تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815383452




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم بحرین زیر چرخ خودروهای فرمول یک


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مردم بحرین زیر چرخ خودروهای فرمول یک تهران- ایرنا - دولتمردان بحرین با برگزاری چشم و هم چشمی های خودرو رانی فرمول یک در این کشور، اینگونه وانمود می کنند که اوضاع بحرین آرام است.


چشم و هم چشمی های (رقابت های) سه روزه خودرو رانی (اتومبیل رانی) جایزه بزرگ فرمول یک، روز جمعه پانزدهم فروردین ماه در شرایطی در بحرین آغاز شد که مخالفان شیعه تظاهراتی را در این کشور به منظور جلب توجه جهانی به خواسته های اصلاح طلبانه خود برگزار کردند.
مسابقات امسال فرمول یک که پانزدهم فروردین ماه آغاز شد تا امروز یکشنبه هفدهم فروردین ادامه دارد.
پیش از برگزاری این رقابت ها روز پنجشنبه چهاردهم فروردین نیروهای پلیس در جاده ای اصلی که «منامه» را به مسیر مسابقات در جنوب بحرین پیوند می دهد، مستقر شدند و تدابیر امنیتی در این کشور افزایش یافت.
معترضان نظام بحرین از این فرصت برای جلب توجه جهانیان به خواسته های اصلاح طلبانه خود بهره می گیرند و دولتمردان این کشور هم با برگزاری این مسابقات تلاش می کنند تا بر چالش های داخلی سرپوش نهند.
از سال 2011 میلادی تا کنون هر سال رقابت های فرمول یک در بحرین شاهد برگزاری راهپیمایی های اعتراض آمیز مردمی بوده است که تلاش می کنند با استفاده از این فرصت توجه همگان را به خواسته های خود جلب کنند.
شیخ «علی سلمان» رهبر گروه «الوفاق» (برجسته ترین گروه مخالفان این کشور) برگزاری راهپیمایی صلح آمیز و بهره گیری از حضور رسانه های خارجی برای رساندن صدای مخالفان به گوش جهانیان را خواستار شد.
ائتلاف جوانان انقلاب «14 فوریه» نیز در منطقه «السیف» در غرب منامه با شعار فرمول یک خونین را متوقف کنید، دست به راهپیمایی زد.
** سوء استفاده آل خلیفه از مسابقات فرمول یک
تظاهرات مردم بحرین با آغاز رقابت های اتومبیلرانی فرمول یک وارد مرحله تازه ای شده است؛ به طوری که هزاران نفر از مردم این کشور در نزدیکی محل برگزاری این مسابقات دست به راهپیمایی زدند و خواهان زوال خودکامگی و دیکتاتوری دولتمردان بحرین شدند.
به گزارش پانزدهم فروردین تارنمای خبری «العهد» لبنان، مقام های بحرین پیش از آغاز مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک بسیاری از مخالفان نظام این کشور را دستگیر و زندانی کرده و بر شدت سرکوب های خود افزوده اند.
به گزارش این رسانه لبنانی، مردم بحرین در اعتراض به برگزاری مسابقه اتومبیلرانی فرمول یک در خیابان های این کشور تظاهرات کردند و به درخواست فعالان سیاسی مخالف نظام آل خلیفه پاسخ مثبت دادند.
مخالفان این کشور به دلیل اقدام های سرکوب گرانه نظام حاکم ضد فعالان سیاسی، دست به راهپیمایی می زنند.
مردم این کشور قصد دارند با برگزاری راهپیمایی این پیام را به دولتمردان نظام حاکم برسانند که انقلاب این کشور که خواهان برقراری دموکراسی (مردمسالاری) است، ادامه خواهد یافت.
به گزارش العهد، ائتلاف «14 فوریه» بحرین از مخالفان خواست تا با حضور در منطقه السیف در غرب منامه برای به شکست کشاندن روند برگزاری این مسابقات که آل خلیفه به وسیله آن تلاش می کنند تا مقاصد سیاسی خود را تبلیغ کنند، وارد عمل شوند.
اخبار انقلاب مردمی بحرین که از اوایل سال 2011 میلادی آغاز شد همواره از سوی رسانه های غربی سانسور شده و برخی از کشورهای عربی هم در این زمینه دلارهای نفتی بسیاری را خرج کردند تا منافع خود را در این کشور تامین کنند و مانع این شوند که انقلاب مردم این کشور به ثمر نشیند.
اگرچه انقلاب مسالمت آمیز این کشور طی سه سال پیش همواره سرکوب شده و بر اخبار آن سرپوش نهاده شده است، اما مخالفان این کشور همواره بر این مساله تاکید کرده اند سرکوب و استفاده از گزینه های خشونت نه فقط مانع از فعالیت آنان نمی شود، بلکه به انقلاب این کشور جان تازه ای خواهد بخشید.
انقلابیون این کشور همواره بر این مساله تاکید کرده اند دموکراسی، برابری، گسترش آزادی و عدالت اجتماعی، احترام به حقوق بشر و پایان بخشیدن به دیکتاتوری و خودکامگی از مهمترین خواسته های آنان است.
** نگاه های مختلف به مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک
رسانه ها پیرامون برگزاری پیکارهای خودرو رانی (مسابقات اتومبیلرانی) فرمول یک در کشور بحرین نگاه های مختلفی دارند. برخی از رسانه ها بر این باورند که نظام حاکم بحرین با برگزاری این مسابقات از پرداختن به چالش های داخلی چشم پوشی می کند. این در حالی است که برخی دیگر از رسانه ها بر این باورند که برگزاری این رقابت ها فرصت مناسبی را برای مخالفان فراهم کرده است تا تصویری روشن از انقلاب مسالمت آمیز خود به جهانیان ارایه کنند.
در این پیوند شبکه خبری «المنار» روز پانزدهم فروردین گزارش کرد هم زمان با برگزاری مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک هزاران نفر از مخالفان بحرین با برگزاری راهپیمایی تلاش می کنند تا صدای خود را به گوش جهانیان برسانند.
همچنین روزنامه «تشرین» سوریه هم سیزدهم فروردین در این باره نوشت: مخالفان نظام بحرین از برگزاری مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک به عنوان یک فرصت طلایی استفاده می کند تا صدای خود را به گوش جهانیان برسانند و تصویر روشنی از ستم و سرکوب هایی که به دست نظام بحرین صورت می گیرد، به جهانیان ارایه کنند.
به گزارش پانزدهم فروردین ماه شبکه المنار دولت بحرین برگزاری مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک را به عنوان دستاورد ملی بزرگی به شمار می آورد که باعث می شود جایگاه بین المللی این کشور تقویت شود و جهانگردان به بحرین سرازیر شوند.
این در حالی است که مخالفان نظام این کشور بر این باورند که برگزاری این مسابقات باعث می شود تا دولت از پرداختن به مشکل های داخلی کشور صرف نظر کند و بر چالش های داخلی سرپوش نهد.
**فرجام سخن
از نگاه تحلیلگران اگرچه مقام های بحرین تلاش می کنند به رقابت های تبلیغاتی فرمول یک جنبه تبلیغاتی دهند و اینگونه وانمود کنند که اوضاع بحرین آرام است، اما فروکش نکردن دامنه اعتراض های مخالفان آل خلیفه پس از سپری شدن سه سال از انقلاب مردمی در این کشور، ماهیت این رژیم را بیش از بیش برای جهانیان مشخص می کند و تصویری روشن از اوضاع ناگوار بحرین به جهانیان ارایه می کند.
دولتمردان این کشور باید بدانند که با برگزاری مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک چالش در این کشور حل نخواهد شد، بلکه آنچه مشکل های این کشور را حل خواهد کرد تن دادن به خواسته های مسالمت آمیز مردم و برقراری حکومتی مردمسالار در بحرین است.
از اصغر یوسفی - گروه تحقیق و تفسیر خبر
تحقیق**9278**1358
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن