تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821237051




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درآمد، دلیل مخالفت تامین اجتماعی با تجمیع بیمه ها


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

درآمد، دلیل مخالفت تامین اجتماعی با تجمیع بیمه ها تهران - ایرنا - سایت تابناک در مطلبی با عنوان «درآمد میلیونی مدیران تامین اجتماعی دلیل نپذیرفتن تجمیع بیمه ها!» نوشت:وضعیت درمان ، سلامت و بیمه درمانی در سال 93 به نفع مردم تحول مثبت خواهد داشت، بطوریکه کلیه آحاد جامعه در ماههای آینده شاهد اوضاع مطلوبتری در مسیر سلامت خواهند بود.


در ادامه این مطلب می خوانید: این بخشی از وعده رییس جمهوری برای امسال است که در آغاز سال به مردم داد.
با وجود تاکیداتی که در خصوص بیمه های سلامت از سوی مسئولین کشور صورت می گیرد معمولا توجهات کمی به این حوزه از سوی دست اندکاران و قانون گذاران صورت می گیرد، بیشتر بحث هایی که در این خصوص در سال گذشته صورت گرفت، حول محور تجمیع بیمه ها و همچنین اختیارات کم وزارت بهداشت در مدیریت بیمه ای کشور بود.
دکتر رسول خضری در این خصوص و در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: مهمترین مبحث حوزه سلامت اجرای بیمه همگانی برای تمام آحاد کشور است.
بالای 10 تا 13 میلیون نفر در کشور هیچ بیمه ای ندارند. عدالت در سلامت یکی از بنیادی ترین مباحث عدالت است.
عدالت در سلامت باید به عنوان مهمترین و رکن اصلی عدالت در جامعه در نظر گرفته شود و توجه به این موضوع باید بیشتر از اینها باشد.
تجمیع صندوق های بیمه در برنامه توسعه دیده شده و بحث عدالت و بخصوص عدالت در سلامت در اصول گوناگون قانون اساسی به دفعات تاکید شده است.
هر فردی که در این کشور زندگی می کند باید تحت پوشش بیمه قرار داشته باشد.
طبق قانون برنامه توسعه، تجمیع صندوق های بیمه را داشتیم اما متاسفانه هنوز این صندوق ها یکی نشده اند و ساختارهای متفاوت دارند. سیاست های درمان هنوز تحت نظر وزارت بهداشت نیست.
مثل این است که اتوبانی را وزارت راه و ترابری بسازد و وزارت کشاورزی سیاست گذاری کند و اعتبارش در اختیار آن باشد.
سازمان های بیمه خدمات درمانی و بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت ایران متاسفانه زیر نظر وزارت بهداشت نیستند و زیر نظر سایر وزارتخانه ها هستند.
این ضعف سیاست گذاری است. 70 درصد منابع حوزه سلامت در دست وزارت بهداشت نیست. تا زمانی که وزارتخانه عریض و طویلی مانند وزارت بهداشت، سیاست گذاری حوزه بهداشت و درمان در دستش نباشد و تجمیع صندوق های بیمه اجرایی نشود، پرداخت از جیب مردم مرتبا بالاتر خواهد رفت.
در قانون برنامه سهم مردم از پرداخت ها باید 30 درصد باشد اما الان بالای 70 درصد است. کیفیت و کمیت بیمه ها پایین است.
ماه ها طول می کشد تا با خدمات گیرندگان و مراکز درمانی تسویه کنند. گاها 30 درصد و یا بیشتر کسورات می زنند و متاسفانه از جاهایی که بدهی کمتری دارند، شروع می کنند.
مجموعه این اقدامات باعث ایجاد نارضایتی و بی عدالتی در حوزه سلامت شده است. با تجمیع صندوق های بیمه و با سیاست گذاری درست وزارت بهداشت و درمان در بحث بیمه های درمانی و همچنین در نظر گرفتن سرانه بهداشت و درمان کافی و بالاتر رفتن سهم سلامت از درآمد ناخالص ملی که باید به 7 تا 10 درصد برسد، این مسائل تا حدود زیادی می تواند بهبود یابد و به نفع مردم و نظام است.
صندوق های بیمه پس از تجمیع زیر نظر شورای عالی بیمه سلامت کار خواهند کرد که یکی از اعضای اصلی آن وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی و وزارت رفاه و معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری است.
حدود 12 عضو خواهد داشت. طرح آن به مجلس آمده اما روی اعضا هنوز بحث وجود دارد.
در مورد بیمه سلامت، سیاست گذار باید وزارت بهداشت باشد. در طول 35 سال گذشته مرتبا از جیب مردم هزینه ها پرداخت شده و هر روز هم بیشتر شده است. بیمه گذاری در حوزه درمان تخصصی است که باید در حوزه وزارت بهداشت بررسی شود.
وزارتخانه های دیگر بیشتر اقتصادی هستند. در وزارت بهداشت تنها بحث مالی مطرح نیست. وزارت بهداشت، سلامت و انسان سالم را به عنوان محور توسعه پایدار می داند و از دید این وزارتخانه هر چه در بحث پیشگیری و سلامت و سالم سازی جامعه هزینه شود، نوعی سرمایه گذاری است.
سایر وزارتخانه ها این را به عنوان هزینه در نظر می گیرند در حالی که دید وزارت بهداشت عکس این است.
یکی از موانع تجمیع بیمه ها، سازمان تامین اجتماعی است و با وجودی که در قانون به دولت اجازه داده شده بیمه ها را تجمیع کند اما سازمان تامین اجتماعی زیر بار نمی رود چرا که خیلی از مدیرانی که درآمدهای چند میلیونی دارند با تجمیع بیمه ها مجبور خواهند بود مانند سایر کارمندان دولت حقوق بگیرند.
اول**1104
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن