تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816390595




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز یازدهمین اجلاس کمیته نظامی ایران و عمان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: آغاز یازدهمین اجلاس کمیته نظامی ایران و عمان
همزمان با آغاز رزمایش مشترک ناو گروه امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران در آبهای دریای عمان، یازدهمین اجلاس کمیته نظامی مشترک ایران و عمان در مسقط با حضور فرماندهان ارشد نظامی آغاز بکار کرد.
کد خبر: ۳۹۰۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷ - 07 April 2014




همزمان با آغاز رزمایش مشترک ناو گروه امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران در آبهای دریای عمان، یازدهمین اجلاس کمیته نظامی مشترک ایران و عمان در مسقط با حضور فرماندهان ارشد نظامی آغاز بکار کرد.

به گزارش فارس در مسقط، این دور از اجلاس کمیته دوستی نظامی مشترک دو کشور از طرف ایران به ریاست امیر سرتیپ ستاد «مصطفی سلامی»، معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح و از طرف عمان نیز سرتیپ ستاد «راشد بن سیف الشیدی» معاون عملیات و برنامه ریزی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح سلطانی و با حضور فرماندهان ارشد نیروهای مسلح دو کشور در باشگاه نظامی «الشفق» برگزار می‌شود.

در این اجلاس آخرین روند فعالیت‌های مشترک و همکاری‌های نظامی دو کشور که در گذشته به توافق رسیده بود مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای توافقات جدید و ارتقای آن گفت‌وگو خواهد شد.

دو طرف همچنین در این نشست، موضوعات مندرج در برنامه کاری را که شامل تقویت همکاری‌های دوجانبه با موضوعات آموزشی، فرهنگی، ورزشی، همچنین امور مرزبانی و دریابانی مورد بررسی قرار داده و ابراز امیدواری کردند تا با توسعه مناسبات دوجانبه شاهد تحکیم روابط در زمینه همکاری‌های نظامی ایران و عمان باشند.

همچنین پشتیبانی از ناوگروه‌های ایرانی که نیاز به حمایت بنادر عمان دارند، رزمایش‌های مشترک به ویژه رزمایش‌های امداد و نجات و زمینه‌سازی رزمایش‌ها در سطح بالاتر، حضور تیم‌های نیروهای مسلح دو کشور برای بازدید از نیروهای یکدیگر بخشی از گفت‌وگوهای دوجانبه کمیته نظامی مشترک ایران و عمان به شمار می‌رود.

در همین حال، ناو گروه امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران که از جمعه گذشته در بندر سلطان قابوس مسقط حضور دارد به همراه ناوهای امدادی نیروهای مسلح سلطنت عمان، چهارمین رزمایش مشترک امداد و نجات نیروی دریایی دو کشور را در آبهای عمومی سلطان نشین عمان آغاز کرده‌اند.

در این رزمایش 2 روزه، ناوگروه جمهوری اسلامی ایران شامل ناوشکن الوند، ناو موشک انداز شمشیر، ناو لجستیکی بوشهر و بالگرد AB212 از نیروی دریایی ارتش و یدک کش سفیر 3 از نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور دارند.

«ناخدایکم عبدالهی» فرمانده ناوگروه امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به همجواری دو کشور ایران و عمان با تنگه هرمز، خاطرنشان کرد: همجواری کشورهای ایران و عمان با تنگه استراتژیک هرمز، عبور کشتی‌های بسیار از این منطقه و تهدید‌هایی که برای این کشتی‌ها وجود دارد نقش مؤثر و اصلی این دو کشور را در ایجاد امنیت منطقه پر رنگ می‌کند.

بر اساس معاهده سال 1389 بین نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و عمان، رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی هر ساله در یکی از دو کشور برگزار می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش: امنیت منطقه با رزمایش مشترک ایران و عمان افزایش می‌یابد

پیشتر امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک بین دو کشور ایران و عمان گفته بود: این رزمایش با عنوان رزمایش تجسس و نجات در منطقه دریای عمان برگزار می‌شود و توانمندی جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان را برای امنیت تجسس و نجات در منطقه افزایش می‌دهد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه اگر اتفاقی در منطقه دریایی مربوط به جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان بیفتد، مسئولیت آن به عهده این دو کشور است، خاطر نشان کرد: برای انجام این مسئولیت دو کشور نیاز به هماهنگی و همکاری بیشتر دارند و این رزمایش برای ارتقای توانمندی‌های دو کشور مفید است.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930118000075#sthash.nDTwXDcV.dpuf











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن