تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821011013




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارگروه مشترکی بین شهرداری، استانداری و شورای شهر تشکیل شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کارگروه مشترکی بین شهرداری، استانداری و شورای شهر تشکیل شود تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از استاندار تهران خواست کارگروهی مشترک بین شهرداری، استانداری و شورای شهر تشکیل شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا، پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران که اولین جلسه در سال 93 محسوب می شد، امروز (سه شنبه) در صحن شورای شهر برگزار شد که در این جلسه سید حسین هاشمی استاندار تهران و آیت الله محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) نیز حضور داشتند.
ˈسید حسین هاشمیˈ استاندار تهران، بحث آلودگی هوای تهران، رفع و ساماندهی صنایع تهران وحومه، اجرای طرح تفصیلی، جمع آوری معتادان خیابانی را از جمله مسائل مهم مورد بحث این استان عنوان کرد.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه نکاتی را در خصوص وضعیت شهر تهران با استاندار تهران مطرح کردند.
ˈرحمت الله حافظیˈ رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران دراین جلسه خطاب به استاندار تهران در خصوص عدم خروج کارخانه روغن نباتی قو، در محدوده ترمینال جنوب است، اظهار داشت: دستور پلمپ این کارخانه در سال 73 صادر شده اما آنها یک مدت زمان 10 ساله خواستند و هنوز این کارخانه از محدوده شهری تهران خارج نشده است.
وی با اشاره به اینکه مجموعه شهر تهران و حواشی آن اثر متقابل بر یکدیگر دارند، گفت: قرچک، ورامین و اسلامشهر از جمله شهرستان هایی هستند که اثر متقابل در تهران دارند و مدیریت شهری و شورا باید برنامه ریزی های لازم را در این زمینه انجام دهند.
حافظی با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیات وزیران در سال 82، تشکیل ستاد اسکان غیررسمی و حاشیه نشینی در دستور کار قرار گرفته بود، گفت: این ستاد تشکیل نشده و باید در این زمینه اقدام شود.
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نکته آخر خود را تشکیل کارگروهی مشترک بین شهرداری، استانداری و شورای شهر دانست تا فعالیت های حوزه شهری با روند بهتری پیگیری شود.
ˈاسماعیل دوستیˈ عضو دیگر شورای شهر تهران نیز در تذکری در خصوص اراضی اطراف دانشگاه تهران، اظهار داشت: در سال 72 مصوبه دولت مبنی بر آزاد سازی فضای اطراف دانشگاه تهران، حد فاصل خیابان های کارگر، انقلاب و رسالت وجود دارد.
وی با بیان اینکه از بانک جهانی نیز به منظور آزادسازی این اراضی وام گرفته شده گفت: تنها 30 درصد اراضی آزاد شده که این وضعیت فعلی شایسته شهر تهران نیست.
دوستی پرداخت حقوق شهرداری از سوی دولت را از دیگر موضوعات مورد توجه برشمرد و گفت: شهرداری بابت مسائل مختلف از دولت طلب دارد.
وی در خصوص حریم شهر تهران نیز خاطر نشان کرد: باید جلساتی بین اعضای شورا و فرمانداران اطراف شهر تهران برای نگه داشتن حریم شهر تهران برگزار شود.
ˈرضا تقی پورˈ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه ریشه اصلی بسیاری از مباحث در تهران آلودگی هوا است، افزود: بحث حمل و نقل عمومی و ریلی تا حدود زیادی در توسعه شبکه مترو متوقف بوده و این موضوع نیاز به کمک های دولت دارد، چرا که در بحث سرمایه جاری، مدیریت شهری کمک ها را دریافت نکرده است.
وی ادامه داد: باید در بحث هدفمندی یارانه ها موضوع سوخت در بحث خدمات و حمل و نقل عمومی مد نظر قرار گیرد.
ˈعلیرضا دبیرˈ رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران بیان کرد: 12 سال است تهران روی آرامش را دیده است.
وی همچنین مساحت حریم تهران را حدود 6000 کیلومتر اعلام کرد و گفت: شهرداری باید مسائل مختلف خود را به شورا اعلام کند تا بتوانیم در اصلاحیه بودجه، این مسائل را مد نظر قرار دهیم و کمک های لازم را برسانیم.
دبیر با اشاره به اینکه قرار بود از ابتدای فروردین ماه نرخ کرایه های تاکسی افزایش یابد اما این موضوع به ابتدای اردیبهشت ماه موکول شد، عنوان کرد: تمامی حقوق ها 20 درصد افزایش یافته بنابراین چگونه از رانندگان تاکسی توقع داریم که کرایه ها را بالا نبرند.
ˈمهدی چمرانˈ عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه طرح تفصیلی یکی از نتایج بسیار ارزنده شورای دوم، سوم و چهارم بوده گفت: باید در راستای اجرایی شدن این طرح تلاش کنیم.
وی افزود: بسیاری از ساختمان ها در شهر تهران چند سال قبل از اجرای طرح تفصیلی پروانه ساخت گرفته اند.
چمران با بیان اینکه موافق افزایش یک مرتبه نرخ کرایه های تاکسی هستیم، اظهار کرد: در آنچه تصویب کرده ایم افزایش قیمت حامل های انرژی دیده نشده اما این موضوع باید یک بار در کل کشور صورت بگیرد.
وی در ادامه با بیان اینکه دو سال است که به تهران اتوبوس داده نشده، گفت: در مترو نیز بودجه های تصویب شده در مجلس تخصیص نیافته است.
ˈمرتضی طلاییˈ عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه طرح فاضلاب تهران باید به سرانجام برسد، اظهار کرد: سرعت کار خوب بوده اما بحث فاضلاب تهران باید در سال 93 به سرانجام برسد.
وی گفت: بافت فرسوده شهر تهران نیز از مشکلاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه باید از سیاست های تشویقی شورا و ظرفیت های شهرداری استفاده شود.
طلایی افزود: سندی نیز در بسته اجتماعی شهر تهران وجود دارد تا محل های مناسب برای معتادان در نظر گرفته شود اما در کنار بحث اعتیاد باید به زنان سرپرست خانوار و کودکان کار توجه کرد.
ˈابوالفضل قناعتیˈ عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز گفت: مشروبات الکلی شهر تهران را تهدید می کند.
وی ادامه داد: مشروبات الکلی با عناوین مختلف و در اشکال متفاوت وارد شهر می شود که باید در این زمینه توجه لازم صورت گیرد.
قناعتی در ادامه با بیان اینکه نباید قوانین وضع شده تغییر کند، خاطر نشان کرد: تغییرات نرخ تاکسی و اتوبوس از قبل در دستور کار قرار داشت.
وی یادآور شد: اگر دولت می خواهد به رانندگان تاکسی ها توجه کند، این موضوع باید مجددا در شورا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
ˈاحمد دنیامالیˈ رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز در این جلسه گفت: در زمینه حمل و نقل، شورای شهر در بحث برنامه پنج ساله توجه ویژه ای داشته و قرار است این شبکه به دو برابر افزایش یابد.
وی با اشاره به بحث ترافیک به عنوان یکی از معضلات تهران اظهار داشت: ترافیک تهران به ویژه در غرب این استان ترافیک عبوری است.
وی گفت: این ترافیک به استان های البرز، سمنان، قم و حتی قزوین برمی گردد که حوزه راه و ترابری استان تهران با ایجاد کمربندی می تواند این مشکل را حل کند.
دنیامالی در این زمینه پیشنهاد داد: تخصیص منابع مالی از طریق بانک ها انجام شود.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به بحث اتباع بیگانه در شهر تهران، نیز یادآور شد: اتباع بیگانه غیرقانونی در شهر تهران بسیار زیاد است و این موضوع مشکلاتی را به ویژه در حوزه امنیتی و اشتغال ایجاد کرده است.
ˈفاطمه دانشورˈ عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز گفت: حاشیه نشین ها از حداقل ها امکانات برخوردارند و اکثریت آنها نیز اتباع بیگانه هستند.
وی افزود: در تمامی کشورها برخورد با مهاجرین غیرقانونی مد نظر قرار گرفته، اما در کشور ما این موضوع رها شده است.
دانشور با اشاره به آمار استاندار تهران در خصوص کارتن خواب ها گفت: بر اساس آمار سازمان رفاه، 12 هزار کارتن خواب در شهر تهران وجود دارد.
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه باید نگاه بین بخشی برای اجرای طرح جامع در دستور کار قرار گیرد، گفت: در مورد کارتن خواب ها عملیات جمع آوری اتفاق می افتد اما ساماندهی انجام نمی شوند.
ˈعبدالحسین مختابادˈ عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز در این جلسه با انتقاد از سریال پایتخت گفت: این سریال به مردم مازندران توهین کرده است.
وی گفت: ضمن عذرخواهی از مردم مازندران خواستارم که مردم را بدون توهین به آنها بخندانیم.
مختاباد همچنین با بیان اینکه باید لفاظی ها در حوزه فرهنگ و هنر را کنار بگذاریم، افزود: باید کاریکاتور بودن فرهنگ و هنر کنار گذاشته شود و ارج نهادن هنرمند مورد توجه قرار گیرد.
براساس این گزارش، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه یک فوریت طرح ˈالزام شهرداری تهران به ساماندهی میدان امام خمینی (ره )ˈ را تصویب کردند.
اعضای شورای شهر همچنین پس از بررسی طرح های ˈالزام شهرداری تهران به تملک، حفظ و بازسازی عمارت معروف به عین الدولهˈ و ˈ الزام شهرداری تهران به تملک و بازسازی خانه باغ معروف به خانه اتحادیه واقع در محدوده منطقه 12 و بهره بردرای از آن به عنوان مرکز فرهنگی و هنری ˈ را به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر ارجاع دادند.
همچنین اعضای شورای شهر طرح نامگذاری و تغییر نام 21 کوچه و خیابان را بررسی و تصویب کردند.
تهرام/7244/ 699
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن