تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813175160




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقویت روحیه ایثارگری در کشور نیازمند الگو گیری از رفتار شهدا است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > گلستان آیت الله نورمفیدی:
تقویت روحیه ایثارگری در کشور نیازمند الگو گیری از رفتار شهدا است
گرگان - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: الگوگیری از رفتار شهدا باید بر این اساس باشد که با تقویت روحیه ایثارگری اگر کشور نیاز به ایثارگر داشته باشد و یا در مرتبه اعلا امام زمان ظهور کند، تمام مسلمانان در صحنه حاضر شوند.



به گزارش خبرنگار مهر، آیت ا.. سید کاظم نورمفیدی شامگاه چهارشنبه در نشست صمیمی با نخبگان شاهد و ایثارگر ضمن اعلام مطلب فوق افزود: "شهیدان زنده هستند آنها را مرده حساب نکنید" این جمله را خداوند در قرآن فرموده است؛ طبق اعتقادات و باورهای ما تمام افرادی که می میرند، زنده هستند و این امر تنها به شهیدان اختصاص ندارد. وی افزود: اما تاکید خداوند در قرآن به این موضوع بر این اساس است که شهیدان پس از مرگ جایگاهی که در عالم برزخ دارند با دیگر اموات تفاوت دارد زیرا ادیان آسمان با خون شهدا زنده مانده است. وی ادامه داد: ماندگاری بسیاری از اعتقادات باورهای دینی در طول تاریخ بر اساس پاک باختگی شهیدان و ایثارگران بوده است و مقام ایثارگران و جانبازان در جهت حفظ باورها و ارزش های دینی کمتر از شهدا نیست. امام جمعه گرگان تصریح کرد: تمامی جانبازان همانند شهدا جان خود را در راه خدا در طبق اخلاص گذشتند اما به دلیل حکمت الهی به مقام شهادت نرسیدند؛ چه بسا مقام جانبازان از شهدا بیشتر است زیرا این افراد باید یک عمر رنج و سختی را تحمل کنند و تحمل این رنج استقامت زیادی می خواهد. وی تاکید کرد: از صمیم قلب از خداوند بخواهید که جان ما در بستر گرفته نشود بلکه در رکاب امام زمان و پیروزی اسلام جانمان فدا شود. وی اذعان کرد: در روایاتی که از نبی مکرم به ما رسیده، آمده است" کسی که عمل یک قوم یا جمعیتی را دوست بدارد (مثل جانبازان و شهدا) خداوند ثوابی را که برای شهدا در نظر گرفته به این افراد هم می دهد. امام جمعه گرگان در خاتمه یادآور شد: آن دسته از افرادی که وارد در محیطی که بوی شهید می دهد می شوند و عطر شهید را درک می کنند دارای یک فضیلت ارزشمند هستند و این فضیلت را خداوند به هر کسی عطا نمی کند.


۱۳۹۳/۱/۲۰ - ۲۰:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن