تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815675672




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمریکا توان هسته ای خود را کاهش می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آمریکا توان هسته ای خود را کاهش می دهد تهران – ایرنا – آمریکا در راستای اجرای پیمان ˈاستارتˈ منعقد شده با روسیه در چهار سال پیش، در نظر دارد تا تسلیحات و ادوات هسته ای خود را کاهش دهد.


به گزارش ایرنا، سایت روسی ˈراشاتودیˈ روز چهارشنبه گزارش داد: وزارت دفاع آمریکا روزگذشته (سه شنبه) اعلام کرده شماری از بمب افکن ها، پرتابگرهای مستقر بر روی زیردریایی ها و موشک های بالستیک راهبردی خود را بنا بر توافق دوجانبه ای که پیشتر با روسیه در آوریل 2010 به امضا رسیده است تا سال 2018 میلادی کاهش خواهد داد.
وزارت دفاع آمریکا این موارد را در مجموع شامل 700 مورد از ادوات و تجهیزات نظامی راهبردی هسته ای اعلام کرد.
این موارد شامل 400فروند موشک های بالستیک قاره پیما موسوم به ICBM ، دویست و چهل فروند موشک های قاره پیما که قابلیت پرتاب از زیردریایی ها اتمی آمریکا را دارند (SLBM)،همچنین این کاهش در برگیرنده 60 فروند بمب افکن با قابلیت حمل سلاح هسته ای است ، می شود.
بر پایه این گزارش، پنتاگون اعلام کرد موشک های قاره پیمای موسوم به ˈمینت من -3ˈ (Minuteman III) را از 450 فروند کنونی به 400 فروند خواهد رساند.
وزارت دفاع آمریکا با این حال گفته است سیلوهای زیر زمینی خالی نگاهدارنده 50 فروند از این موشک ها را تخریب نخواهد کرد و آنها را در صورت نیاز و فعال سازی دوباره، همچنان آماده نگاه می دارد.
پنتاگون گزارش داد هزینه نگهدرای از این تعداد سیلوهای خالی از بمب های بالستیک ، طی 5 سال اینده هزینه ای بالغ بر 19 میلیون دلار در برخواهد داشت، موشک های تخلیه شده از این سلیوها نیز در انبارهای هسته ای نگهداری می شوند.
در بخش نیروی دریای آمریکا نیز در مجموع 280 مورد از پرتابگرهای موشک های بالسستیک بر روی زیر دریایی های خود را خواهد کاست.
دربخش نیروی هوایی امریکا نیز60 فروند از 93 فروند از ناوگان بمب افکن های راهبردی خود که شامل بمب افکن های ˈبی- 2ˈ و ˈب-52اچˈ می شود، کاسته خواهد شد.
راشاتودی گزارش داد: منابع آمریکایی اعلام کرده اند که آمریکا درحال حاضر دارای 886 گونه از ادوات و سیستم های راهبردی مرتبط با تسلیحات هسته ای است که این موارد شامل، 96 فروند بمب افکن ˈبی-2ˈ و ˈبی-52ˈ، 454 فروند موشک قاره پیما ˈمینت من-3ˈ و 336 فروند موشک ˈتریدنت -2ˈ با قابلیت پرتاب از زیردریایی است.
بنابر پیمان کاهش تسلیحات هسته ای موسوم به ˈنیو استارتˈ (New START) که در هشتم آوریل سال 2010 میلادی در ˈپراگˈ لهستان بین باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا و دیمتری مدودف رییس جمهوری وقت روسیه به امضا رسید، قرار شد تا مجموع ادوات و پرتابگرهای راهبردی دو طرف بیش از هشتصد مورد نباشد.
بنابراین پیمان، زرادخانه هسته ای روسیه و آمریکا نیز از ظرفیت دوهزار و دویست کلاهک هسته ای به یکهزار و550 کلاهک هسته ای می بایست کاهش یابد و محدود گردد، هردوطرف توافق کردند تا بمب های بالستیک ICBM و SLBM و دیگر بمب افکن های سنگین خود را به هفتصد فروند رسانند.
راشاتودی گزارش داد: بنابر اعلام اداره کنترل نظامی آمریکا، طرف روسی به تعهدات خود بطور کامل به این پیمان عمل کرده و در حال حاضر روسیه درمجموع 498 مورد از سیستم های نظامی هسته ای شامل بمب افکن های سنگین، موشک های بالستیک ICBM و SLBM را دارا است.
مترجمام **1302** 1064
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن