تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833092913
بازخوانی جریان قتل مرحوم شمس آبادی به دست مهدی هاشمی یازخوانی یک قتل فجیع سیاسی
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بازخوانی جریان قتل مرحوم شمس آبادی به دست مهدی هاشمی
یازخوانی یک قتل فجیع سیاسی
آیتاللَّه شمس آبادی یک روز پس از بازگشت از سفر حج در سپیده دم هجدهم فروردین 1355 ش درراهِ رفتن به مسجد جهت اقامه نماز جماعت، ربوده شد و به طرز فجیعی به قتل رسید.
به گزارش خبرگزاری فارس، آیتاللَّه شمس آبادی یک روز پس از بازگشت از سفر حج در سپیده دم هجدهم فروردین 1355 ش درراهِ رفتن به مسجد جهت اقامه نماز جماعت، توسط باند جنایتکار مهدی هاشمی ربوده شد و به طرز فجیعی به قتل رسید و جسدش را در اطراف اصفهان رها ساختند. جسد ایشان پس از کشف شدن، با تشییع باشکوه مردم، در تخت فولاد اصفهان به خاک سپرده شد. آیتاللَّه سیدابوالحسن آل رسول معروف به شمس آبادی در سال 1286 ش (1327 ق) در خانوادهای عالم و روحانی در اصفهان دیده به جهان گشود. وی پس از فراگیری تحصیلات مقدماتی علوم اسلامی در زادگاه خود، در 25 سالگی عازم نجف اشرف گردید و از محضر درس خارج بزرگانی همچون سیدابوالحسن اصفهانی، آقاضیاء الدین عراقی، سیدجمال الدین گلپایگانی، سید عبدالهادی شیرازی و سیدمحسن حکیم کسب فیض نمود. سیدابوالحسن پس از دوازده سال اقامت در نجف و اخذ مدارج عالی علمی، راهی اصفهان شد و به تدریس و ارشاد مردم همت گماشت. آیتاللَّه شمس آبادی از روحانیونی بود که در سال 1342، وفاداری خود را به نهضت حضرت امام اعلام کرد. ایشان در تأسیس و گسترش انجمن مددکاری ویژه ایتام، سازمان ابابصیر ویژه نابینایان و حسینیه اصفهانیها در مشهد و کربلا نقش بسزایی داشت. همچنین شرح صحیفه سجادیه، اشعار در مراثی و مناقب اهل بیت (ع) و موعظه ابراهیم از آثار علمی این عالم ربانی میباشند. درگیری گروههای مذهبی در اصفهان ریشه بسیار طولانی داشت، اما همزمان با سیاسی شدن جامعه و حوزههای علمیه این اختلاف بیشتر نمودار شد. یکی از مسائل مهم روحانیت اصفهان در تاریخ معاصر، اختلاف علما بود که در دو جناح بودند؛ عدهای طرفدار حاج آقا رحیم ارباب و دستهای دیگر طرفدار حوزه آقای شمس اردکانی، آقای ابطحی و آقای شمس آبادی بودند. این تضاد به ویژه بعد از کودتای 28 مرداد بیشتر نمایان شد. حوزه علمیه اصفهان متمایل به حوزه نجف بود که کمتر سیاسی بود علمای حوزه اصفهان بیشتر متمایل به حوزه نجف بودند و تحتتأثیر آیتالله خویی، در مسائل سیاسی کمتر دخالت میکردند؛ اما علمای حوزه نجفآباد به حوزه علمیه قم تمایل داشتند و تحت تأثیر اندیشههای حضرت امام بودند. البته این به آن معنا نبود که علمای اصفهان نسبت به حضرت امام بیمهری کنند. در حقیقت شخصیت امام نزد مرحوم شمسآبادی و دیگر بزرگان اصفهان همچون: مرحوم آیتالله خادمی، مرحوم شیخ علی قدیری کفرانی، مرحوم شیخ عبدالجواد سدهی، مرحوم آقای فیاضی و مرحوم شیخ عباسعلی ادیب، بسیار بزرگ و محترم بود؛ ولی آنها میگفتند که نظر آیتالله خویی اولیتر است و تقلید از ایشان را سفارش میکردند. (1) البته ریشه این تضاد سیاسی بود؛ عقاید حاج آقا رحیم به دیدگاههای امام خمینی(ره) شباهت داشت، مثلاً ایشان نمازجمعه را واجب میدانست. روزهای جمعه بچههای قهدریجان و روستاهای اطراف با دوچرخه به نماز جمعه میرفتند. در مقابل، حاج میرسید علی ابطحی و طرفدارانش به شدت به مرحوم ارباب و مریدانش حمله میکردند و میگفتند که اینها سنی هستند. در واقع ماجرای سیدمهدی هاشمی هم از این اختلاف سرچشمه میگیرد. (2) و این سابقه نقش مهمی در ریشهیابی برخوردهای خشن و حذفی گروه مهدی هاشمی در آینده داشت. خود مهدی هاشمی در اعترافاتش به این مضمون اشاره کرده و مدعی شده است که طیف طرفداران آیتالله شمسآبادی، روحانیت سنتی و مخالف با حضرت امام خمینی(ره) و نهضت روحانیت بودهاند. اعتقادات و برداشت خاص مهدی هاشمی از اسلام، بهویژه تأثیری که محمدجواد غروی بر وی داشت، در کنار دیگر انگیزهها موجب شد تا مهدی هاشمی حساسیت دوستان و شاگردانش را در منابر و جلسات گوناگون فکری و فرهنگی نسبت به این قشر از روحانیت بالا برده و حتی خطر آنان را بیش از خطر ساواک ارزیابی کند. وی در اعترافاتش میگوید: «... در اینکه مسئلهی روحانیت ارتجاعی و مخصوصاً آقای شمس آبادی در نظر من خیلی حساستر بود و من نیز در جلسات و هیئات مطرح میکردم و حساسیت بچهها را عموماً در آن جهت تحریک میکردم، هیچ بحثی نیست و قبلاً نیز گفتیم یکی از انحرافات دیروز من همین بود که برخی علما را از دولتیها بدتر میدانستم. بنابراین من انکار نمیکنم که از نظر فکری، برادران تحت تأثیر افکار و القائات من بودند، حتی یادم هست موقعی که اخبار و اطلاعات پراکنده آقای شمسآبادی را ما مطرح میکردیم و ابراز حساسیت مینمودیم، همین برادران و سایرین میگفتند شما بیش از حد روی روحانیون ساکت و مرتجع حساس هستید و باید روی عوامل دیگر حساستر باشیم. من از نظر فکری و حساسیت روی بعضی علما من جمله آقای شمس آبادی دارای انگیزه و حساسیت بودم.» (3) البته این ادعاهای مهدی هاشمی درباره شخصیت سیاسی آیتالله شمسآبادی صحیح نبود، زیرا ایشان در زمره روحانیونی بود که به دستگیری حضرت امام خمینی(ره)، آیتالله قمی و آیتالله محلاتی اعتراض و اعلامیه منتشر کرده بود. مهدی هاشمی وابسته به حوزهی نجفآباد و از شاگردان محمدجواد غروی اصفهانی بود. این شخص که به قول خود مروج نوعی تشیع اصلاح شده و انقلابی بود، در ایجاد تشنجات افراطی ـ مذهبی در اصفهان نقش عمدهای داشت. او بنا به گفته خودش، اخبار مخالف قرآن و متضاد با مذهب شیعه را جداً رد میکرد و همواره میکوشید که دین اسلام و مذهب تشیع را از آلایش و بدعت و اشتباه و خلل و خطا پیراسته و پاک گرداند. (4) این تفکرات باعث شد تا برخی از علمای اصفهان به مخالفت با او برخاسته و در رد نظریات او مطالبی ارائه کنند. به تدریج پیروان عقاید او، که مهدی هاشمی نیز در رأس آنها قرار داشت، به «هدفیها» مشهور شدند و شروع به اقدامات تبلیغاتی و سپس حذفی با روحانیت سنتی و در رأس آنها آیت الله شمس آبادی کردند. مهدی هاشمی در تداوم انحراف از اسلام اصیل، سیدمحمود جواد غروی را که حضرت امام «حضور او در مجالس و محافل را حرام» میشمردند و به فتوای علما و مراجع دیگر شیعه، مصداق ضال و یضل بود، به استادی برمیگزیند. (5) افراد دیگر باند مهدی هاشمی نیز به همین صورت تحتتأثیر محمدجواد غروی قرار داشتند. محمد حسین جعفرزاده، قاتل مرحوم شمسآبادی، به اندازهای تحتتأثیر غروی است که مطالب دفاعیه او به نوعی حمله به روحانیت و حوزهها به حساب میآید. مهدی هاشمی در اعترافاتش تأثیر اندیشههای محمدجواد غروی برخود و اعضای گروهش را چنین بیان میکند: «... ایشان هم در حوزه علمیه اصفهان بر اثر یک سری نظریات و برداشتهایی که از اسلام داشت که بعضیش نظرشان بوده و بعضش بعدها معلوم شد که نظر انحرافی بوده، اینها را ما بهش گرایش پیدا کردیم... احساس کردیم که حرفهای جدیدی [از ایشان] میشنویم. از اسلام و قرآن و اینها که با منطق مبارزاتی هم انطباق داشت. این بود که ما این گرایشمان هی محکمتر شد... یک زمانی به اینجا میرسیدیم که خب دیگر این روحانیت سنتی اصفهان که یا ساکتند یا مخالف مبارزه هستند، در مقابلشان به طور جدی موضعگیری بکنیم؛ یعنی مثلاً به حد قتل هم برسد و قتل مرحوم شمسآبادی، که اینها تبعات و پیامدهای تدریجی این منشا تفکر بود...» (6) تحتتأثیر همین اندیشههای «استاد»! بود که مهدی هاشمی به تدریج نتیجه گرفت که خود میتواند از اصول دین استنباط کند. انحراف فکری او اینجا تکمیل شد و پس از آن سعی کرد آن را به دیگران منتقل کند. وی درباره نقطه آغاز لغزشهای اخلاقی و نشنیده گرفتن هشدارهای بزرگان در مراقبت از زبان میگوید: «.... ما از اول که آمدیم، مخصوصاً که پاتوقمان مدرسه فیضیه بود، عصرها جمع میشدند بچهها دور هم؛ خوب یک مقدار آن زمان من اولین گناهی که مرتکب شدم غیبت بود. یادم هست که مینشستیم در جلوی حجرههای مدرسه فیضیه دو نفر و سه نفر با دوستان و غیبتهایی که فکر میکردیم که غیبت مجاز هم هست، که غیبت از نوع مبارزه است سرعلما، علمایی که یا نسبت به حرکت امام کوتاهی میکنند یا اعلامیههایشان مثلاً اعلامیههای کممایهای هست. آن زمان و یا برخوردهای مختلفی که از آنها میدیدیم. یک غیبتهای خیلی خفیفی آن ایام شروع شد نه از من تنها، از ما، از همه؛ مینشستیم به غیبت کردن و غیبت شنیدن و خوب همان زمان هم حس نمیکردیم که این کار حرامی است. فکر میکردیم مبارزه شروع شده و باید، طبیعی بود. آن زمان، یادم هست که همان ایام همین آقای مظاهری ما با هم آشنا بودیم دیگر و اینها نه فقط من را، کل دوستان را نهی میکرد از این کارها مذاکره کردن و بحث کردن؛ ایشان هم میآمد تو[ی] فیضیه. توی همان محافل فیضیه شرکت میکرد و هر وقت مثلاً غیبتی چیزی مثلاً مطرح میشد از آقایان و اینها، ایشان نهی میکرد. میگفت نکنید این کار را. خوب ایشان از ما خیلی بزرگتر بود، اما ما بچه طلبهها مینشستیم و اینها. حالا برایمان مهم نبود. بعد مسئلهی دروغ مطرح شد. دروغهای تاکتیکی، دروغهایی که میگفتیم ما هم رازداری بکنیم و سری نگهداری بکنیم که مسائل را کسی نفهمد و به دوستان دروغ میگفتیم....» (7) در مرحله بعدی، مهدیهاشمی در مقام آموزشدهنده سایر طلاب، افکار انحرافی و تک بعدی خود درباره اسلام و قرآن را برای آنان تبیین میکرد. تب اصطلاحاً تطبیق آیات قرآن کریم با نیازهای جامعه و زمان به هر وسیله ممکن وتمسک جستن به هرگونه تحلیل و تفسیر، پیامدهایی را در پی داشت که در اعترافات مهدی هاشمی به چشم میخورد. از این پیامدها میتوان به موارد ذیل اشاره کرد: حذف ملاکها و معیارهای روایی و فقهی در استنباط؛ عدم حجیت برای برخی تفاسیر شیعی؛ ارائه تفسیر سلیقهای و ذوقی از آیات؛ برداشت های التقاطی و انحرافی از مفاهیم قرآنی؛ نگرش نمادین به آیات قرآنی. (8) مهدی هاشمی در درسهای خود بر آن بود تا برداشتی را که خود بدان رسیده بود به نسل جوان منتقل کند. وی که روش علما و بزرگان دین را برای استنباط از احکام، مغایر با پیاده شدن احکام اسلام در جامعه تلقی میکرد، در صدد بود در کوتاهترین مدت شیوه تفسیر قرآن را به طلبهها و دانشجویان بیاموزد. شیوهای که نسل جوان را به نقطهای سوق میداد که جز سطحینگری، برداشت به ظاهر تعقلی، حذف تعبد و در یک کلمه التقاط، نتیجهی دیگری در پی نداشت. در واقع، مهدی هاشمی در اینجا مفهوم ولایت فقیه را هدف میگرفت. بیشتر شعارهای این گروه با مفاهیم عمیق اسلام همچون تعبد، ولایت شیعی، امام عصر و ... در تضاد بودند. او بیشتر انحراف خود و همفکرانش را در بخش نگرش به مفهوم «ولایت فقیه» میداند. (9) شاید انحراف فکری و عملی از بحث ولایت فقیه بود که این گروه را همانند بسیاری از گروهکهای فعال سیاسی در اوایل انقلاب، به سراشیبی سقوط و تقابل با مردم و نظام جمهوری اسلامی کشاند؛ اما حاصل آن جز شکست، نابودی و برملا شدن چهره منافقانه آنان نبود که اغلب در زیر پوششی از اسلام، دینداری و انقلاب پنهان شده بودند. پژوهشگر: محمدرضا سرابندی ارجاعات: 1 . خاطرات حجت الاسلام دری نجف آبادی ، تدوین حیدر نظری، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، تهران 1384، صص 130- 131 2 . از نهضت آزادی تا مجاهدین، خاطرات لطفالله میثمی ، ج 1، نشر صمدیه، تهران، بی تا، صص 20 ـ 21 3 . پروندهی مهدی هاشمی، آرشیو مرکز اسناد انقلاب اسلامی، بازیابی 20631 4 . رسول جعفریان، جریانها و جنبش های مذهبی ـ سیاسی ایران (57 ـ 1320)، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، تهران 1380، ص 356 5 . بنبست، مهدی هاشمی و ریشه های انحراف، انتشارات ادارهی کل اطلاعات اصفهان، مرکز بررسی اسناد تاریخی، اصفهان 1377، ج 1، ص 41 6 . پیشین، شمارهی بازیابی 20628 7 . همان 8 . بنبست، ج 1، پیشین، همان ، ص 121- 122 9 . همان، ص 128
93/01/18 - 12:12
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]
صفحات پیشنهادی
جزئیات پروندههای قتل معاون وزیر صنعت و مهدی هاشمی
نشست خبری حجتالاسلام والمسلمین محسنی اژهای آبان 92 جزئیات پروندههای قتل معاون وزیر صنعت و مهدی هاشمی حجتالاسلام والمسلمین محسنی اژهای در نشست خبری آبان 92 به بررسی آخرین وضعیت پرونده اخلالگران ارزی بررسی پرونده معاون پارلمانی وزیر صنعت مراحل عفو اعدامی بجنوردی رسیدگیسالروز شهادت آیتالله شمسآبادی توسط باند مهدی هاشمی
سالروز شهادت آیتالله شمسآبادی توسط باند مهدی هاشمیآیتالله شمسآبادی یک روز پس از بازگشت از سفر حج در سپیدهدم 18 فروردینماه 1355 هجری شمسی در مسیر رفتن به مسجد جهت اقامهی نماز جماعت توسط گروه مهدی هاشمی ربوده شد و به طرز فجیعی به شهادت رسید یه گزارش خبرنگار تاریخ خبرگزاریمقام امنیتی:قتل ۴مصری بهدست اخوانالمسلمين
مقام امنیتی قتل ۴مصری بهدست اخوانالمسلمين وی افزود 9 نفر از اعضای سازمان تروریستی اخوان المسلمین که مظنون به تیراندازی به سوی شهروندان در منطقه عین شمس بودند بازداشت شدند ا کد خبر ۳۸۹۲۸۶ تاریخ انتشار ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹ ۳۱ - 29 March 2014 یک منبع امنیتی در وزارت کشور مصر ریادنامه مرحوم آیت الله سید محمد مهدی دستغیب
یادنامه مرحوم آیت الله سید محمد مهدی دستغیب شیراز - ایرنا شامگاه چهارم فروردین ماه امسال برای مردم شیراز و استان فارس شبی تاریک و ظلمانی رقم خورد شبی که در آن چراغ نورانی عمر با برکت آیت الله سید محمد مهدی دستغیب به خاموشی گرایید و مردم این دیار را در رحلت خود عزادار و سیاهپوحوادث فروردین سال گذشته/ از قتل همسر با سشوار تا دستگیری قاتل خلبان
اجتماعی انتظامی و حوادث حوادث فروردین سال گذشته از قتل همسر با سشوار تا دستگیری قاتل خلبان قتل همسر با سشوار محاکمه پسر جوان به اتهام قتل مادر و خواهر نخستین زلزله سال در دشتی و قتل خلبان ایران ایر و همسرش از مهمترین حوادث فروردین سال گذشته بود به گزارش خبرنگار مهر نخستینقاتل جسد نیمه سوخته مشخص شد قتل پدر به دست پسر در قائمشهر
قاتل جسد نیمه سوخته مشخص شدقتل پدر به دست پسر در قائمشهردادستان قائمشهر از وقوع یک فقره قتل در شهرستان قائمشهر خبر داد و گفت در این حادثه پدر به دست پسرش کشته شد حسین عشقی واسوکلایی در گفتوگو با خبرنگار فارس در قائمشهر درباره جزئیات این حادثه ناگوار افزود یک فقره قتل در تاریخمرعشی: اصلاح طلبان برای بازسازی ارتباطات خود با نظام از روحانی حمایت کردند/ تنها آیت الله هاشمی میتوان جریان
مرعشی اصلاح طلبان برای بازسازی ارتباطات خود با نظام از روحانی حمایت کردند تنها آیت الله هاشمی میتوان جریان سیاسی جدیدی را بوجود آورد اصلاحطلبان در شرایطی بودند که نمیتوانستند کاندیدا داشته باشند اگر کاندیدایی مثل آقای خاتمی داشتند طبیعتا مسیر خود را دنبال میکردند به گزارشپس از دستگیری در تایلند بازیکن پینتبال ایران متهم به قتل شد!
پس از دستگیری در تایلندبازیکن پینتبال ایران متهم به قتل شد پلیس تایلند پس از بازداشت بازیکن تیم پینتبال داتیس ایران وی را به محلی نامعلوم برده و خبری از وی در دسترس نیست به گزارش خبرگزاری فارس رحمت اسدی یکی از بازیکنان تیم پینت بال داتیس که برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا باتهام ورزشکار ایرانی دستگیر شده در تایلند: قتل در امارات وفرار!
اتهام ورزشکار ایرانی دستگیر شده در تایلند قتل در امارات وفرار گفته میشود رحمت اسدی یکی از بازیکنان تیم پینت بال داتیس که برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا به همراه این تیم راهی تایلند شده بود و درآنجا بی هیچ توضیحی دستگیر شده بود به اتهام قتل در دبی امارات و فرار به تایلند دسسیدمهدی طباطبایی: رد صلاحیت هاشمی به نفع نظام بود/ کروبی گفت اگر مردم از خیابان جمع شوند دیگر کسی حرف ما را نم
سیدمهدی طباطبایی رد صلاحیت هاشمی به نفع نظام بود کروبی گفت اگر مردم از خیابان جمع شوند دیگر کسی حرف ما را نمیشنود آیت الله مصباح را از نظر سیاسی قبول ندارم حجت الاسلام سیدمهدی طباطبایی عضو جامعه روحانیت مبارز -یکی از تشکلهای سیاسی و روحانی اصولگرا- نگاه متفاوتی به فضای سیاسقتل هولناک 9 نفر به دست پسر 17 ساله
قتل هولناک 9 نفر به دست پسر 17 ساله دودی در هنگام انجام این قتل ها 17 سال سن داشت و یکی از دو نفری بود که به خاطر این قتل ها متهم شناخته شد به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل از جام جم یک آمریکایی که به خاطر انجام 9 فقره قتل در سال ۱۹۹۱ مجرم شناخته شد به تحمل ۲۴۹ سال حهمدستی مادر و فرزند برای قتل پدر
همدستی مادر و فرزند برای قتل پدر مادر و پسری که با همدستی هم پدر خانواده را کشته بودند پس از پنج سال از سوی پلیس آگاهی شهرستان ساوه استان مرکزی دستگیر شدند فرمانده انتظامی شهرستان ساوه در این باره گفت روز های پایانی اسفند سال گذشته مردی با حضور در پلیس آگاهی اعلام کرد دوستشپیکر مرحوم آیت الله سید محمد مهدی دستغیب وارد شیراز شد
پیکر مرحوم آیت الله سید محمد مهدی دستغیب وارد شیراز شد شیراز- ایرنا- پیکر پاک مرحوم آیت الله سید محمدمهدی دستغیب تولیت سابق آستان مقدس حضرت شاهچراغ ع شامگاه چهارشنبه از عراق به شیراز انتقال یافت به گزارش خبرنگار ایرنا پیکر پاک آیت الله سید محمدمهدی دستغیب متولی سابق آستان حسناریوی هولناک زوج معتاد برای قتل پدر و مادر خود/ دستگیری قبل از سومین جنایت
اجتماعی انتظامی و حوادث سناریوی هولناک زوج معتاد برای قتل پدر و مادر خود دستگیری قبل از سومین جنایت پسر معتاد که برای تصاحب اموال پدرش نقشه قتل پدر و مادرش را با همدستی همسر خود اجرا کرده بود قبل از اجرای سناریوی قتل مادر زنش شناسایی و دستگیر شد به گزارش خبرنگار مهر ساعت 8 صایین گرامیداشت مرحوم ایت الله سید محمدمهدی دستغیب برگزار شد
ایین گرامیداشت مرحوم ایت الله سید محمدمهدی دستغیب برگزار شد شیراز- ایرنا- رئیس بنیاد فرهنگی مهدی موعود عج استان فارس گفت خاندان دستغیب همواره کارگشا و گره گشای مردم به ویژه مردم استان فارس و شهر شیراز بوده اند و مردم استان نیز به این خاندان ارادت دارند به گزارش ایرنا حجت الاسلدستگیری دو مظنون در پرونده قتل زوج میانسال
اجتماعی انتظامی و حوادث دستگیری دو مظنون در پرونده قتل زوج میانسال همزمان با دستگیری 2 مظنون پرونده قتل زوج میانسال در خانه شان روند رسیدگی به این پرونده وارد مرحله تازه ای شد به گزارش خبرنگار مهر ساعت 8 صبح جمعه پسر جوانی در تماس با پلیس از قتل هولناک پدر و مادرش خبر دادآیتالله دری نجف آبادی: انصراف از دریافت یارانه دست دولت را در بخش سلامت باز می گذارد/استانداردهای اتحادیه ارو
آیتالله دری نجف آبادی انصراف از دریافت یارانه دست دولت را در بخش سلامت باز می گذارد استانداردهای اتحادیه اروپا تروریسم و همجنس بازان است نماینده ولی وفقیه در استان مرکزی گفت انصراف از دریافت یارانه ها دست دولت را برای توجه به بخش سلامت و رسیدگی به بیمارستان ها باز می گذارد به-
گوناگون
پربازدیدترینها