تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820467123




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره) طرح های خود را در زمینه اشتغال و تولید ارایه کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وزیر کشور خواستار شد؛ مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره) طرح های خود را در زمینه اشتغال و تولید ارایه کنند تهران - ایرنا - وزیر کشور از مدیران ارشد کمیته امداد امام خمینی(ره) خواست تا در زمینه مبارزه با مواد مخدر، تولید و اشتغال طرح های خود را در جلسات استانداری استان ها ارایه دهند تا از این طریق مشکلات موجود حل شود.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ˈعبدالرضا رحمانی فضلیˈ روز پنجشنبه در همایش کشوری مدیران ارشد کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: مسوولان کمیته امداد می توانند با تکیه بر ظرفیت، پتانسیل، امکانات، تجربه، دانش و مدیریت طرح های خود را در زمینه های اشتغال، تولید و مبارزه با مواد مخدر در جلسات استانداریها ارایه کرده تا به یک توافق نهایی در سطح استان برسند.
وی با بیان این که، این کمیته نقش بزرگی در بهبود شرایط کنونی کشور دارد، افزود: شرایط کنونی کشور به گونه ای است که با رفتاری نامناسب در حوزه اجتماعی از جمله وجود یک میلیون و 300 هزار خانواده معتاد مواجه هستیم که این میزان نیز ما را با چهار تا پنج میلیون نفر از افراد جامعه که با معضل بیکاری، بزهکاری و سرقت درگیر هستند، مواجه کرده است.
وی با بیان اینکه، هم اینک 85 درصد از زندانیان را معتادان یا سارقان تشکیل می دهند، گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) در حوزه فرهنگی، خانواده بزرگی بشمار می رود که می تواند در این زمینه نیز اثر بخش باشد.
رحمانی فضلی به نقش کمیته امداد در شرایط کنونی جامعه در زمینه اقتصاد اشاره کرد و گفت: کمیته امداد در استان های مختلف می تواند دهک های پایین جامعه را حمایت کند.
وی با بیان اینکه این کمیته در دو حوزه ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت کشور می تواند یاریگیر دولت و نظام باشد، گفت: در جلسات مختلفی که در ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شده، سه حوزه پیشگیری، درمان و صیانت و حفظ خانواده بعد از ترک فرد معتاد مورد توجه بوده است.
وی اضافه کرد: مسولان کمیته امداد در حوزه پیشگیری می توانند هر روشی را که پیشنهاد می کنند، اعم از راه اندازی خیریه و برگزاری دوره های آموزشی را اعمال کرده و در حوزه های مطرح شده از ظرفیت های موجود استفاده کنند.
رحمانی فضلی با بیان اینکه در حوزه درمان بیش از 85 تا 90 درصد درمان به دوش بخش های خصوصی است، تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) در این زمینه می تواند ما را یاری کرده و ضمن به عهده گرفتن نفش درمان در حد توان، مسوولیت صیانت از خانواده ها را بعد از ترک فرد معتاد عهده دار شود.
وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وابستگی ایران از نظر اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به دولت های غربی در دوره حکومت رضا خان و محمدرضاه شاه، گفت: در زمان رضا خان، مقرر شد تا حکومت به بهانه امنیت، دولت متمرکز تشکیل شود و بر این اساس نظام بروکراتیک اداری سنگینی ساماندهی شد و تمام این امورات در تهران انجام می شد.
وی با اشاره به اینکه آخرین ضربه به اقتصاد کشور، اصلاحات ارضی بود، افزود: آنچه برای اصلاح امور و به عنوان الگوی توسعه ای در ایران انجام شد، الگوهای غربی بود، این الگوها نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورهای منطقه اعمال شد و کشورهای اقماری وظیفه تهیه وسایل اولیه پشتیبانی کشورهای مرکزی را به عهده داشتند.
رحمانی فضلی، افزایش درآمد نفت، افزایش تولیدات وابسته صنایع، افزایش شکاف طبقاتی، افزایش فقر و ایجاد حاشیه در کنار شهرها را از جمله عواملی برشمرد که منجر به وقوع انقلاب اسلامی شد.
وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز دچار مزاحمت و مشکلات ناشی از اعمال سلطه نقطه کانونی دیگری شدیم که بعدها جنگ و تحریم را بر ما تحمیل کردند و هم اکنون نیز در حوزه اقتصادی به عنوان اصلی ترین مشکل داخلی با آن درگیر هستیم، موضوع تحریم ها است.
وزیر کشور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در پنج سال اخیر در نامگذاری سال ها موضوع اقتصاد را مطرح کرده اند، گفت: گرانی، تورم بالا و رشد اقتصادی پایین در کشور فاجعه انگیز است.
رحمانی فضلی اضافه کرد: در سال 90 اختلافی بین مجلس و دولت در مورد نرخ رشد اقتصادی بوجود آمد، به گونه ای که دولت رشد اقتصادی را چهار و مجلس 5/2 تا سه درصد اعلام کرده بود، در این شرایط دیوان محاسبات متولی بررسی این موضوع شد و در نهایت در جلسات غیر رسمی عنوان شد که رشد اقتصادی کشور زیر صفر است.
وی با بیان اینکه این رشد در سال 91 ، پنج و در شش ماه اول سال 92 سه درصد اعلام شد، تصریح کرد: رشد اقتصادی در شش ماه دوم سال گذشته هنوز جمع بندی نشده است.
رحمانی فضلی اضافه کرد: شورای اشتغال میزان بیکاری تا سال 1400 را 5/10 تا 11 میلیون بیکار اعلام کرده است و بر این اساس برای ایجاد اشتغال این حجم افراد بیکار، به رشد شش تا 5/6 درصدی اقتصادی نیاز داریم که اگر این رشد تا سال 1400 نیز محقق شود، 10 تا 5/10 درصد بیکار خواهیم داشت، در حالی که هم اکنون میزان بیکاری 5/14 درصد است.
وی با بیان اینکه از اوایل انقلاب تا کنون تجربه های مختلفی را آزموده ایم و از مدل های مختلفی بهره گرفته ایم، گفت: باید در شرایط کنونی توازن و تعادل، باز تولید روش ها، تخصیص و تولید منابع را با توجه به شرایط منطقه ای برای توسعه در نظر بگیریم، هر میزان رشد اقتصادی افزایش یابد، اما مدل باز تولید تغییر نکند، نتیجه ای جز خالی شدن مناطق کشور نخواهیم داشت.
رحمانی فضلی اظهار داشت: تهران با وجود جمعیت بسیار بالا، وجود کلان شهرها، حاشیه نشینی، فقر، آلودگی شهرهای بزرگ، خالی شدن روستاها، فاصله روستا و شهرها از مشکلات واقعی امروز جامعه کنونی ما است.
وی با اشاره به سیاست های کلی مقام معظم رهبری در اسفند ماه سال 90 مبنی بر آمایش سرزمین، گفت: در یک مقطعی توزیع، تخصیص و بکارگیری منابع بر اساس جمعیت غالب قرار دادیم، به گونه ای که در مناطقی که جمعیت بیشتری وجود دارد، تخصیص و بکارگیری منابع در آن مناطق بیشتر شود، بر این اساس بیشترین جمعیت، 30 درصد صنایع، 70 درصد ثروت، 80 درصد خدمات و بیش از 70 درصد خدمات اداری در تهران انجام می شد که به این ترتیب باید بودجه اقتصادی در این شهر هزینه می شد.
وی تصریح کرد: این رویه سیکل و دور باطلی است، چرا که این مساله سبب جذب جمعیت بیشتر به تهران و خالی شدن مناطق دیگر شد، سیستان و بلوچستان با دارا بودن 5/2 میلیون جمعیت، 11 واحد تولیدی و 370 کیلیو متر مرز ساحالی از جمعیت و ثروت خالی می شد، در حالی که این استان دارای ظرفیت های بسیاری بالایی است.
وی با بیان اینکه سایر استان ها نیز از پتانسیل های خوبی برخوردار هستند، گفت: مشکلات کنونی به دلیل عدم توازن و تعادل ناشی از برنامه های غلط اقتصادی است و از سوی دیگر آمایش سرزمین و سیاست های کلان باید درون زا و متکی بر ظرفیت های داخلی و عادلانه تمام مناطق کشور با توجه به ظرفیت های تولیدی و اقتصادی بالایی که دارند، انجام شود.
وزیر کشور با اشاره به اینکه بیش از 70 تا 75 درصد استان های ما وابسته به نفت هستند، گفت: این استان ها نمی توانند خود را اداره کنند، در حالی که برخی از آن ها می توانند به تنهایی استان را اداره کرده حتی به دولت مرکزی مالیات نیز بدهند.
وی با اشاره به وجود 147 هزار میلیارد تومان درآمد کشور، گفت: 22 هزار میلیارد از این رقم به حوزه های عمرانی و 125 هزار میلیارد تومان صرف هزینه های جاری کشور شد، آیا با 22 هزار میلیارد تومان می توان پاسخگوی 5/11 میلیون بیکار بود، بر این اساس باید توازن و تعادل در باز تولید ایجاد شود، در غیر این صورت اگر مدل باز تولید تغییر نکند شاهد خالی شدن مناطق کشور خواهیم بود.
اجتمام(3)9105**1594
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن