تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814799583




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گرم شدن زمين باعث افزايش مهاجرت و تنش هاي محلي و منطقه‌اي خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ فروردين ۱۳۹۳ (۱۳:۰ب.ظ)
سازمان ملل: گرم شدن زمين باعث افزايش مهاجرت و تنش هاي محلي و منطقه‌اي خواهد شد در گزارش مجمع بين‌المللي تغييرات اقليمي آمده است گرم شدن هواي کره زمين زندگي بشر را بشدت تحت تاثير قرار خواهد داد.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج به نقل از بي بي سي، کارشناسان آب و هواي سازمان ملل در گزارشي هشدار داده‌اند تغييرات شديد آب و هوا بشر را از نظر تامين غذا، بهداشت، زير آب رفتن خشکي‌ها و امنيت تهديد مي‌کند.
بنا بر اين گزارش آثار فعاليت‌هاي بشر و گرم شدن هواي کره زمين فشار بيش از حدي را بر سيستم‌هاي طبيعي وارد کرده که زندگي بشر را بشدت تحت تاثير قرار خواهد داد.
در اين گزارش آمده ابعاد فزاينده گرم شدن آب و هواي کره زمين احتمال تغييرات شديد، فراگير و غير قابل برگشت اقليمي را افزايش داده است.
از زمان گزارش قبلي در سال 2007 شواهد علمي در باره گرم شده هواي کره زمين دو برابر شده است.
تغييرات اقليمي همچنين منابع آب آشاميدني را تهديد مي‌کند و با بالا آمدن آب درياها، زمينهاي وسيعي زير آب خواهند رفت؛ آب اقيانوس‌ها اسيدي خواهد شد و گونه‌هاي جانوري و گياهي در معرض نابودي قرار مي‌گيرند.
منابع غذايي بشر هم در معرض خطر قرار دارند و تا سال 2050، محصول برداشتي در ده درصد زمين‌هاي زير کشت برنج، ذرت و گندم، بيش از 25 درصد کاهش خواهد يافت.
بر اساس اين گزارش سيل و مرگ ناشي از گرما افزايش پيدا مي‌کند و اين خطر براي کساني که در فضاي باز کار مي‌کنند مثل کشاورزان و کارگران ساختماني شديدتر است.
اين گزارش در پايان مي افزايد اين تغييرات باعث افزايش مهاجرات، تنش‌ها و منازعان محلي و منطقه‌اي شده و امنيت کشورها را به خطر مي‌اندازد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن