تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن نرمخوست و براى برادرش جا (ى نشستن) باز مى كند و منافق درشتخوست و جا را بر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814688601




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شعبه تخصصی رسانه های گروهی در دادسرای قزوین راه اندازی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین حجت الاسلام صادقی:
شعبه تخصصی رسانه های گروهی در دادسرای قزوین راه اندازی می شود
قزوین- خبرگزاری مهر: دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: به منظور تسریع در روند رسیدگی به پرونده های مطبوعاتی و تعامل بیشتر با خبرنگاران بزودی شعبه تخصصی رسانه ای در دادسرای قزوین راه اندازی خواهد شد.



به گزارش خبرنگار مهر، اعضای شورای مرکزی خانه مطبوعات استان قزوین، روز چهارشنبه با حضور در دادسرای قزوین با حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین دیدار و گفتگو کردند. حجت الاسلام صادقی در دیدار به اقدامات انجام شده در زمینه افزایش امنیت و آرامش روانی در جامعه اشاره کرد و گفت: امسال خود را برای افزایش 20 درصدی سرقت در ایام نوروز آماده می کردیم اما با انجام اقدامات موثر دستگاههای ذیربط میزان جرائم واقع شده در این ایام نه تنها افزایش نیافت بلکه 30 درصد هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت. وی افزود: جمع آوری معتادان پرخطر و کارتن خواب ها از جمله این اقدامات بود که رسانه ها به شایستگی به آن پرداختند و کمک کردند تا با اقدامات انجام شده 500 معتاد و کارتن خواب در قزوین جمع آوری شود. این مسئول بیان کرد: در این ایام به افرادی که سابقه سرقت نداشتند و در زندان بودند هم مرخصی داده شد و از بقیه مجرمان در مرخصی نیز تعهدات لازم گرفته شد و آنها را ملزم کردیم تا هر روز با مراجعه به کلانتری حضور خود را اعلام کنند.

حجت الاسلام صادقی در ادامه با تاکید بر نقش بسیار اثرگذار و سازنده مطبوعات در جهت رشد و تعالی جامعه تصریح کرد: در گذشته افراد کمی با روزنامه و مطبوعات ارتباط داشتند اما در شرایط کنونی بیش از 90 درصد جامعه با رسانه ها ارتباط تنگاتنگی دارند. دادستان قزوین یادآورشد: وظیفه متولیان این حوزه حمایت از آنان است و ما هم سعی کرده ایم همواره جانب حمایتی از رسانه ها و فعالان این عرصه آنها را حفظ کنیم. وی با تاکید بر اینکه جرم مطبوعاتی با جرم های دیگر متفاوت است گفت: در رسیدگی به پرونده های رسانه ای تلاش بر این بوده است که کلیات رسانه آسیب نبیند بلکه این تعقیب و رسیدگی به پیشرفت رسانه کمک کند تا نواقصش برطرف شود. وی افزود: رویکرد ما بر تعطیلی رسانه نیست و در این راستا از تشکیل بسیاری از پرونده های بدون دلیل جلوگیری کرده ایم به گونه ای که پرونده های مطبوعاتی در این دوره نسبت به چهار سال گذشته 45 درصد کاهش یافته است. حجت الاسلام صادقی با اشاره به اینکه سیستم قضایی پیچیده ترین سیستم مدیریت است گفت: در سیستم قضایی قضات استقلال دارند اما همواره به همکاران سفارش کرده ایم که برخوردها در این حوزه قهر آمیز نباشد و اگر گاهی کدورتی از جانب همکاران پیش آمده حضورا دلجویی کرده ام.

دادستان قزوین بیان کرد: انتظار داریم اگر نیاز داشتیم رسانه ها به ما کمک کنند و اگر رسانه به کمک احتیاج داشت ما هم به آنها کمک کنیم. حجت الاسلام صادقی با تاکید بر رعایت و عدم عبور رسانه ها از خطوط قرمز جامعه و نظام اظهارداشت: از رسانه ها همواره انتظار داریم نظام و رهبری را تقویت کنند و فرمایشات رهبری را به عنوان فرامین تلقی کرده و در راستای نگاه ایشان حرکت کنند. وی با اشاره به برخی مسائل پیش آمده در مورد سخنان استاندار و امام جمعه موقت قزوین یادآورشد: باید ببینیم خروجی پرداختن به یک موضوع چیست و چه سودی به حال نظام و استان دارد، آیا قلوب را به هم نزدیک تر می شود یا اختلاف افکن است اما لازم است بر اساس وظیفه دینی تلاش کنیم تا وحدت جامعه بیشتر شود. دادستان قزوین افزود: رعایت این اصول به معنای خفقان نیست و باید انتقادها از برخی وضعیت های نادرست که در جامعه وجود دارد صورت گیرد همچنین رسانه ها دیدگاه مردم را به مسئولان منتقل و به آنها کمک کنند که در صورت عدم تحقق این موضوع، ممکن است مسئولان روش خود را ادامه دهند. حجت الاسلام صادقی افزود: در زدن تیتر مطالب باید دقت شود که محور اصلی موضوع را پوشش می دهد لذا باید ارزش خبری داشته  باشد گاهی می شود تیتر انتخابی هم درست است و هم غلط نه به معنای اینکه در متن آن خبر نبوده اما محور اصلی خبر نبوده لذا مشکل ساز می شود. وی در پایان گفت: درصددیم شعبه ای در دادسرا به پرونده های مطبوعاتی اختصاص دهیم که تعامل خوبی با رسانه ها داشته باشد و در دادگاه نیز پرونده های حوزه های مختلف رسانه ای به دادگاه مطبوعات ارجاع داده شود. در این دیدار عبدالعظیم موسوی، رئیس خانه مطبوعات استان با معرفی خانه مطبوعات از دادستان قزوین خواست نسبت به برخی خواسته های جامعه مطبوعاتی حمایت بیشتری داشته باشد.

موسوی افزود: تعیین شعبه اختصاصی برای رسیدگی به پرونده های مطبوعاتی و رسانه ای، حفظ شان اصحاب رسانه هنگام رسیدگی به پرونده های آنان و تعامل بیشتر برای انعکاس اخبار حوادث از جمله مسائلی است که انتظار تعامل بیشتری در این زمینه داریم. رئیس خانه مطبوعات قزوین تصریح کرد: باید شرایط به گونه ای باشد تا هر شخص حقیقی یا حقوقی به راحتی نتواند از یک رسانه شکایت کند که این کار هیچ منافاتی با رسیدگی به وضعیت مطبوعاتی که در راستای نظام و قانون حرکت نمی کنند ندارد.


۱۳۹۳/۱/۲۰ - ۱۳:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن