تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن در گرفتارى صبور است، و منافق در گرفتارى بى تاب.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816210442




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ام.اچ 370 کلید تشدید اختلافات چین و مالزی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ام.اچ 370 کلید تشدید اختلافات چین و مالزی شد کوالالامپور- ایرنا - اختلافات چین و مالزی با ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی که بیش از 150 مسافر آن چینی بودند وارد مرحله تازه ای شده است.


به گزارش ایرنا، چین و مالزی از گذشته در زمینه مسایل مرزی بویژه بر سر مناطق غنی از نفت و گاز دریای جنوبی چین مناقشه داشته اند.
اختلافات چین با مالزی، ویتنام، فیلیپین، سنگاپور، برونئی و تایوان بر سر مالکیت برخی مناطق این دریا سبب شده که مساله چشم انداز و دورنمای صنعت فراساحل دریای جنوبی چین به یکی از موضوعات روز دنیا تبدیل شود.
27 درصد از جمعیت مالزی را نیز نژاد چینی تشکیل می دهند اما دولت با کم توجهی به نژادهای دیگر در مقابل مالایی ها، به اختلافات نژادی دامن زده است.
حال ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی می رود به چالشی بین کوالالامپور و پکن تبدیل شود. مقامات چین طی 26 روز گذشته در چند نوبت از نحوه اطلاع رسانی و مدیریت بحران ناپدیدشدن این هواپیما انتقاد کرده و خانواده مسافران چینی این پرواز نیز نه تنها در مقابل سفارت مالزی در پکن بلکه در هتلی در کوالالامپور اعتراضات خود را نشان داده اند.
تاکنون چند هیات از چین به مالزی سفر کرده و اکنون قائم مقام وزارت امور خارجه مالزی نیز در چین بسر می برد تا از نزدیک در جریان پیامدهای این بحران قرار گیرد.
جانگ یویه سی معاون وزیر خارجه چین در دیدار با حمزه زین الدین قائم مقام وزارت خارجه مالزی بار دیگر گفت : مالزی باید به دنبال کمک های بیشتر جامعه بین الملل بوده و هر آنچه در توان دارد برای یافتن این هواپیما بکار گیرد.
معاون وزیر خارجه چین ابراز امیدواری کرد مالزی اطلاعاتی دقیق، جامع و با سرعت تهیه کرده و در اختیار بگذارد.
ده ها نفر از بستگان مسافران چینی پرواز ام.اچ 370 خطوط هواپی مالزی روز یکشنبه نیز در کوالالامپور خواستار عذرخواهی دولت مالزی و پاسخ در خصوص سرنوشت این هواپیما شدند.
برخی مقامات مالزی فشار پکن به کوالالامپور از جهت های مختلف را طرحی برنامه ریزی شده از طرف چین می دانند و معتقدند خانواده های مسافران این هواپیما نیز با هماهنگی دولت پکن دست به این اقدامات می زنند.
حال جنگ رسانه ای نیز بین دو طرف آغاز شده و رسانه های چین طی چند روز گذشته انتقاداتی از مالزی در زمینه این هواپیما مطرح کردند و براثر کاهش تقاضای گردشگران چینی برای سفر به مالزی، طرح سال 2014 مالزی به منظور افزایش گردشگران نیز لغو شد.
تارنمای ˈمالزی امروزˈ روز چهارشنبه انتقادات چین از مالزی و فشار رسانه ای بر کوالالامپور را مورد نکوهش قرار داد.
این رسانه نوشت: رسانه های چین، مالزی را به عدم شفافیت و عدم ارایه اطلاعات و جزئیات در مورد ام.اچ 370 متهم می کنند، این در حالی است که جهان به خوبی از دیکتارتوری حزب کمونیست آگاه است.
این تارنمای خبری مالزی با انتقاد ازچین نوشت: در این کشور کمونیستی اخبار باید مطلوب و باب طبع دولت باشد، درغیر این صورت باید برای واکنش شدید دولت آماده بود.
این تارنما نوشت: پس از برخورد دو قطار در سال 2011 در استان جه جیانگ چین خشم عمومی به دلیل عدم شفافیت دولت بالاگرفت. روزنامه ها نیز مجبور به تعویض مقالات تحقیقی و تفسیری خود در مورد این حادثه شدند.
این تارنما مدعی شد: چین تمام دیپلماسی بین المللی در مدیریت بحران ام.اچ 370 را نقض کرده است.
همزمان با افزایش این تنش ها برخی رسانه ها نیز خواستار مدیریت این اختلافات شده و بدنبال آن هستند که پای چین به چالش دیگری باز نشود. دولت مالزی نیز تاکنون نشان داده تنش ها در این کشور داخلی است و کمتر وارد تنش های بین المللی می شود و در این چارچوب مالزی همواره سعی داشته است به خاطر قدرت روزافزون چین نگرانی های استراتژیک خود با این کشور را کاهش دهد .
سه کشتی چینی اوایل بهمن ماه سال گذشته در منطقه جیمز شوآل آب های دریای چین جنوبی و در فاصله 80 کیلومتری ایالت ساراواک مالزی اقدام به گشت زنی کردند، این در حالی بود که پکن این منطقه را بخشی از قلمرو خود می داند و چینی ها نیز با نصب پرچم این کشور بر عرشه این کشتی ها حاکمیت خود بر این منطقه را نشان دادند.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین در آن زمان ضمن تاکید بر حاکمیت مطلق چین بر این منطقه ، خواستار انجام مذاکره جهت دستیابی به صلح و ثبات در منطقه شد.
عدم واکنش وزارت خارجه مالزی باعث شد ˈچین گانگˈ سخنگوی وزارت امور خارجه چین بگوید که مالزی اعتراضی به گشت زنی کشتی های چینی نداشته است.
مالزی همواره تلاش کرده است از مقابله با چین اجتناب کند و دو کشور چالش های منطقه ای را به خاطر کسب منافع دو جانبه تجاری و پیمان های مستحکم دیپلماتیک کنار گذاشته اند.
چین بزرگترین شریک تجاری مالزی است و مالزی نیز سومین شریک تجاری چین در آسیا محسوب می شود.
رسانه های چین نیز اعلام کرده اند نباید روابط این کشور و مالزی تیره شود.
کارشناسان معتقدند کوالالامپور سیاست خود در مقابل پکن را تغییر نخواهد داد اما در صورت تغییر این سیاست ممکن است افزایش همکاری خود با سایر کشورهای جنوب شرق آسیا را در دستور کار قرار دهد.
کارشناسان معتقدند تحریک کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا به نفع چین نیست، زیرا که چین نیازمند دوستی با کشورهای منطقه است و در حال حاضر نیز دامنه چالش های دریایی با ژاپن گسترده است.
چالش دریایی چین و فیلیپین نیز طی هفته های گذشته تشدید شده است.
روابط پکن و کوالالامپور به سال 1974 باز می گردد و مالزی نخستین کشور منطقه است که با چین رابطه برقرار کرده است.
چین و مالزی تاکنون همواره چالش های خود را بدون اینکه افکار عمومی متوجه شوند حل کرده اند و به طور آشکار از یکدیگر انتقاد نکرده اند، اما ام.اچ 370 .عاملی شد که انتقادات رو شود.
آساق**1611
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن