تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 29 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر اراده قوى باشد، هيچ بدنى براى انجام دادن كار، ناتوان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811613136




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دادسرای جرائم نفتی فرصتی ویژه برای حضانت از حقوق نفتی ایران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: یادداشت/
دادسرای "جرائم نفتی" فرصتی ویژه برای حضانت از حقوق نفتی ایران
یک حقوقدان گفت: ایجاد دادسرای ویژه به منظور رسیدگی به جرائم نفتی با بهره‌گیری از متخصصان و کارشناسان مختلف در این حوزه‌، فرصتی مغتنم برای حضانت از حقوق نفتی ایران است.


به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با تخصصی شدن تمامی امور در ابعاد و زوایای مختلف علمی و صنعتی از جمله صنعت، اقتصاد و حقوق، جامعه بشری همواره جهت نیل به عدالت و حفاظت از حقوق مکتسبه خود سعی در بررسی تخصصی و کارشناسی مسائل گوناگون در حوزه‌های متفاوت دارد، در این میان با توجه به ضرورت مبارزه با جرائم مفاسد اقتصادی تشکیل دادسرای جرائم نفتی مسئله‌ای است که بیش از گذشته نمود دارد.
 
در همین زمینه "محمدجعفر نعناکار" حقوقدان و وکیل دادگستری، طی ارسال یادداشتی به باشگاه خبرنگاران، به اهمیت تشکیل داداسرای ویژه برای رسیدگی به جرائم نفتی به خصوص در عرصه بین الملل پرداخت که متن این یادداشت به شرح زیر است:
 
کشور ایران به عنوان کشوری که سنگ بنای اقتصاد آن بر روی ذخائر نفتی استوار است همواره کوشیده است تا با استفاده از نیروهای توانمند داخلی و  همچنین عقد قرارداد با کشورهای مورد تعامل خود بستری را برای شکوفایی این  اقتصاد مهیا کند، فارغ از این موضوع که اقتصاد ملی می‌بایست با تکیه بر  دانش و توان داخلی، اقتصاد خود را منفک و مستقل از اقتصاد نفتی بر پا  کند، اما به علت عظیم بودن این صنعت، حوزه‌های مختلف علمی، در رابطه با  آن شکل گرفته است که از جمله، می‌توان به حقوق نفت و حقوق قراردادهای نفتی اشاره کرد که این دو شاخه از علم حقوق هم اکنون در دانشگاه‌های  داخل کشور در مقطع کارشناسی ارشد تدریس و تعلیم می‌شود.

ایجاد دادسرای ویژه جرائم نفتی با عنایت به این نکته که این نوع از فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی جزء مهمترین فعالیت‌های داخلی و بین‏‌المللی ایران است اتفاق مبارکی است که با بهره‌گیری از متخصصان مختلف حوزه‌های نفتی و حقوق نفتی می‌تواند بستر و زیر ساخت حضانت از حقوق نفتی ایران را در برگیرد.

پیگیری ویژه پرونده‌های نفتی در دادسرایی تخصصی باعث خواهد شد تا علاوه بر استفاده از پتانسیل حقوقی کارشناسان متخصص در این حوزه مسائل و دعاوی  مطرح شده در خصوص صنعت نفت در مراحل گوناگونی از مرحله شناسایی تا تولید  و تجهیز و فروش و حمل در ساز و کاری آشنا، مطرح و مورد رسیدگی قرار گیرد.

تشکیل دادسرای ویژه جرائم نفتی با عنایت به خطرات و جرائم داخلی همچون  قاچاق مواد سوختی، کم‌فروشی و گاه احتکار می‌تواند راهگشای بسیاری از  مشکلات بوده و خود نوعی اقدام تامینی و باعث ارتقاء بهداشت حقوقی در این خصوص شود، همچنین وجود چنین سازو کاری می‌تواند در عرصه حقوق نفتی  بین‌‏المللی موثر بوده و پیرامون مسائل حقوقی راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.

لذا به نظر می‌رسد تشکیل دادسراهای تخصصی در حوزه‌های گوناگونی چون جرائم  نفتی، جرائم رایانه ای، جرائم پزشکی، جرائم مطبوعاتی و مانند آن علاوه بر  تسریع کردن پیگیری حقوقی و حفاظت و حضانت از حقوق مکتسبه صاحبان حق بستری را برای تخصصی کردن دستگاه عدلیه در حوزه‌های مختلف حقوقی مهیا کند که امید است در سال جدید با عزمی استوارتر از پیش این امور به منصه  ظهور برسد. انشاءالله

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن