تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه بگيريد تا تندرست باشيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815335164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرورش اعضای بدن در آزمایشگاه میسر شد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



پرورش اعضای بدن در آزمایشگاه میسر شد
اگر عضوی از بدن خود را از دست دادید نگران نباشیدچون دانشمندان موفق به ساخت اعضای بدن انسان شدند.




  به گزارش سرویس علمی جام نیوز سایت دیلی میل نوشت: محققان دانشگاه لندن با سرپرستی پروفسور «اسکندر سیفعلیان»  موفق شدند که با سلول های بنیادی اعضای  بدن انسان را به گونه ای بسیار طبیعی درست  کنند که تا کنون دانشمندان موفق به ساخت بینی، گوش ها و رگ های خونی شدند. سلول‌های بنیادی از چربی بدن گرفته و در آزمایشگاه بمدت دو هفته کشت داده شدند و سپس برای پوشاندن داربست بینی مورد استفاده قرار گرفتند؛ در نهایت بینی به ساعد بیمار پیوند زده شد تا لایه پوست روی آن را بپوشاند.

 از جمله این آزمایشگاهها در ایالات متحده است که اندام های بدن را به طور سفارشی می سازد که تا کنون تعدادی از بیماران در انگلیس موفق به دریافت عضو شده اند. از جمله مجرای اشک آور رگ های خونی و غیره. سال گذشته محققان این مرکز  یک بینی سفارشی برای بیماری  که در اثر سرطان بینی خود را از دست داده بود تولید کردند؛ محققان با افزودن ترکیب نمک و شکر به قالب، حالت اسفنجی بافت را ایجاد کردند.

اما محققان امیدوارند که به زودی قادر به پیوند انواع بیشتری از قطعات بدن را در بیماران انجام دهند. محققان تلاش می‌کنند که با کسب مجوزهای لازم تا سال 2016 بصورت گسترده از عروق آزمایشگاهی بر روی بیماران نیازمند استفاده کنند.  

  2008




۱۳۹۳/۱/۲۰ - ۲۱:۳۱




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن