تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چه چيزى مانع توست كه زندگى پسنديده و مرگ با سعادت را داشته باشى، چرا كه من براى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821000174




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلیلی: آمریکا نگران اعجاز اندیشه دینی در مقاومت در برابر استکبار است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جلیلی: آمریکا نگران اعجاز اندیشه دینی در مقاومت در برابر استکبار است اصفهان – ایرنا- نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به روند رو به رشد الگو شدن فرهنگ مقاومت ایران اسلامی در جهان گفت: آمریکا نگران اعجاز اندیشه دینی در مقاومت در برابر استکبار است.


به گزارش ایرنا، سعید جلیلی روز چهارشنبه در همایش روز فناوری هسته ای در دانشگاه اصفهان با اشاره به سالروز شهادت شهید آوینی گفت: برخی دم از شهدا می زنند و از آنها نیز تجلیل می کنند در حالی که این فرهنگ را منحصر به زمان و مکان خاص می دانند ولی شهید آوینی این انحصار را شکست.
وی با بیان اینکه ادامه مسیر شهدا موجب می شود تفکر ما به فرهنگ تبدیل شود، افزود: هنر شهدای هسته ای ما این بود که تفکر و نظر را در عرصه های علمی به تمدن تبدیل کردند.
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی حق وتو، حق دستیابی به سلاح هسته ای، تحریم اقتصادی کشورها و تعمیم دادن مدل حکومت غربی به کشورهای دیگر را از امتیازات و انحصارهای برخی کشورها بعد از جنگ جهانی دوم خواند.
وی گفت: این کشورها با اتکا به قدرت نظامی برای خود امتیازات و انحصارهایی را بوجود آورده اند که با آن آزادی ملت های دیگر را محدود می کنند.
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی افزود: بر اساس ان پی تی فقط چند کشور حق دارند سلاح هسته ای داشته باشند و طنز تاریخ اینجاست که این کشورها خود را مدعی مبارزه با سلاح های هسته ای می دانند.
وی ادامه داد: کسانی که داعیه دار اقتصاد آزاد هستند کشورهایی که حرکت آنها با منافعشان مخالف است را تحریم اقتصادی می کنند و مدل مطلوب خود برای اداره کشور را آزادی و دموکراسی و هر مدلی غیر آن را ضد آزادی و دموکراسی می دانند.
جلیلی با اشاره به مذاکرات اخیر خود با اشتون گفت: در این جلسه به خانم اشتون گفتم شما دم از آزادی و دموکراسی می زنید در حالی که از کودتا در مصر یا اوکراین حمایت می کنید.
وی اضافه کرد: در برابر این نگاه نظام غرب به جهان عده ای با وجودی که به تبعیض و نابرابری اعتقاد دارند تسلیم می شوند.
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی ترس، تزویر، تطمیع و تحقیر را ابزارهای زورمداران برای تحقق خواسته های خود دانست و افزود: این کشورها خود را محتسب جهان می دانند و دیگران را به برهم زدن نظم جهانی متهم می کنند.
جلیلی اظهار کرد: عده ای در برابر زورمداران راه مقاومت را در پیش می گیرند و اجازه نمی دهند کشوری آزادی و استقلال آنها را خدشه دار کند و انقلاب اسلامی ایران بر همین مبنا بود.
وی با اشاره به حماسه دفاع مقدس گفت: مردم ما به پا خاستند و اراده خود را تحمیل کردند و تکثیر این مدل موجب جنوب لبنان و حماسه 33 روزه شد.
وی با بیان اینکه تکثیر این مدل برای دشمن خطرناک است، افزود: دشمن تمام امکانات خود را به کار می گیرد تا مانع پیشرفت این مدل شود.

** تمدن سازی تفکر بسیجی در عرصه
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به موضوع هسته ای ایران گفت: سوخت 20درصد کاملا مصرف پزشکی داشت و در رآکتور تحقیقاتی تهران زیر نظر آژانس برای تامین داروی 850 هزار بیمار مورد بهره برداری قرار می گرفت.
وی با اشاره به کاهش این سوخت در سال 88 گفت: بر اساس ان پی تی آژانس در برابر ما تعهداتی دارد و ما نیز به آژانس نامه نوشتیم و از آنها تقاضای سوخت 20درصد کردیم و حتی در مذاکرات نیز تقاضای سوخت 20درصد داشتیم ولی برای ما شرایط محال گذاشتند.
وی اظهار کرد: در مذاکرات به آنها گفتیم اگر سوخت 20درصد را ندهید ما خودمان تامین می کنیم و با خنده گفتند اگر می توانید تولید کنید و دانشمندان ما با تمام پیچیدگی ها آن را محقق کردند.
جلیلی تصریح کرد: تفکر بسیجی در عرصه علم و تحقیق و فناوری وارد شد و نمادی از ظهور یک تمدن جدید را بوجود آورد و افرادی همچون شهید شهریاری از همین جنس بودند.
وی با بیان اینکه یک ماه قبل از ترور شهید شهریاری، سازمان جاسوسی انگلیس اعلام کرده بود از طریق امنیتی می خواهیم رشد حرکت هسته ای ایران را متوقف کنیم، افزود: نهایتا این مسیر شهدایی همچون شهید شهریاری که حتی نماز شب آنها ترک نمی شد را تقدیم انقلاب کرد.
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی گفت: در بحث هسته ای دانشگاه قرارگاه هسته ای بود و همه نظام ما پشت سر علم، تحقیق و فناوری محکم ایستاد و دشمن برای مقابله با آن هرکاری می توانست کرد و هرکاری نکرده است را نتوانسته انجام دهد.
وی با اشاره به سالروز قطع رابطه ایران و آمریکا گفت: به اذعان مراکز تحقیقاتی غربی خطر ایران برای غرب آن است که نه تنها نشان داد بدون آمریکا می توان پیشرفت داشت بلکه در مبارزه با آمریکا نیز می توان پیشرفت کرد.

** دانشگاه محور اقتصاد مقاومتی
جلیلی گفت: پیشرفت ما در عرصه های اقتصادی نیز باید الگو شود و با اقتصاد مقاومتی با عزم ملی و محوریت دانشگاه در همه عرصه های اقتصادی اعم از نظام مصرف، تولید و توزیع ساری و جاری شود.
وی گفت: اگر همه ظرفیت های اقتصادی چه در ناحیه سلبی و ایجابی شکوفا شود آمریکا نمی تواند با چهار میلیارد دلار منویات خود را به ما تحمیل کند و دهها هزار برابر چهار میلیار دلار برای ما فرصت های جدید ایجاد می شود.
وی با بیان اینکه در جنبه سلبی باید با ریخت و پاش ها مبارزه کرد، افزود: بیش از صدهزار میلیارد تومان معوقات بانکی وجود دارد که 11هزار میلیارد آن در دست 23 نفر است که در کار تولیدی نیستند.
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: جلوگیری از خام فروشی در نفت از دیگر فرصت هاست زیرا هر بشکه نفت هزار و 200 دلار ارزش افزوده دارد.
وی با بیان اینکه در جنبه ایجابی باید به تولید توجه ویژه داشت افزود: امسال 11میلیارد دلار محصولات کشاورزی وارد کشور کرده ایم در حالی که با وجود ظرفیت های اقلیمی می توانیم همه را در داخل تولید کنیم.
وی با اشاره به اینکه محل اصلی برای بحث اقتصاد دانش بنیان مراکز علمی و دانشگاههاست، افزود: امروز یکی از مهمترین عرصه هایی که در برخی کشورها مانند چین دنبال می شود بحث گیاهان دارویی و داروهای گیاهی است که در زمینه مواد خام را از ایران تهیه می کنند.
جلیلی خاطر نشان کرد: موضوع هسته ای نشان داد در عین تحریم می توان پیشرفت داشت و اگر مدیریت جهادی وارد کار شود همانند دفاع مقدس می تواند پیروز شود و این مدیریت امروز در بسیاری از عرصه ها تحول ایجاد کرده است.
/7134/پ/ 607
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن