تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): هر كس باطل را يارى كند، به حق ستم كرده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805172294




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار گیلان: منطقه آزاد انزلی فرصتی برای تحقق جهاد اقتصادی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار گیلان: منطقه آزاد انزلی فرصتی برای تحقق جهاد اقتصادی است انزلی - ایرنا - استاندار گیلان در بازدید از منطقه آزاد انزلی، با قدردانی از تلاش های صورت گرفته توسط مدیریت این سازمان گفت : منطقه آزاد انزلی فرصتی برای تحقق جهاد اقتصادی، اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی است.


به گزارش ایرنا، ˈ محمدعلی نجفی ˈ روز شنبه در این بازدید اظهار کرد : اقتصاد مقاومتی به معنای به فعل در آوردن ظرفیتهای بالقوه موجود در بخش های مختلف کشاورزی ، گردشگری و صنعت در استان است .
وی تصریح کرد : باید برای ایجاد اشتغال و افزایش تولید با استفاده از ظرفیت های داخل و صادرات کالا به خارج از کشور، نهایت تلاش را داشته باشیم .
وی با اشاره به اهمیت دریا و تجارت دریایی و صنایع وابسته افزود : از فرصت های ارزشمند موجود در بخش دریا کم استفاده کرده ایم .
استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه ویژه به بخش کشاورزی و احیای کشاورزی استان و تولیدات ، برنج ، مرکبات ، چای ، زیتون ، نوغانداری و توتون گفت : 160 میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال 93 برای چای استان در نظر شده است.
به گفته نجفی؛ 60 میلیارد تومان از این مبلغ برای هرس باغات و اصلاح باغات و یکصد میلیارد تومان برای خرید برگ سبز چای است که این اتفاق خوبی در دولت با همکاری مجلس می باشد.
وی افزود : پیشنهاد ما تعیین حداقل دو هزار تومان برای خرید هر کیلو چای بود که تلاش می کنیم در شورای عالی اقتصاد تصویب شود و چای را اقتصادی کنیم .
وی با بیان این که باغات چای گیلان از 34 هزار هکتار به 20 هزار هکتار و تولید چای خشک از 70 هزار تن به زیر 20 هزار تن رسیده، اعتبارات در نظر گرفته شده برای چای را نویدبخش احیای این بخش خواند.
استاندار گیلان تاکید کرد: باید همه برای به فعل در آوردن ظرفیت های بالقوه در بخش کشاورزی ، صنعت، گردشگری استان تلاش کنیم .
وی ادامه داد: هنر ما باید استفاده از امکانات موجود برای تولید اشتغال و صادرات باشد نه واردات .
وی افزود: سال 93 سال ارزیابی مدیران در زمینه اشتغالزایی است و مدیرانی که همراهی لازم را نداشته باشند، جایگزین می شوند.
نجفی با اشاره به گردشگری بعنوان یکی از مزیت های بسیار خوب برای اشتغالزایی و تولید ثروت در گیلان گفت : در بخش گردشگری برنامه های وسیعی دیده شده که باید اجرایی شود .
وی خاطرنشان کرد: برای تزریق نقدینگی به صنایع مختلف و افزایش تولید و اشتغالزایی، نیاز به یک مجموعه بانکی پویا و پرتحرک داریم.
وی فرهنگ را زیربنا و اساس کار همه بخش ها اعم از اقتصادی، اجتماعی ، سیاسی عنوان و اضافه کرد : باید به فرهنگ اصیل خود بازگردیم .
استاندار گیلان در ادامه با اشاره به اهمیت دریا و صنایع دریایی اظهار داشت: منطقه آزاد انزلی باید از فرصت دریا بهره مند شود.
وی خاطرنشان کرد: درچارچوب اقتصاد مقاومتی، باید امکانات بالقوه موجود در استان را به بالفعل تبدیل کرده و با بهره گیری از ظرفیتها و توانمندیهای داخلی در تعامل با اقتصاد جهانی، توان رقابتی صادرات محصولات خود را افزایش دهیم.
نجفی یادآور شد: با وجود بهره مندی از تنها منطقه آزاد شمال کشور، تاکنون از ظرفیت های دریای خزر به طور کامل برای توسعه استان بهره نبرده ایم.
استاندار گیلان ادامه داد: ایجاد بنادر جدید و توسعه بنادر موجود در سطح استان به همراه عملیاتی کردن مناطق ویژه آستارا و لاهیجان ، بخش دیگری از اقدامات درنظر گرفته شده برای بهره برداری از ظرفیت های متعدد دریای خزر است.
محمدعلی نجفی استاندار گیلان روز شنبه از طرح های توسعه، پروژه تقاطع غیر همسطح ، طرح ساحلی، محدوده تجاری ، شهرک صنعتی و یکی از واحدهای صنعتی نمونه تولید و صادرات پوشاک منطقه آزاد بازدید کرد.
به گزارش ایرنا، محدوده منطقه آزاد تجاری - صنعتی انزلی در سال 84 از سوی هیأت وزیران تعیین و ابلاغ شد که بر اساس آن؛ منطقه آزاد انزلی در سه بخش و محدوده مجزای بندرگاه انزلی ، شهرک صنعتی حسن رود انزلی و محدوده منطقه ویژه اقتصادی سابق انزلی که مساحت سه هزار و 200 هکتار خشکی و تا عمق دو کیلومتر از دریا در طول 20 کیلومتر از حاشیه دریای خزر را شامل می شود.
شهرستان انزلی در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز گیلان واقع است.ک/2
620/695
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن