تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814794556




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توافق چین و کره جنوبی در مورد کاهش تنش ها در شبه جزیره کره


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

توافق چین و کره جنوبی در مورد کاهش تنش ها در شبه جزیره کره تهران- ایرنا - وزارت امور خارجه کره جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد که وزیران امور خارجه کره جنوبی و چین اقدامات دیپلماتیک شان را به منظور جلوگیری از افزایش تنش ها در شبه جزیره کره افزایش داده اند.


به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد: وزیران امور خارجه کره جنوبی و چین توافق کرده اند تا ازهر اقدام دیپلماتیکی از جمله مذاکرات کاری پشت درهای بسته با هدف حصول راه حل ها به منظور جلوگیری از افزایش تنش ها در شبه جزیره کره و همچنین تضمین حفظ صلح و امنیت در این منطقه استفاده کنند.
براساس این بیانیه، وزیران خارجه کره جنوبی و چین همچنین در مورد برنامه هسته ای کره شمالی و سفر آتی رئیس جمهوری چین به سئول بحث و تبادل نظر کردند.
وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرده است که گفت وگوی تلفنی وزیران خارجه کره جنوبی و چین به درخواست طرف چینی انجام شده است.
از سوی دیگر خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در گزارشی احتمال انجام شکل جدیدی از آزمایش هسته ای را رد نکرد.
به گفته کارشناسان این اظهارنظرهای کره شمالی مبنی بر تلاش برای انجام آزمایش هسته ای جدید می تواند تنش ها در شبه جزیره کره را افزایش دهد.
چین همچنین روز گذشته درپی اعلام اخیر کره شمالی مبنی بر احتمال انجام آزمایش هسته ای توسط این کشور، خواستار کاهش تنش ها در شبه جزیره کره شد.
تهدیدهای اخیر کره شمالی در حالی مطرح شده است که این کشور در چند ماه اخیر از مذاکره و تعامل با هدف کاهش تنش ها سخن به میان آورده بود اما پیونگ یانگ در هفته های اخیر موضع تهدیدآمیزی به خود گرفته است.
این کشور بتازگی ضمن برگزاری رزمایش هایی در نزدیکی مرزهاش با کره جنوبی، هشدار داده است که شکل جدیدی از آزمایش هسته ای را به نمایش خواهد گذاشت.
به دنبال این تهدیدهای کره شمالی و نگرانی جامعه جهانی در مورد احتمال تشدید تنش ها در شبه جزیره کره، هونگ لی سخنگوی وزارت خارجه چین خاطر نشان کرد: دراین شرایط امیدواریم که تمامی طرف ها بتوانند اقدامات بیشتری انجام دهند تا از تنش ها در شبه جزیره کره کاسته شود. همچنین امیدواریم که اوضاع به گونه ای پیش برود که مذاکرات شش جانبه در مورد کره شمالی نیز از سر گرفته شود تا بدین وسیله تنش ها در شبه جزیره کره کاهش یابد.
کره شمالی پیش از این از کره جنوبی و آمریکا خواسته بود تا در راستای از سرگیری مذاکرات شش جانبه با حضور نمایندگان کشورهای چین، آمریکا، ژاپن، کره شمالی، کره جنوبی و روسیه گام بردارند اما یکی از شروط آمریکا و کره جنوبی برای حضور در این مذاکرات پایبندی پیونگ یانگ به تعهدات قبلی خود در مورد خلع سلاح هسته ای است.
یک منبع دیپلماتیک در پکن اعلام کرده که چین اخیرا سفیر کره شمالی در چین را فراخوانده و به پیونگ یانگ در مورد انجام هرگونه اقدام تحریک آمیز پس از تهدید 30 مارس این کشور مبنی بر انجام آزمایش هسته ای هشدار داده است.
براساس اعلام این منبع دیپلماتیک، ˈجی جائه ریونگˈ سفیر کره شمالی در چین به وزارت خارجه چین فراخوانده شده بود و پکن پس از فراخوانده شدن این سفیر کره شمالی به وی اعلام کرده که پکن با هرگونه آزمایش هسته ای و یا آزمایش های موشک های میان برد و دوربرد کره شمالی مخالف است.
مترجمام**9234** 1552
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن