تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816411261




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محراب دلهای عاشق در دامنه مهراب کوه/ امامزاده ابراهیم(ع) میزبان خیل زائران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > لرستان گزارش تصویری - تشریحی/
محراب دلهای عاشق در دامنه "مهراب کوه"/ امامزاده ابراهیم(ع) میزبان خیل زائران
نورآباد - خبرگزاري مهر: بارگاه ملكوتي امامزاده ابراهيم(ع) از فرزندان امام موسي كاظم (ع) در فاصله 65 كيلومتري جنوب غربي نورآباد در دامنه "مهراب کوه"، محراب اهل راز و قبله اهل نياز مردمان ایران اسلامی است.



به گزارش خبرنگار مهر، در جاي جاي این ديار كهن، بر فراز قله ها و گاه در بسيط دشتها در بسيار شهرها و آبادي ها، بقاع متبركه اي قرار دارد كه هر يک مزار شريف امامزاده اي از تبار ايمان، از سلاله ي عشق و از نسل رسول محبت است. سالياني است كه در اين مرز و بوم مرقد پاكشان قبله ي اهل دل و ملجا دلسوختگان و ميعادگاه عاشقان است. گويي حرمشان حريم عشق است و صحنشان آستان كبريا، محضرشان غريب و آشنا نمي شناسد متاع اين بازار صفاي باطن است و دل شكسته.

و اينجا در ديار "دلفان" در دامنه كوه مهراب، محراب اهل راز و قبله اهل نياز مردمان سرزمينمان است. نه بر خاك كه بر افلاك و نه در زمين كه بر آسمان؛ اين آستان ستاره ايست پر فروغ از منظومه ي ستارگان هدايت. نامش ابراهيم فرزند هفتمين پيشواي دين و برادر بزرگوار خورشيد تابان خراسان است، او را "بابا" مي نامند كه "باب مراد" است و بابايش مي خوانند كه پير است و مراد. آوازه اش سالهاست در اطراف و اكناف پيچيده و نسيم كرامتش شهر و روستا را در نورديده و دست شفاعتش هماره دستگير دلدادگان حرم پاكش بوده است. اينجا كعبه ديار دلفان است، بارگاه عرشي امامزاده باباي بزرگ... بارگاه ملكوتي امامزاده ابراهيم (ع) از فرزندان امام موسي كاظم (ع) در فاصله 65 كيلومتري جنوب غربي نورآباد ، مركز شهرستان دلفان قرار دارد و پس از عبور از لابه لاي درختان كهنسال بلوط ، آرامگاه اين ثلاله رسول الله (ص) در دهكده اي زيبا در دامنه كوههاي سر به فلك كشيده مهراب و سركشتي قرار گرفته نمايان مي شود.

باباي بزرگ يكي از اماكن تاريخي و مذهبي شهرستان دلفان به شمار مي رود و معجزات و كرامات اين بزرگوار بر هيچ كس پوشيده نيست و علاقه مندان و شيفتگان اهل بيت(ع) هر ساله از راه دور و نزديك به زيارت اين فرزند رسول خدا نائل مي شوند. بناي تاريخي اين امامزاده مربوط به دوره تيموريان بوده كه در زمان قاجاريه و معاصر تعميراتي روي آن انجام شد و كاشي هاي رنگارنگ و آجرهاي قديمي مناره آن كه به صورت زيبايي به كار گذاشته شده اند نشان از قدمت تاريخي بناي آن دارد.

فرماندار دلفان در گفتگو با مهر با اشاره به اينكه بارگاه امامزاده ابراهيم يكي از چهار امامزاده اين شهرستان است گفت: در سالهاي گذشته اداره كل ميراث فرهنگي، صنایع دستی و گردشگري استان برای حفظ بناي آن اقدام به تعمير و بهسازي ساختمان قديمي اين امامزاده كرده است. پيشرفت 50 درصدي طرح توسعه امامزاده ابراهيم(ع) علي باقري همچنين به پيشرفت 50 درصدي طرح توسعه امامزاده ابراهيم كه توسط اداره كل اوقاف و امور خيريه استان لرستان در حال اجرا است، اشاره كرد و افزود: برای رفاه حال زائران و رونق صنعت گردشگري و استفاده هر چه بهتر زائرين در طرح توسعه بارگاه اين امامزاده افزايش زائر سرا، رواق، ساخت حسينيه و محوطه سازي گنجانده شده است.

وي با اشاره به اينكه هر ساله با فرا رسيدن ايام نوروز شاهد حضور چشمگير زائران از استانهاي كرمانشاه، همدان، لرستان، ايلام و ساير استانهاي همجوار به اين امامزاده هستيم از آمادگي كامل دستگاههاي اجرايي اين شهرستان برای امنيت، رفاه و آسايش زائران خبر داد. باقری ادامه داد: مردم شهرستان دلفان از دير باز به مردمي خونگرم و مهمان نواز شهرت دارند كه اميدواريم زائرين عزيز در اين ايام به آنان خوش گذشته و با خاطره اي دلنشين سالهاي آينده را نيز به ميزبانيشان بنشينيم.

بنابر این گزارش شهرستان دلفان با دو هزار و 740 كيلومتر مربع مساحت در شمال غربي استان لرستان و در ميان سلسله جبال زاگرس قرار گرفته و اطراف آن را كوههاي سربه فلك كشيده مهراب، گرين و سفره كوه احاطه كرده است كه هر ساله شاهد حضور هزاران گردشگر و دوستداران طبيعت در ايام مختلف سال به ويژه در ايام نوروز در اين شهرستان باستاني هستيم. گفتني است اين شهرستان سعادت ميزباني چهار امامزاده ابراهيم(ع) معروف به باباي بزرگ، امامزادگان احمد و محمود و امامزاده محمد معروف به پيرمحمد را دارد. ................................................... گزارش و عكس: مصطفي معظمي گودرزي






















۱۳۹۳/۱/۱۱ - ۱۳:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن