تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799186945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آرای مردم افغانستان تحت تاثیر تخلفات قرار نخواهد گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کمیسیون های انتخاباتی افغانستان: آرای مردم افغانستان تحت تاثیر تخلفات قرار نخواهد گرفت کابل- ایرنا - رئیسان دو کمیسیون انتخاباتی افغانستان به مردم این کشور اطمینان دادند که به هرگونه تخلف و تقلب انجام شده در روز انتخابات بصورت شفاف رسیدگی می کنند و اجازه نمی دهند حماسه مردم تحت تاثیر تخلفات قرار گیرد.


به گزارش ایرنا، ˈمحمد یوسف نورستانیˈ رئیس کمیسیون مستقل، و ˈعبدالستار سعادتˈ رئیس کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان روز چهارشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی گفتند که اجازه نخواهند داد حماسه مردم افغانستان در روز انتخابات تحت تاثیر تخلف و یا تقلب احتمالی قرار گیرد.
نورستانی گفت: 14.5 میلیون برگه رای گیری چاپ شده که 7 میلیون آن استفاده شده و باقی مانده برگه ها در انبارهای این کمیسیون موجود است و هیچ دستبردی به آرا صورت نخواهد گرفت.
وی افزود: گزارش های رسیده در روز انتخابات که حاکی از کمبود برگه های رای گیری بود در برخی موارد مشکوک است و ما آن را بررسی می کنیم.
به گفته نورستانی، در بعضی از مراکز رای گیری نماینده های نامزدان ساعت 9 صبح گزارش دادند که برگه های اخذ رای تمام شده است که این موارد بطور قطع مشکوک است.
نورستانی اظهار داشت: پیش از ساعت 3 و 30 دقیقه بعد از ظهر هیچ کارمند کمیسیون انتخابات گزارش کمبود برگه های رای دهی را نداده اند.
ˈعبدالستار سعادتˈ رییس کمیسیون شکایت های انتخاباتی افغانستان نیز تمام شدن برگه های رای دهی را در ساعت 9 و 10 صبح مشکوک خواند و تاکید کرد که به آن موارد رسیدگی صورت می گیرد و احتمال دستبرد، دروغ گویی و تقلب در آن مراکز وجود دارد.
وی همچنین گفت: بیشترین شکایت علیه کارمندان کمیسیون انتخابات صورت گرفته و آن عده از کارمندان که مدارک و شواهد علیه آنان وجود دارد به دادستانی معرفی خواهند شد.
سعادت گفت: کمیسیون شکایت های ثبت شده را به 4 بخش تقسیم بندی کرده است که بخش بخش اول آن اگر ثابت شود آرای مربوط به آن باطل و بازنگری خواهد شد.
وی افزود: شکایت بخش دوم اگر ثابت شود در ارتباط با آن اقدام اصلاحی صورت خواهد گرفت و رسیدگی به بخش سوم و چهارم آن صلاحیت رسیدگی ندارند و این بخش ها بیشتر مربوط به افراد و ادعاها علیه آنان می شود.
کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان از ثبت بیش از 3 هزار شکایت در این کمیسیون خبر داد.
بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان (فیفا) نیز در کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه از ثبت 11 هزار تخلف، تقلب، نارسایی امنیتی و فنی در انتخابات روز شنبه 16 فروردین ماه این کشور خبر داد و افزود: 2 هزار مورد آن مستند سازی شده و به کمیسیون رسیدگی به شکایات فرستاده خواهد شد.
دراین دوره از انتخابات افغانستان، افغان ها خود مسوولیت برگزاری انتخابات را بر عهده داشتند و نیروهای امنیتی این کشور نیز امنیت انتخابات را تامین می کنند.
325 هزار ناظر داخلی و بین المللی در این دوره بر روند برگزاری انتخابات افغانستان نظارت کردند.
در این انتخابات که هشت نامزد ریاست جمهوری و 2700 نامزد شوراهای استانی رقابت کردند، نزدیک به 400 هزار تن از نیروهای امنیتی، ارتش و پلیس افغانستان مسئولیت تامین امنیت انتخابات را در بیش از شش هزار حوزه رای گیری بر عهده داشتند.
کارشناسان این دوره از انتخابات افغانستان را که زیر سایه تهدید طالبان برگزار شد، موفقیتی بزرگ برای مشارکت سیاسی افغان ها در روند سیاسی کشورشان ارزیابی کردند.
عبدالرب رسول سیاف، اشرف غنی احمد زی ، عبدالله عبدالله ، زلمی رسول، هدایت امین ارسلا ، قطب الدین هلال ، گل آقا شیرزی و داوود سلطان زی هشت نامزد تکیه زدن بر کرسی ریاست جمهوری افغانستان هستند.
آساق**ع.ن**1078**1501
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن