تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815344412




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت نانو الیاف مولایت در پژوهشگاه مواد و انرژی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ساخت نانو الیاف مولایت در پژوهشگاه مواد و انرژی تهران - ایرنا - محققان پژوهشگاه مواد و انرژی ، نانو الیاف مولایت را ساختند که در تولید عایق های حرارتی و الکتریکی ، ساخت رزین ها و سرامیک های مختلف و تولید غشاها کاربرد دارد.


به گزارش ایرنا از ستاد ویژه فناوری نانو ، این نانو الیاف دارای ساختار یکنواخت و خلوص بالایی است و روش تولید آن ساده و ارزان است.
مولایت( mullite) فاز میانی در سیستم آلومینا - سیلیس است که در فشار اتمسفر، پایدار است. این ماده عموما در سرامیک های ساخت بشر وجود دارد و در طبیعت به ندرت مشاهده شده است. این ماده یکی از اجزای اصلی در سرامیک های آلومینوسیلیکاتی است .
هر چقدر ساختار این الیاف مصنوعی یکنواخت تر و دارای خلوص بالاتری باشد ، بر بازده آن افزوده می شود.
پژوهشگران در این تحقیق ، با بهینه سازی شرایط فرایند تولید این محصول ، نانو الیافی یکنواخت و فاقد هر گونه عیب ساختاری اعم از تشکیل مهره یا ساختار های نواری شکل ، تولید کردند. میانگین قطر نانو الیاف مولایت به دست آمده ، کمتر از 100 نانومتر است و خلوص بسیار بالایی دارد.
این کار تحقیقاتی با همکاری مرجان محمد علیزاده کارشناس ارشد مهندسی مواد و پروفسور منصور کیانپور راد و دکتر تورج عباد زاده از اعضای هیات علمی پژوهشگاه مواد و انرژی به پایان رسیده و نتایج آن در نشریه Ceramics International( جلد 40 ، صفحات 5461 تا 5466) منتشر شده است.
علمی(1)**1746**1581
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن