تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):به امام سجّاد عليه‏السلام عرض كردم: مرا از تمام دستورهاى دين آگاه كنيد، امام عليه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815317846




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرای زودرس دامها در مراتع مهاباد ممنوع شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

چرای زودرس دامها در مراتع مهاباد ممنوع شد مهاباد - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی، نسبت به چرای زودرس دامها در مراتع این شهرستان هشدار داد.


مجید پاتو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق طرح ممیزی، چرای دام در مراتع از 15 آبان تا 15 اردیبهشت ممنوع است و با متخلفان برابر مقررات برخورد و در صورت تکرار، پروانه ممیزی آنها نیز باطل می شود.
وی در خصوص زیان های چرای زودرس دام ها در مراتع اظهار کرد: استفاده از مراتع در این محدوده زمانی، باعث آسیب دیدن پوشش گیاهی و لگدکوب شدن مراتع می شود و این امر به طور مستقیم به زیان دامداران است.
وی اضافه کرد: با توجه به بارندگی های اخیر و گلی بودن مراتع چرای زودرس دام باعث تخریب بیشتر مراتع و از بین رفتن گیاهان خوش خوراک در مراتع می شود.
پاتو با اشاره به اینکه بیش از چهار هزار بهره بردار، مجاز به استفاده از مراتع این شهرستان هستند از بهره برداران خواست قبل از شروع فصل چرای دام با مراجعه به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نسبت به تمدید قرارداد ممیزی خود اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه در مهاباد مازاد دام به چرا وجود دارد یادآور شد: در این شهرستان 165هزار راس دام مجاز به استفاده از مراتع هستند درحالی که هم اکنون بیش از 352 هزار راس از این مراتع استفاده می کنند.
در شهرستان مهاباد بیش از 197 هزار هکتار مرتع وجود دارد که 50 هزار هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب، 70 هزار هکتار مراتع درجه دو با پوشش متوسط و بقیه مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است.
7512/584/581
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن