابوالقاسم یعقوبیˈ در جمع نمازگزاران جمعه این هفته بجنورد، اظهار کرد: یکی از نمادهای ویژه سبک زندگی در جامعه اسلامی انتخاب نام خوب و دارای بار و پیام مثبت برای فرزند است.
وی افزود: طبق اعلام ثبت احوال، انتخاب نام های مذهبی و اهل بیت (ع) برای فرزندان از سوی خانواده ها در کشور ما در صدر قرار دارد ولی باید خانواده ها مواظب باشند بعضا نام هایی را برای فرزندان خود انتخاب نکنند که ارتباطی با نمادهای دینی نداشته باشد.
وی با اشاره به برخی فریبندگی های فرهنگی غرب گفت: نباید با بهانه های تهی و ذهنیت های غلط، خانواده ها را از انتخاب اسم های خوب برای فرزندان خود محروم کرد.
امام جمعه بجنورد با اشاره به اهمیت انتخاب نام خوب برای فرزندان و روایات متعدد در این خصوص، افزود: یکی از این روایات گزینش نام خوب را از حقوق فرزند بر گردن پدر و مادر دانسته تا در جامعه احساس حقارت نکند و در روز قیامت نیز که به اسم صدا زده می شود سرافکنده نشود.
وی از پدران و مادران خواست در انتخاب نام خوب برای فرزندان از الگوهای موجود در جامعه دینی بویژه اسامی ائمه اطهار (ع) و اسامی با پیام و بار معنایی مثبت استفاده کنند.
وی بهترین نام خوب برای دختران را ˈفاطمهˈ و پسران را ˈمحمد، علی، حسن، حسین و ابوالفضلˈ برشمرد. ک/2
623/626
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




22/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن