تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820458888




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دو شناور ساخته شده در قشم به امارات صادر شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دو شناور ساخته شده در قشم به امارات صادر شد قشم – ایرنا – بدنه های دو شناور اتوبوس دریایی هرکدام با ظرفیت 10تن ساخته شده در قشم با ارزش صادراتی افزون بر 177هزار درهم از قشم به امارات متحده عربی صادر شد.


سازنده این دو شناور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: این بدنه ها در امارات با نصب دو موتور 250یاماها به شناورهای سریع السیری با سرعت 40مایل در ساعت تبدیل می شود.
محمد دریانورد با اشاره به اینکه جنس بدنه این شناورها فایبرگلاس است از ساخت شناورهای مختلف در ابعاد کوچک، متوسط و بزرگ تا ظرفیت 800تن در کارگاه لنج سازی پرشین گلف قشم در درگهان خبر داد و گفت: در صورت حمایت از این صنعت بومی قشم، این جزیره از پایگاه صرف واردات می تواند به یکی از قطب های صادرات کشور تبدیل شود.
مدیرعامل شرکت صنایع دریایی پرشین گلف ایران قشم با اشاره به اینکه این شرکت از سال 1371 کار تولید شناورهای فایبرگلاس را در جزیره قشم در ابعاد کوچک آغاز کرده است، خواستار همکاری اداره بازرسی و ثبت شناورهای اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در خصوص ثبت شناورهای تولیدی این شرکت شد.
وی همچنین از اینکه برخی از خریداران این نوع شناورها در ایران به جای حمایت از تولیدات داخلی، خریدهای خودشان را از بازارهای خارجی انجام می دهند، انتقاد کرد و گفت: محل تولید شناورهایی که در قشم ساخته می شود کارگاه های مسقف دارای سالن های مجهز است و همه استانداردهای لازم در تولید آنها رعایت می شود.
دریانورد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خواست برای اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید و تقویت تولیدکنندگان داخلی، زمینه فعالیت بدون دغدغه سازندگان بومی شناورها را در جزیره قشم فراهم بیاورد.
وی در این خصوص برخورد برخی از بخش های منطقه آزاد قشم بویژه در ارائه زیرساخت های لازم از جمله برق را مانع تراشی نامید و آن را یکی از دغدغه های خود خواند و گفت: برق رسانی به کارگاه من افزون بر شش ماه طول کشید به این علت که این کارگاه را در محدوده طرح اعلام کردند و از من تعهد خواستند که در صورت اعلام نیاز آنها کارگاه را تعطیل کنم.
به گفته وی کارگاهی که افزون بر میلیاردها تومان سرمایه گذاری در آن صورت گرفته و افراد متعددی در آن اشتغال پیدا کرده اند با این گونه شرط و شروط نمی تواند دوام بیاورد.
قایق های تفریحی، لنج های باربری و قایق های گارد ساحلی از مهم ترین شناورهایی است که توسط سازندگان بومی قشم ساخته و در خطوط مختلف دریایی بکار گرفته می شود.ک/3
1871/668
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن