تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820770295




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسجد جامعی: مخاطب اجرای پیام رهبری در حوزه فرابخشی، مدیریت شهری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مسجد جامعی: مخاطب اجرای پیام رهبری در حوزه فرابخشی، مدیریت شهری است تهران بزرگ - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مخاطب اجرای پیام رهبری در حوزه فرابخشی، مدیریت شهری خواهد بود.


به گزارش ایرنا از روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران، بررسی نظرات رهبر معظم انقلاب، در سال جدید به منظور تبیین وظایف مدیریت شهری و نیز تصویب پاسخ به اعتراض فرمانداری تهران مبنی بر متن مصوبه بودجه سال 93 در اولین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در سال جدید مطرح شد.
بر اساس این گزارش، احمد مسجد جامعی در این جلسه تاکید کرد: در منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، موضوعاتی مطرح شد که مخاطب بسیاری از این موارد، دستگاه شهرداری ها و شوراها در سراسر کشور به خصوص شورای شهر تهران به عنوان دستگاه های تصمیم گیر و تاثیرگذار در مسائل فرهنگی و اجتماعی بود.
وی بیان کرد: در بخشی از فرمایشات ایشان به حوزه فرابخشی موضوعات مختلف اشاره شده است که مخاطبش مدیریت شهری خواهد بود.
وی ادامه داد: مدیریت شهری شاید نتواند در موضوعات بخشی و تخصصی مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی تصمیم گیر باشد ولی در موضوعات فرابخشی به طور قطع تاثیر گذار است.
مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه افزود: در حال حاضر با فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و با توجه به اینکه برنامه های سال 93 هنوز از سوی معاونت های مربوطه شهرداری برای ما ارسال نشده، جا دارد ما برای سال 93 دقت لازم را در برنامه ها داشته باشیم.
وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: نکته دیگری که در فرمایشات رهبری وجود داشت توجه به واقعیت های موجود است، ما فقط پیشرفت و طبقه بندی کشورها را ملاک عمل قرار می دهیم، در حالی که ما باید واقعیات خودمان را بشناسیم.
شاکری ادامه داد: جهت دهی به اسباب بازی کودکان، حفظ و پاسداری از زبان فارسی در طرح موضوعات فرهنگی و اجتماعی، مباحث مربوط به سبک زندگی و فعالیت در حوزه فیلم و تله فیلم و سریال در موضوعات شهری از جمله مسائلی است که شهرداری تهران می تواند به آنها ورود پیدا کند.
مهدی چمران عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورا نیز در این جلسه پیشنهاد داد: همه کمیسیون ها به صورت تخصصی موضوعات مطرح شده در فرمایشات رهبری را مطالعه کرده و پیشنهادات خود را برای تصویب به شورا ارائه کنند.
اقبال شاکری عضو دیگر شورای شهر نیز با اشاره به نامگذاری سال 93 پیشنهاد کرد این به عنوان یک دستور دائمی در دستور کار جلسات شورا قرار گیرد تا خروجی ها هم بررسی شود.
وی با بیان اینکه درون زا بودن اقتصاد و فرهنگ باید مورد توجه قرار گیرد افزود: هر عاملی که مانع استفاده از ظرفیت های داخلی می شود باید از چرخه تصمیم گیری ها و عملیات سازمانی حذف شود.
وی ادامه داد: در واردات کالاها در سازمان شهرداری هم باید هر گونه وابستگی و تصمیمی که موجب کور شدن نوآوری در سازمان می شود حذف شود.
اسماعیل دوستی عضو دیگر شورای شهر تهران نیز در این جلسه یادآور شد: با وجود پتانسیل های فرهنگی، انسانی و امکانات فیزیکی که در شهر تهران وجود دارد، شعار سال در شهر تهران اجرایی می شود.
وی افزود: معتقدم شهرداری تهران باید در غالب طرح و لایحه این کار را انجام دهد و ما هم آمادگی داریم این فرمایشات را جامه عمل بپوشانیم.
دوستی در ادامه با اشاره به بازدید از مجموعه های فرهنگی و تاریخی سعدآباد و نیاوران گفت: متاسفانه فضاهای سبز کاخ موزه ها در حال از بین رفتن است.
وی ادامه داد: یا سازمان میراث فرهنگی توانایی نگهداری فضای سبز این بناها را ندارد و یا اینکه در سال های گذشته به صورت مدیریت های احساسی نگهداری شده است.
دوستی اظهار امیدواری کرد: شواری شهر در سال جدید خواسته های به حق مردم تهران را جامه عمل بپوشاند.
حبیب کاشانی عضو دیگر شورای شهر تهران نیز با تاکید بر ضرورت الگوسازی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: در دوران دفاع مقدس، مدیریت جهادی وقت گذاری و صرفه جویی بوده اما به صورت الگو در نیامده است.
وی افزود: اگر بتوانیم این مصادیق را عملی کنیم به عنوان متولی فرهنگ و آموزش در شهر تهران برای همه الگوسازی می شود.
محسن سرخو عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز پیشنهاد داد: شورای شهر مصوبه ای تصویب و شهرداری را ملزم کرده تا ظرف مدت مناسبی برنامه های خودش را برای اجرای منویات مورد رهبر معظم انقلاب اسلامی ارائه کند.
وی همچنین درخصوص وضعیت کاخ موزه های شهر تهران گفت: باید اجازه دهیم مردم در فضای سعدآباد تردد کرده و فضای سبز در اختیار مردم قرار گیرد.
عبدالحسین مختاباد عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی همیشه نسبت به فرهنگ حساسیت خاصی داشته اند و در نشستی که چند سال قبل در شورای عالی فرهنگی داشتیم ایشان فرمودند باید از چهره فرهنگی و هنری رفع محرومیت کنیم.
مختاباد ادامه داد: زندگی هنرمندان در شان ایران نیست و باید با ایجاد یک اجماع ملی برای هنرمندان و فرهیختگان کشورمان احترام قائل شویم.
وی اظهار امیدواری کرد در سال جدید با حمایت شورا وارد زندگی هنرمندان شده و در سطح توان به آنها کمک کنیم.
عباس شیبانی عضو دیگر شورای شهر نیز به اعضای شورای شهر توصیه کرد رهبری را نمونه بگیرند و به فرمایشات ایشان عمل کنند.
وی تاکید کرد: ایشان ساده زندگی می کنند و ما هم باید مثل ایشان ساده زندگی کنیم و در کارهای دیگر جدیت به خرج دهیم.
بر اساس این گزارش، احمدمسجد جامعی پس از اظهارات اعضای شورا افزود: درباره موضوع کاخ موزه ها جلسه ای را در اردیبهشت ماه با حضور مسوولان میراث فرهنگی برگزار می کنیم.
وی تاکید کرد: برای فضای سبز این مکان ها بودجه ای هم پیش بینی شده است تا فرمایشات آقا مبنی بر حفظ فضاهای سبز شهر تهران محقق شود و اعتبار لازم برای کاخ موزه ها نیز در بودجه سال 93 پیش بینی شده است.
رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه کمیسیون ها در مراحل تصویب بودجه کمال همکاری را داشتند تا این فرمایشات محقق شود؛ خاطر نشان کرد: در حوزه نظارت هم من خبر دارم که ساختاری در حال پیش بینی است که همه کمیسیون ها در امر نظارت ورود پیدا کنند. بعضی از کمیسیون ها گروه نظارت را در حوزه مربوط به خودشان تشکیل داده اند.
وی با بیان اینکه نتایج نظارت باید در جلسه هیات رییسه بررسی شود افزود: باید یک الگوی گزارش دهی مانند کمیسیون عمران در همه کمیسیون ها وجود داشته باشند.
مسجد جامعی با اشاره به تفاوت دیدگاهش با برخی از اعضای شورای شهر تاکید کرد: اگر ما تصور کنیم مخاطب فرمایشات مقام معظم رهبری تنها شهرداری ها هستند کار ما را مقداری دشوار می کند. فرمایشات ایشان بخش هایی دارد که به حوزه ها و دستگاه ها تخصصی برمی گردد. بخش های فرابخشی به ما مربوط می شود. ما نمی توانیم از حد و حدود قانونی فراتر برویم. آنچه که به فرهنگ عمومی مربوط می شود به ما هم ارتباط دارد. هنر شهری نه در وزارت ارشاد هست و نه در سازمان تبلیغات. هنر شهری در حال شکل گیری در شهرداری تهران است.
بر اساس این گزارش محمد باقر قالیباف نیز در این جلسه اظهار داشت: در موضوعات اقتصاد مقاومتی، فرهنگ و مدیریت جهادی جنس کار دستور از بالا به پایین و بخش نامه ای نیست بلکه هر کسی باید خودش داوطلب باشد.
وی خاطر نشان کرد: در حوزه تدوین مقررات و داشتن طرح و لایحه کمبودی وجود ندارد بلکه باید پیگیر اجرای این تصمیمات و رفع موانع اجرای آنها در سطح شهر باشیم.
بر اساس این گزارش در ادامه جلسه اعتراض فرمانداری به تبصره های بودجه سال 93 بررسی شد و علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با اشاره به اینکه فرمانداری 17 ایراد کلمه ای از بودجه گرفت؛ اظهار داشت: یکی از ایرادهای فرمانداری این است که باید به جای حساب خزانه بنویسید حساب های درآمدی. و یا به جای شرکت، باید سازمان نوشته شود.
وی افزود: در بندی دیگر هم فرمانداری اعتراض کرده به اینکه چرا از شهرداری تهران گزارش مالی سه یا چهار ماهه خواسته اید؟ قانون می گوید گزارش مالی باید شش ماه یکبار ارائه شود.
رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز در جریان بررسی اعتراض فرمانداری با بیان اینکه اعتراض فرمانداری صحیح نیست خاطر نشان کرد: از شهرداری نخواسته ایم برای تایید گزارش مالی خود را ارائه بدهد؛ این گزارش ها از نظر نظارتی خواسته شده و این اشکال قانونی ندارد.
بر اساس این گزارش، مسجد جامعی نیز با تاکید بر اینکه بودجه شهر تهران معطل این تبصره ها است گفت: مواردی که جنبه شکلی دارد خیلی قابل تامل نیست.
بر اساس این گزارش پس از بررسی اعضا، جوابیه اعتراض فرمانداری به تصویب رسید.
تهرام/7244/1348
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن