تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833046850
ماجرای قتل آیت الله شمس آبادی به دست مهدی هاشمی معدوم + عکس
واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
ماجرای قتل آیت الله شمس آبادی به دست مهدی هاشمی معدوم + عکس
آیتاللَّه شمس آبادی یک روز پس از بازگشت از سفر حج در سپیده دم هجدهم فروردین 1355 ه.ش درراهِ رفتن به مسجد جهت اقامه نماز جماعت، ربوده شد و به طرز فجیعی به قتل رسید.
به گزارش سرویس گیشه جام نیوز به نقل از فارس، آیتاللَّه شمس آبادی یک روز پس از بازگشت از سفر حج در سپیده دم هجدهم فروردین 1355 ش درراهِ رفتن به مسجد جهت اقامه نماز جماعت، توسط باند جنایتکار مهدی هاشمی ربوده شد و به طرز فجیعی به قتل رسید و جسدش را در اطراف اصفهان رها ساختند. جسد ایشان پس از کشف شدن، با تشییع باشکوه مردم، در تخت فولاد اصفهان به خاک سپرده شد. آیتاللَّه سیدابوالحسن آل رسول معروف به شمس آبادی در سال 1286 ش (1327 ق) در خانوادهای عالم و روحانی در اصفهان دیده به جهان گشود. وی پس از فراگیری تحصیلات مقدماتی علوم اسلامی در زادگاه خود، در 25 سالگی عازم نجف اشرف گردید و از محضر درس خارج بزرگانی همچون سیدابوالحسن اصفهانی، آقاضیاء الدین عراقی، سیدجمال الدین گلپایگانی، سید عبدالهادی شیرازی و سیدمحسن حکیم کسب فیض نمود. سیدابوالحسن پس از دوازده سال اقامت در نجف و اخذ مدارج عالی علمی، راهی اصفهان شد و به تدریس و ارشاد مردم همت گماشت. آیتاللَّه شمس آبادی از روحانیونی بود که در سال 1342، وفاداری خود را به نهضت حضرت امام اعلام کرد. ایشان در تأسیس و گسترش انجمن مددکاری ویژه ایتام، سازمان ابابصیر ویژه نابینایان و حسینیه اصفهانیها در مشهد و کربلا نقش بسزایی داشت. همچنین شرح صحیفه سجادیه، اشعار در مراثی و مناقب اهل بیت (ع) و موعظه ابراهیم از آثار علمی این عالم ربانی میباشند. درگیری گروههای مذهبی در اصفهان ریشه بسیار طولانی داشت، اما همزمان با سیاسی شدن جامعه و حوزههای علمیه این اختلاف بیشتر نمودار شد. یکی از مسائل مهم روحانیت اصفهان در تاریخ معاصر، اختلاف علما بود که در دو جناح بودند؛ عدهای طرفدار حاج آقا رحیم ارباب و دستهای دیگر طرفدار حوزه آقای شمس اردکانی، آقای ابطحی و آقای شمس آبادی بودند. این تضاد به ویژه بعد از کودتای 28 مرداد بیشتر نمایان شد.
حوزه علمیه اصفهان متمایل به حوزه نجف بود که کمتر سیاسی بود علمای حوزه اصفهان بیشتر متمایل به حوزه نجف بودند و تحتتأثیر آیتالله خویی، در مسائل سیاسی کمتر دخالت میکردند؛ اما علمای حوزه نجفآباد به حوزه علمیه قم تمایل داشتند و تحت تأثیر اندیشههای حضرت امام بودند. البته این به آن معنا نبود که علمای اصفهان نسبت به حضرت امام بیمهری کنند. در حقیقت شخصیت امام نزد مرحوم شمسآبادی و دیگر بزرگان اصفهان همچون: مرحوم آیتالله خادمی، مرحوم شیخ علی قدیری کفرانی، مرحوم شیخ عبدالجواد سدهی، مرحوم آقای فیاضی و مرحوم شیخ عباسعلی ادیب، بسیار بزرگ و محترم بود؛ ولی آنها میگفتند که نظر آیتالله خویی اولیتر است و تقلید از ایشان را سفارش میکردند. (1) البته ریشه این تضاد سیاسی بود؛ عقاید حاج آقا رحیم به دیدگاههای امام خمینی(ره) شباهت داشت، مثلاً ایشان نمازجمعه را واجب میدانست. روزهای جمعه بچههای قهدریجان و روستاهای اطراف با دوچرخه به نماز جمعه میرفتند. در مقابل، حاج میرسید علی ابطحی و طرفدارانش به شدت به مرحوم ارباب و مریدانش حمله میکردند و میگفتند که اینها سنی هستند. در واقع ماجرای سیدمهدی هاشمی هم از این اختلاف سرچشمه میگیرد. (2) و این سابقه نقش مهمی در ریشهیابی برخوردهای خشن و حذفی گروه مهدی هاشمی در آینده داشت. خود مهدی هاشمی در اعترافاتش به این مضمون اشاره کرده و مدعی شده است که طیف طرفداران آیتالله شمسآبادی، روحانیت سنتی و مخالف با حضرت امام خمینی(ره) و نهضت روحانیت بودهاند. اعتقادات و برداشت خاص مهدی هاشمی از اسلام، بهویژه تأثیری که محمدجواد غروی بر وی داشت، در کنار دیگر انگیزهها موجب شد تا مهدی هاشمی حساسیت دوستان و شاگردانش را در منابر و جلسات گوناگون فکری و فرهنگی نسبت به این قشر از روحانیت بالا برده و حتی خطر آنان را بیش از خطر ساواک ارزیابی کند. وی در اعترافاتش میگوید: «... در اینکه مسئلهی روحانیت ارتجاعی و مخصوصاً آقای شمس آبادی در نظر من خیلی حساستر بود و من نیز در جلسات و هیئات مطرح میکردم و حساسیت بچهها را عموماً در آن جهت تحریک میکردم، هیچ بحثی نیست و قبلاً نیز گفتیم یکی از انحرافات دیروز من همین بود که برخی علما را از دولتیها بدتر میدانستم. بنابراین من انکار نمیکنم که از نظر فکری، برادران تحت تأثیر افکار و القائات من بودند، حتی یادم هست موقعی که اخبار و اطلاعات پراکنده آقای شمسآبادی را ما مطرح میکردیم و ابراز حساسیت مینمودیم، همین برادران و سایرین میگفتند شما بیش از حد روی روحانیون ساکت و مرتجع حساس هستید و باید روی عوامل دیگر حساستر باشیم. من از نظر فکری و حساسیت روی بعضی علما من جمله آقای شمس آبادی دارای انگیزه و حساسیت بودم.» (3) البته این ادعاهای مهدی هاشمی درباره شخصیت سیاسی آیتالله شمسآبادی صحیح نبود، زیرا ایشان در زمره روحانیونی بود که به دستگیری حضرت امام خمینی(ره)، آیتالله قمی و آیتالله محلاتی اعتراض و اعلامیه منتشر کرده بود. مهدی هاشمی وابسته به حوزهی نجفآباد و از شاگردان محمدجواد غروی اصفهانی بود. این شخص که به قول خود مروج نوعی تشیع اصلاح شده و انقلابی بود، در ایجاد تشنجات افراطی ـ مذهبی در اصفهان نقش عمدهای داشت. او بنا به گفته خودش، اخبار مخالف قرآن و متضاد با مذهب شیعه را جداً رد میکرد و همواره میکوشید که دین اسلام و مذهب تشیع را از آلایش و بدعت و اشتباه و خلل و خطا پیراسته و پاک گرداند. (4) این تفکرات باعث شد تا برخی از علمای اصفهان به مخالفت با او برخاسته و در رد نظریات او مطالبی ارائه کنند. به تدریج پیروان عقاید او، که مهدی هاشمی نیز در رأس آنها قرار داشت، به «هدفیها» مشهور شدند و شروع به اقدامات تبلیغاتی و سپس حذفی با روحانیت سنتی و در رأس آنها آیت الله شمس آبادی کردند. مهدی هاشمی در تداوم انحراف از اسلام اصیل، سیدمحمود جواد غروی را که حضرت امام «حضور او در مجالس و محافل را حرام» میشمردند و به فتوای علما و مراجع دیگر شیعه، مصداق ضال و یضل بود، به استادی برمیگزیند. (5) افراد دیگر باند مهدی هاشمی نیز به همین صورت تحتتأثیر محمدجواد غروی قرار داشتند. محمد حسین جعفرزاده، قاتل مرحوم شمسآبادی، به اندازهای تحتتأثیر غروی است که مطالب دفاعیه او به نوعی حمله به روحانیت و حوزهها به حساب میآید. مهدی هاشمی در اعترافاتش تأثیر اندیشههای محمدجواد غروی برخود و اعضای گروهش را چنین بیان میکند: «... ایشان هم در حوزه علمیه اصفهان بر اثر یک سری نظریات و برداشتهایی که از اسلام داشت که بعضیش نظرشان بوده و بعضش بعدها معلوم شد که نظر انحرافی بوده، اینها را ما بهش گرایش پیدا کردیم... احساس کردیم که حرفهای جدیدی [از ایشان] میشنویم. از اسلام و قرآن و اینها که با منطق مبارزاتی هم انطباق داشت. این بود که ما این گرایشمان هی محکمتر شد... یک زمانی به اینجا میرسیدیم که خب دیگر این روحانیت سنتی اصفهان که یا ساکتند یا مخالف مبارزه هستند، در مقابلشان به طور جدی موضعگیری بکنیم؛ یعنی مثلاً به حد قتل هم برسد و قتل مرحوم شمسآبادی، که اینها تبعات و پیامدهای تدریجی این منشا تفکر بود...» (6) تحتتأثیر همین اندیشههای «استاد»! بود که مهدی هاشمی به تدریج نتیجه گرفت که خود میتواند از اصول دین استنباط کند. انحراف فکری او اینجا تکمیل شد و پس از آن سعی کرد آن را به دیگران منتقل کند. وی درباره نقطه آغاز لغزشهای اخلاقی و نشنیده گرفتن هشدارهای بزرگان در مراقبت از زبان میگوید: «.... ما از اول که آمدیم، مخصوصاً که پاتوقمان مدرسه فیضیه بود، عصرها جمع میشدند بچهها دور هم؛ خوب یک مقدار آن زمان من اولین گناهی که مرتکب شدم غیبت بود. یادم هست که مینشستیم در جلوی حجرههای مدرسه فیضیه دو نفر و سه نفر با دوستان و غیبتهایی که فکر میکردیم که غیبت مجاز هم هست، که غیبت از نوع مبارزه است سرعلما، علمایی که یا نسبت به حرکت امام کوتاهی میکنند یا اعلامیههایشان مثلاً اعلامیههای کممایهای هست. آن زمان و یا برخوردهای مختلفی که از آنها میدیدیم. یک غیبتهای خیلی خفیفی آن ایام شروع شد نه از من تنها، از ما، از همه؛ مینشستیم به غیبت کردن و غیبت شنیدن و خوب همان زمان هم حس نمیکردیم که این کار حرامی است. فکر میکردیم مبارزه شروع شده و باید، طبیعی بود. آن زمان، یادم هست که همان ایام همین آقای مظاهری ما با هم آشنا بودیم دیگر و اینها نه فقط من را، کل دوستان را نهی میکرد از این کارها مذاکره کردن و بحث کردن؛ ایشان هم میآمد تو[ی] فیضیه. توی همان محافل فیضیه شرکت میکرد و هر وقت مثلاً غیبتی چیزی مثلاً مطرح میشد از آقایان و اینها، ایشان نهی میکرد. میگفت نکنید این کار را. خوب ایشان از ما خیلی بزرگتر بود، اما ما بچه طلبهها مینشستیم و اینها. حالا برایمان مهم نبود. بعد مسئلهی دروغ مطرح شد. دروغهای تاکتیکی، دروغهایی که میگفتیم ما هم رازداری بکنیم و سری نگهداری بکنیم که مسائل را کسی نفهمد و به دوستان دروغ میگفتیم....» (7) در مرحله بعدی، مهدیهاشمی در مقام آموزشدهنده سایر طلاب، افکار انحرافی و تک بعدی خود درباره اسلام و قرآن را برای آنان تبیین میکرد. تب اصطلاحاً تطبیق آیات قرآن کریم با نیازهای جامعه و زمان به هر وسیله ممکن وتمسک جستن به هرگونه تحلیل و تفسیر، پیامدهایی را در پی داشت که در اعترافات مهدی هاشمی به چشم میخورد. از این پیامدها میتوان به موارد ذیل اشاره کرد: حذف ملاکها و معیارهای روایی و فقهی در استنباط؛ عدم حجیت برای برخی تفاسیر شیعی؛ ارائه تفسیر سلیقهای و ذوقی از آیات؛ برداشت های التقاطی و انحرافی از مفاهیم قرآنی؛ نگرش نمادین به آیات قرآنی. (8) مهدی هاشمی در درسهای خود بر آن بود تا برداشتی را که خود بدان رسیده بود به نسل جوان منتقل کند. وی که روش علما و بزرگان دین را برای استنباط از احکام، مغایر با پیاده شدن احکام اسلام در جامعه تلقی میکرد، در صدد بود در کوتاهترین مدت شیوه تفسیر قرآن را به طلبهها و دانشجویان بیاموزد. شیوهای که نسل جوان را به نقطهای سوق میداد که جز سطحینگری، برداشت به ظاهر تعقلی، حذف تعبد و در یک کلمه التقاط، نتیجهی دیگری در پی نداشت. در واقع، مهدی هاشمی در اینجا مفهوم ولایت فقیه را هدف میگرفت. بیشتر شعارهای این گروه با مفاهیم عمیق اسلام همچون تعبد، ولایت شیعی، امام عصر و ... در تضاد بودند. او بیشتر انحراف خود و همفکرانش را در بخش نگرش به مفهوم «ولایت فقیه» میداند. (9) شاید انحراف فکری و عملی از بحث ولایت فقیه بود که این گروه را همانند بسیاری از گروهکهای فعال سیاسی در اوایل انقلاب، به سراشیبی سقوط و تقابل با مردم و نظام جمهوری اسلامی کشاند؛ اما حاصل آن جز شکست، نابودی و برملا شدن چهره منافقانه آنان نبود که اغلب در زیر پوششی از اسلام، دینداری و انقلاب پنهان شده بودند. پژوهشگر: محمدرضا سرابندی ارجاعات: 1 . خاطرات حجت الاسلام دری نجف آبادی ، تدوین حیدر نظری، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، تهران 1384، صص 130- 131 2 . از نهضت آزادی تا مجاهدین، خاطرات لطفالله میثمی ، ج 1، نشر صمدیه، تهران، بی تا، صص 20 ـ 21 3 . پروندهی مهدی هاشمی، آرشیو مرکز اسناد انقلاب اسلامی، بازیابی 20631 4 . رسول جعفریان، جریانها و جنبش های مذهبی ـ سیاسی ایران (57 ـ 1320)، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، تهران 1380، ص 356 5 . بنبست، مهدی هاشمی و ریشه های انحراف، انتشارات ادارهی کل اطلاعات اصفهان، مرکز بررسی اسناد تاریخی، اصفهان 1377، ج 1، ص 41 6 . پیشین، شمارهی بازیابی 20628 7 . همان 8 . بنبست، ج 1، پیشین، همان ، ص 121- 122 9 . همان، ص 128
۱۳۹۳/۱/۱۸ - ۱۴:۵۲
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]
صفحات پیشنهادی
بازخوانی جریان قتل مرحوم شمس آبادی به دست مهدی هاشمی یازخوانی یک قتل فجیع سیاسی
بازخوانی جریان قتل مرحوم شمس آبادی به دست مهدی هاشمییازخوانی یک قتل فجیع سیاسیآیتاللَّه شمس آبادی یک روز پس از بازگشت از سفر حج در سپیده دم هجدهم فروردین 1355 ش درراهِ رفتن به مسجد جهت اقامه نماز جماعت ربوده شد و به طرز فجیعی به قتل رسید به گزارش خبرگزاری فارس آیتاللَّه شمسسالروز شهادت آیتالله شمسآبادی توسط باند مهدی هاشمی
سالروز شهادت آیتالله شمسآبادی توسط باند مهدی هاشمیآیتالله شمسآبادی یک روز پس از بازگشت از سفر حج در سپیدهدم 18 فروردینماه 1355 هجری شمسی در مسیر رفتن به مسجد جهت اقامهی نماز جماعت توسط گروه مهدی هاشمی ربوده شد و به طرز فجیعی به شهادت رسید یه گزارش خبرنگار تاریخ خبرگزاریآیتالله دری نجف آبادی: انصراف از دریافت یارانه دست دولت را در بخش سلامت باز می گذارد/استانداردهای اتحادیه ارو
آیتالله دری نجف آبادی انصراف از دریافت یارانه دست دولت را در بخش سلامت باز می گذارد استانداردهای اتحادیه اروپا تروریسم و همجنس بازان است نماینده ولی وفقیه در استان مرکزی گفت انصراف از دریافت یارانه ها دست دولت را برای توجه به بخش سلامت و رسیدگی به بیمارستان ها باز می گذارد بهپیام تسلیت آیت الله هاشمی رفسنجانی در پی درگذشت آیتالله دستغیب و دکتر باستانی پاریزی
پیام تسلیت آیت الله هاشمی رفسنجانی در پی درگذشت آیتالله دستغیب و دکتر باستانی پاریزی آفتاب به گزارش آفتاب آیت الله هاشمی رفسنجانی با صدور پیام های جداگانه ایی درگذشت آیت الله سید محمد مهدی دستغیب و دکتر پاریزی را تسلیت گفت متن پیام ها بدین شرح است انالله و انا الیه راجعوندرگذآیت الله سید محمدمهدی دستغیب درگذشت
آیت الله سید محمدمهدی دستغیب درگذشتتاریخ انتشار سه شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰ ۵۹ آیت الله سید محمدمهدی دستغیب تولیت سابق آستان مقدس شاهچراغ ع دارفانی را وداع گفت به گزارش شبستان آیت الله سید محمدمهدی دستغیب تولیت سابق آستان مقدس احمدی و محمدی ع دارفانی را وداع گفت وی برپیکر مرحوم آیت الله سید محمد مهدی دستغیب وارد شیراز شد
پیکر مرحوم آیت الله سید محمد مهدی دستغیب وارد شیراز شد شیراز- ایرنا- پیکر پاک مرحوم آیت الله سید محمدمهدی دستغیب تولیت سابق آستان مقدس حضرت شاهچراغ ع شامگاه چهارشنبه از عراق به شیراز انتقال یافت به گزارش خبرنگار ایرنا پیکر پاک آیت الله سید محمدمهدی دستغیب متولی سابق آستان حپیکر آیت الله سیدمحمدمهدی دستغیب فردا در شیراز تشییع می شود
پیکر آیت الله سیدمحمدمهدی دستغیب فردا در شیراز تشییع می شود شیراز- ایرنا- مدیر حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی ع گفت پیکر مرحوم آیت الله سید محمدمهدی دستغیب ساعت 10 صبح فردا پنجشنبه در شیراز تشییع می شود حجت الاسلام محسن اسماعیل پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کپیکر آیت الله سیدمحمد مهدی دستغیب تشییع و به خاک سپرده شد
پنجشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳ ۳۲ پیکر آیت الله سید محمد مهدی دستغیب در شیراز تشییع و به خاک سپرده شد به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه فارس صبح پنجشنبه پیکرآیت الله سیدمحمدمهدی دستغیب تولیت سابق آستان احمدی و محمدی ع از سهراه نمازی شیراز تا حرم مطهر شاهچردر نجف اشرف آیتالله سید مهدی دستغیب دار فانی را وداع گفت
در نجف اشرفآیتالله سید مهدی دستغیب دار فانی را وداع گفتتولیت پیشین آستان سید احمدبن موسی ع در نجف اشرف به رحمت حق پیوست به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز آیتالله سید مهدی دستغیب تولیت پیشین آستان مقدس احمدبن موسی ع در نجف اشرف در حال زیارت دعوت حق را لبیک گفت آیتالله سید مآیت الله سید محمدمهدی دستغیب دار فانی را وداع گفت
آیت الله سید محمدمهدی دستغیب دار فانی را وداع گفت فرهنگ > دین و اندیشه - خبرگزاری تسنیم نوشت آیتالله سید محمدمهدی دستغیب تولیت سابق آستان مقدس شاهچراغ ع شب گذشته بر اثر کهولت سن و بیماری دار فانی را وداع گفت آیتالله سید محمدمهدی دستغیب برادر شهیپیکرآیت الله سیدمحمدمهدی دستغیب پنجشنبه در شیراز تشییع می شود
پیکرآیت الله سیدمحمدمهدی دستغیب پنجشنبه در شیراز تشییع می شود شیراز- ایرنا- مدیر حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی ع گفت پیکر مرحوم آیت الله سید محمدمهدی دستغیب ساعت 10 صبح پنجشنبه هفتم فروردین 93 در شیراز تشییع می شود حجت الاسلام محسن اسماعیل پور چهارشنبه در گفت و گو با ایپیام تسلیت آیت الله مکارم شیرازی به مناسبت رحلت سید مهدی دستغیب
پیام تسلیت آیت الله مکارم شیرازی به مناسبت رحلت سید مهدی دستغیب شیراز– ایرنا- آیت الله ناصرمکارم شیرازی با ارسال پیامی درگذشت حجت الاسلام سید محمد مهدی دستغیب تولیت پیشین استان احمدی و محمدی را تسیلت گفت دراین پیام که روز پنجشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است فقدان اسفناک آسپاه فجر استان فارس درگذشت آیت الله سید محمدمهدی دستغیب را تسلیت گفت
سپاه فجر استان فارس درگذشت آیت الله سید محمدمهدی دستغیب را تسلیت گفت شیراز- ایرنا- روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر استان فارس اعلام کرد سپاه فجر فارس در پیامی رحلت تاسف بار عبد صالح خدا عالم ربانی آیت الله سید محمدمهدی دستغیب تولیت سابق حرم حضرت احمدبن موسی شاهچراغ ع را تسلیت گفتآیتالله سید مهدی دستغیب درگذشت
آیتالله سید مهدی دستغیب درگذشت آیتالله سید مهدی دستغیب تا ماه گذشته تولیت آستان مقدس شاهچراغ ع را بر عهده داشت تولیت پیشین آستان سید احمدبن موسی ع در نجف اشرف به رحمت حق پیوست به گزارش فارس آیتالله سید مهدی دستغیب تولیت پیشین آستان مقدس احمدبن موسی ع در نجف اشرف در حال زتشییع پیکر آیت الله سید محمدمهدی دستغیب
تشییع پیکر آیت الله سید محمدمهدی دستغیب مراسم تشییع پیکر آیت الله سید محمدمهدی دستغیب متولی سابق آستان حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ ع و برادر شهید محراب آیت الله سید عبدالحسین دستغیب صبح پنج شنبه در حرم مطهر شاهچراغ ع در شیراز برگزار شد 1635 9032 عکس ایرنا کد خبر 2651507 تااز سوی نماینده ولی فقیه در فارس و استاندار این استان صورت گرفت پیام تسلیت رحلت آیتالله سید محمدمهدی دستغیب
از سوی نماینده ولی فقیه در فارس و استاندار این استان صورت گرفتپیام تسلیت رحلت آیتالله سید محمدمهدی دستغیبنماینده مقام معظم رهبری در فارس و استاندار این استان در پی رحلت آیتالله سید محمدمهدی دستغیب طی پیامی این ضایعه مولمه را تسلیت گفتند به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل اپیام تسلیت هاشمی رفسنجانی به مناسبت در گذشت آیتالله دستغیب
چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳ ۵۴ آیت الله هاشمی رفسنجانی با صدور پیامی درگذشت آیت الله سید محمد مهدی دستغیب را تسلیت گفت به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا متن پیام به شرح زیر است انالله و انا الیه راجعون درگذشت عالم ربانی آیت الله سید محمد مهدی دستغیب که-
گوناگون
پربازدیدترینها