تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798444491




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت پول کافی برای پرداخت یارانه همه مردم را دارد!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دولت پول کافی برای پرداخت یارانه همه مردم را دارد!
فردا آغاز ‌نام‌نویسی برای دریافت یارانه نقدی است. با آغاز‌ نام‌نویسی از متقاضیان دریافت یارانه با توجه به برخی اقدامات دولت، مبنی بر کاهش ‌یارانه‌بگیران این نگرانی در‌ مردم پدید آمده‌ که افراد نباید ‌نام‌نویسی کنند و یا در صورت این کار شاید از دریافت یارانه محروم شوند.
کد خبر: ۳۹۱۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۷ - 08 April 2014



دولت پول کافی برای پرداخت یارانه همه مردم را دارد!
فردا آغاز ‌نام‌نویسی برای دریافت یارانه نقدی است. با آغاز‌ نام‌نویسی از متقاضیان دریافت یارانه با توجه به برخی اقدامات دولت، مبنی بر کاهش ‌یارانه‌بگیران این نگرانی در‌ مردم پدید آمده‌ که افراد نباید ‌نام‌نویسی کنند و یا در صورت این کار شاید از دریافت یارانه محروم شوند.

اما دلایل بسیاری برای این نگرانی هست که ‌گویا مهم‌ترین آن ‌‌عدم‌شفاف سازی دولت برای تعیین سقف درآمدی برای دریافت یارنه است.

در این باره، غلامرضا کاتب، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ‌گفت: همه مردم حق دارند برای دریافت یارانه ‌نام‌نویسی کنند و هیچ کس حق ندارد، مانع این کار شوند. خود افراد باید تصمیم بگیرند که یارانه می‌خواهند یا نه. طبیعتا افراد که از نظر مالی وضعیت مناسبی دارند، نباید در سامانه ‌نام‌نویسی کنند و هر چه شمار ‌نام‌نویسی‌کنندگان بیشتر باشد، باعث خواهد شد تا خدمات رفاهی در جامعه بیشتر شود.

این نماینده افزود: اینکه ما بگوییم، کسی اجازه ‌نام‌نویسی ندارد، چنین چیزی نیست. مردم اجازه دارند ‌نام‌نویسی کنند، اما‌ پس از آن دولت باید وضعیت افراد ‌نام‌نویسی کننده را بررسی کند و افرادی را که نیاز ندارند، از صف یارانه‌بگیران بیرون آورد‌؛ بنابراین، برای این کار نیز قانونگذار این حق را به دولت داده است.

وی در خصوص برخی اظهارات درباره غیر قانونی بودن شیوه دولت در انصراف از دریافت یارانه گفت: ایرادی برای این کار نیست. اگر مردم ‌داوطلبانه انصراف بدهند، ایرادی وجود ندارد، اما پس از آنکه دولت سقف درآمدی را مشخص کرد، در صورتی که نظر دولت تأمین شود، شاید بخواهد به تمام ‌نام‌نویسی کننده‌ها یارانه بدهد و در صورتی که نظر دولت تأمین نشود می‌تواند سقف را تغییر دهد.

وی در پاسخ به اینکه به هر حال باید نظر دولت تأمین شود و مردم اهمیت چندانی ندارند، گفت: دولت پلکانی کار می‌کند. نخست گفته شد‌ با هر میزان درآمدی می‌توانید ‌نام‌نویسی کنید و پس از آن سقف تعیین می‌شود و افراد یا منصرف می‌شوند یا قانون خود آن‌ها را منصرف می‌کند.

وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا تعداد ‌نام‌نویسی کنندگان در تعیین سقف تأثیر دارد گفت: بله قطعا این گونه است و هر چه ‌این میزان کاهش یابد، در بالا رفتن سقف تأثیر‌گذار است. اگر این نشد و همه ‌نام‌نویسی کردند، دولت مختار است ‌هر گونه خواست عمل کند.

وی افزود: در اینجا مشکل منابع وجود ندارد، چرا که دولت ۴۸ هزار میلیارد باید درآمد به دست آورد و ۴۲ هزار میلیارد دولت سرجمع نیاز دارد؛ پس منابع موجود بیشتر از نیاز است و بحث این است که افردی که نیاز به این ۴۵۵۰۰ تومان ندارند، کم شود و ۱۷۵ هزار نفری که بیشتر از آمار هستند، کم شود و یا ایرانی‌های خارج از کشور که یارانه می‌گیرند حذف شوند.
 
این نماینده افزود: با این روش، دولت افراد یارانه‌بگیر را‌ پالایش‌ و منابع به دست آمده را صرف امور رفاهی از جمله آموزش و بهداشت و درمان و یا توسعه تولید داخلی می‌کند، ‌ چرا که در پایان به سود خود مردم است. با این کار دولت ‌می‌تواند به دهک‌های پایین جامعه بیشتر بدهد.

این نماینده گفت: با توجه به اینکه افرد خارج از کشور، شمار چشمگیری را شامل می‌شود و برخی نیز خود داوطلبانه انصراف داده‌اند، ممکن است ۷ الی ۸ درصد از آمار یارانه بگیران کم ‌شود.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن