تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814781299




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سمینار معرفی پتانسیل های تجاری ایران در ایتالیا برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سمینار معرفی پتانسیل های تجاری ایران در ایتالیا برگزار می شود رم - ایرنا - اتاق بازرگانی و صنایع ایتالیا و ایران در راستای تقویت مناسبات تجاری دوجانبه به دنبال تعدیل تحریمها، اقدام به برگزاری دو سمینار موسوم به ˈRoad Show Iranˈ برای معرفی پتانسیل های تجاری و بازرگانی جمهوری اسلامی ایران می کند.


دکتر ˈپیئرلوئیجی داگاتاˈ دبیر کل اتاق بازرگانی ایتالیا و ایران در مصاحبه با ایرنا در رم ضمن تاکید بر علاقمندی شرکت های تجاری و صنعتی ایتالیا برای همکاری با شرکت های ایرانی و اشاره به سفر اخیر هیات بازرگانی ایتالیایی به ایران گفت: ماموریت اخیر تجار، بازرگانان و کارآفرینان ایتالیایی به ایران در ماه فوریه گذشته و استقبال مطلوب جهان تجارت و نهادهای ایرانی و همچنین فرصت های بزرگ تجاری در ایران، زمینه ساز برگزاری سمیناری موسوم به ˈRoad Show Iranˈ برای معرفی توان و پتانسیل های تجاری کشور زیبای ایران به صاحبان صنایع، تجار و کارآفرینان ایتالیایی شده است.
وی افزود: اتاق بازرگانی و صنایع ایتالیا و ایران پنجشنبه آینده (14 فروردین) در شهر ˈاستیˈ و روز سه شنبه (26 فروردین) در شهر ˈبرشاˈ در شمال ایتالیا اقدام به برگزاری سمیناری برای معرفی پتانسیل های تجاری ایران در داخل ایتالیا می کند تا صاحبان صنایع و تجار ایتالیایی از نزدیک بتوانند با فرصت های تجاری ایران آشنا شوند.
دبیر کل اتاق بازرگانی و صنایع ایتالیا و ایران گفت: ما می دانیم که محصولات ایتالیایی در ایران بسیار محبوب هستند و شرکت های ایتالیایی نیز همواره علاقمند به همکاری با شرکت های ایرانی بوده و با توجه به تعدیل تحریمها و فرصت های بزرگ بوجود آمده، علاقه بیشتری به ادامه آن در تمام بخش ها دارند.
وی افزود: فعالیت و اقدامات اتاق بازرگانی ایتالیا و ایران نیز در این راستا و در حمایت از شرکای عضو شکل می گیرد و 15 سال است که این اقدامات از طریق اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا در تهران و سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم و سفارت ایتالیا در تهران ادامه دارد.
وی گفت: 98 درصد از بافت صنعتی ایتالیا متشکل از شرکت های کوچک و متوسط است که در تمام بخش ها فعالیت می کنند و بازار ایران می تواند نقطه عطفی برای بین المللی شدن آنها باشد.
وی تاکید کرد: این تصادفی نیست که شرکت های ایتالیایی در داخل اتحادیه اروپا شریک اصلی تجار ایرانی محسوب می شوند. ایران نیز مانند ایتالیا متشکل از شرکت های کوچک و متوسط است که با توجه به انعطاف پذیری آنها، می توانند با تجار و کارآفرینان ایتالیایی کار کنند.
داگاتا گفت: ایتالیا از موقعیتی ممتاز در ایران برخوردار است و از نظر مبادلات تجاری، پس از آلمان دومین شریک تجاری ایران است. در سال 2013 میلادی ایتالیا و آلمان تنها شرکای تجاری ایران در میان کشورهای اتحادیه اروپا بودند که مبادلات تجاری شان با ایران با وجود تحریمهای سنگین از مرز یک میلیارد یورو گذشت و از سایر کشورهای اروپایی فاصله زیادی گرفتند و ما امیدواریم که تعدیل تحریم ها پس از تاریخ 20 جولای نیز ادامه پیدا کرده و بسط یابد تا واردات و صادارت ایران کاملا از سرگرفته شود.
ایتالیا درصدد جبران مبادلات تجاری قبل از تحریمها با ایران است و قصد دارد حجم مبادلات خود را با جمهوری اسلامی افزایش دهد.
مبادلات تجاری میان ایتالیا و ایران تا قبل از به اجرا گذاشته شدن تحریمها، حدود هفت میلیارد دلار در سال بود که از این مقدار پنج میلیارد دلار مربوط به صادرات ایران به ایتالیا و مابقی مربوط به صادرات ایتالیا به ایران بود ، اما پس از به اجرا گذاشته شدن تحریم ها ، مبادلات تجاری میان دو کشور به 800 هزار دلار کاهش یافت .
شرکت های ایتالیایی فعال در ایران بیشتر در بخش های پتروشیمی ، ساختمان سازی، مبلمان و صنایع غذایی فعالیت می کنند و بسیاری از کارآفرینان ایتالیایی که به دنبال بازارهای خارجی برای خروج از بحران اقتصادی هستند، امیدوارند بتوانند سهم مهمی را از بازار ایران پس از تعدیل تحریم ها بدست آورند.
وزارت خارجه ایتالیا نیز فهرستی از تعدیل تحریم ها را در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرده تا صاحبان صنایع و بازرگانان ایتالیایی با مراجعه به آن ، اطلاعات لازم را برای کار در ایران کسب کنند.
ایتالیا به عنوان عضو ˈگروه جی هفتˈ از کشورهای مهم اتحادیه اروپا محسوب می شود و نخستین کشور اروپایی بود که پس از پیروزی ˈحسن روحانیˈ در انتخابات ریاست جمهوری نماینده خود را به تهران فرستاد.
اروپام ** 2171**1651
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن