تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815483905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران تا سال 2020 به قطب صادر کننده برق تبديل مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ فروردين ۱۳۹۳ (۹:۰ق.ظ)
ايران تا سال 2020 به قطب صادر کننده برق تبديل مي شود موسسه ي بيزينس مانيتور مي گويد با لغو تحريم ها ايران قادرخواهدبود به يک صادرکننده ي عمده ي انرژي در سطح منطقه تبديل شد.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، موسسه ي بيزينس مانيتور در گزارشي گفته است توافقات اخير صورت گرفته بين ايران و جامعه ي بين الملل تا حدودي مسير ايران در راه توسعه ي انرژي هسته اي را هموار ساخته است. اگرچه پيشرفت صنعت انرژي هسته اي به روند مذاکرات در سال هاي آينده و برداشته شدن تحريم ها وابسته است. در صورت لغو تحريم ها و جذب سرمايه هاي خارجي در بخش انرژي ايران، اين کشور قادر است به يکي از قطب هاي صادرکننده ي برق در منطقه تبديل شود.
بخش انرژي و توليد الکتريسيته ايران به شدت به منابع فسيلي و گرمايي وابسته است و بسياري از پروژه هاي توليد برق که هم اکنون درحال اجرا هستند، از گاز طبيعي استفاده مي کنند. ايران همچنان به توسعه ي زيرساخت هاي برق هسته اي از جمله نيروگاه بوشهر متعهد است و با کاهش تحريم هاي اتحاديه ي اروپا و آمريکا اين روند سرعت بيشتري نيز خواهد گرفت. اگرچه نيروگاه بوشهر با مشکلاتي مواجه شده بود اما؛ درحال حاضر با تمام ظرفيت فعال است. اين نيروگاه حتي بعد از زلزله اي قوي نيز به طور عادي به کار خود ادامه داد. افزايش قابل ملاحظه توليد انرژي درايران مي تواند در نهايت منجر به صدور بخشي از توان توليدي ايران به کشور هاي تشنه انرژي مانند ترکيه و پاکستان شود.
بر اساس اين گزارش، مقامات ايراني در ماه اکتبر کنترل نخستين نيروگاه هسته اي کشور را در دست گرفتند. اين نيروگاه که در روند فعال سازي خود شاهد وقفه و مشکلاتي بود، تا قبل از آن زير نظر روسيه اداره مي شد. اين نيروگاه با ظرفيت هزار مگاوات هم اکنون به صورت کامل درحال فعاليت است و به شبکه برق سراسري ايران متصل شده است. به نظر مي رسد ايران و روسيه برسر احداث يک راکتور ديگر در سايت بوشهر به توافق رسيده اند اما هنوز جزئيات بيشتري از اين طرح مشخص نيست.
در بازه سال هاي 2014 تا 2022 رشد توليد انرژي ايران سالانه معادل 3.3 درصد خواهد بود و به ميزان 299.1 تراوات ساعت خواهد رسيد. از دلايل اين رشد مي توان به اتصال برق هسته اي به شبکه سراسري برق ايران اشهره کرد. توليد انرژي از منابع تجديد پذير نيز در فاصله سال هاي 2013 تا 2022 شتاب بيشتري خواهد گرفت و به طور ميانگين شاهد رشدي 2.5 درصدي خواهد بود.
طبق اين گزارش نرخ توليد ناخالص داخلي ايران در سال 2013 معادل 1 درصد بود اما؛ به بهبود شرايط اين رقم به ميانگين 3.5 درصد در بازه سال ها 2014 تا 2022 خواهد رسيد. همچنين جمعيت ايران از حدود 76.4 ميليون نفر در سال 2012 به 85.8 ميليون در سال 2022 خواهد رسيد. اما نرخ رشد مصرف انرژي در مقايسه با نرخ رشد جمعيت بسيار بيشتر خواهد بود. طبق آمار مصرف انرژي در سال 2012 معادل 183.1 تراوات ساعت برآورد شده است که اين رقم براي سال 2022 معادل 251.7 تراوات ساعت خواهد بود. نرخ تقاضا انرژي الکتريکي در سال هاي 2014 تا 2022 به طور متوسط شاهد رشدي 3 درصدي خواهد بود.
در بخش پاياني گزارش نيز پيش بيني هاي بيزينس مانيتور، از توان صدور 1.1 تراوات ساعت انرژي توسط ايران به خارج از کشور در سال 2022 حکايت مي کند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن