تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه دار هنگام افطار مستجاب مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804812113




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ازدواج سرپرست با فرزندخوانده تا کمک طلبیدن‌های وزیرکشور از هنرمندان، مداحان و ورزشکاران برای اعتیاد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


ازدواج سرپرست با فرزندخوانده تا کمک طلبیدن‌های وزیرکشور از هنرمندان، مداحان و ورزشکاران برای اعتیاد جامعه > آسیب‌ها - سال گذشته اتفاقات خوب و بدی در حوزه آسیبها، به ویژه در سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر افتاد.

زهرا تالانی: هر ماه پر بود از خبرهای بد و خوب . اما مهمترین خبر، قانون ازدواج سرپرست با فرزند خوانده بود که سازمان بهزیستی با وجود مخالفان زیادی که این موضوع داشت موافق آن بود. با این حال وقتی رئیس جمهور آن را ابلاغ کرد این موضوع که به ماده 27 مشهور بود را حذف کرد. همچنین در حوزه مواد مخدر، رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر با گروهها و اقشار مختلف مانند هنرمندان و ورزشکاران دیدار کرد و از آنها برای مبارزه با اعتیاد کمک خواست. رویکرد جدیدی که البته تاکنون وجود نداشته است. در جداول زیر مهمترین اتفاقات حوزه آسیبها در شش ماهه اول و دوم سال آمده است: نیمه نخست سال ۹۲: ماه اخبار و رویدادها فروردین • حمیرا فلاحی کارشناس مسوول آموزش و اطلاع رسانی اداره ایدز وزارت بهداشت گفت: مراکز مشاوره ایدز در تهران فعالند، اما دو مرکز خاص وجود دارند که کار پاسخگویی و مشاوره‌های تلفنی را بر عهده دارند. نیازمندان به این خدمات در تهران می‌توانند از طریق شماره تلفن‌های 66593030- 66581517 و 66038920 خدمات و مشاوره‌های لازم را به صورت رایگان و با رعایت اصل محرمانگی دریافت کنند.
• لایحه حمایت از خانواده چند سال پس از ارائه‌اش، در روزهای پایانی سال 91 بالاخره مورد موافقت شورای نگهبان قرار گرفت و با ابلاغ رسمی آن در فروردین 92، از هفتم اردیبهشت لازم‌الاجرا شد.
• محمد حسین ملک نماینده کمیسیون اقتصادی-اجتماعی اسکاپ گفت:بیش از 900 میلیون نفر در منطقه خاورمیانه در آستانه فقر شدید هستند
اردیبهشت • رئیس سازمان بهزیستی از افزایش مراکز نگهداری کودکان خیابانی خبر داد و اعلام کرد در سال جاری برنامه ریزیهای لازم برای ساماندهی و توانمندسازی 8هزار کودک خیاباتی انجام شده است.
• معاون توانبخشی سازمان بهزیستی از صدور کارت های جدید معلولیت خبر داد و گفت که بر اساس پایش انجام شده با طبقه بندی نوین معلولیتی به زودی کارت های جدید برای این افراد صادر می شود.
• رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اعلام نگرانی از بابت کاهش آمار ازدواج و افزایش آمار طلاق عنوان کرد که در هیچ دوره ای آمار ازدواج تا این حد کاهش پیدا نکرده بود به همین دلیل مسئولان باید با همکاری کارشناسان و متخصصین امر چاره ای بیاندیشند.
• معاون توانبخشی سازمان بهزیستی از ارسال اسامی معلولان واجد شرایط دریافت خودروی گمرکی به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت بزودی تکلیف معلولان برای دریافت خودرو مشخص می شود.
خرداد • معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی نیز در این هفته از اجرای طرح درجه بندی کلینیکهای مددکاری خبر داد و اعلام کرد در سال جاری اعتبارات مربوط به کودکان تحت پوشش این سازمان 44 درصد افزایش پیدا می کند.محمد نفریه در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: طرح درجه‌بندی کلینیکهای مددکاری با همکاری کارشناسان مربوطه اجرایی شد و بر اساس این طرح مشخص شد که 14 درصد این کلینیکها درجه یک، 27 درصد درجه دو و سه و 12 درصد نیز فاقد درجه هستند.
• مدیر کل دفتر کودک و نوجوان سازمان بهزیستی از تدوین آیین نامه اجرایی واگذری فرزند به دختران مجرد 30 سال به بالا خبر داد و گفت: بزودی این آیین نامه با همکاری سازمان ثبت احوال ، قوه قضاییه و بهزیستی تدوین می شود.حمیدرضا الوند اعلام کرد دختران و زنان مجرد با حداقل 30 سال سن منحصرا حق سرپرستی کودکان بی سرپرست را خواهند داشت که البته کودکان دختر به این افراد واگذار می شوند.
• همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور از برنامه ریزی برای کاهش آسیبهای اجتماعی نوپدید با همکاری مددکاران اجتماعی خبر داد و گفت: سال 95 آسیبهای اجتماعی به اوج خود می رسد به همین دلیل باید سازو کارهای لازم برای کاهش آن در نظر گرفته شود.
• در ماه خرداد که قرار بود انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود هر یک از کاندیداها برنامه های خود را اعلام کردند اما سید حسن موسوی جلک رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: سلامت اجتماعی و تحلیلی از آسیبهای و موضوعات اجتماعی در برنامه های کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری مورد غفلت واقع شده که این غفلت نیز در آینده عواقب خیلی بدی خواهد داشت.
• معاون توانبخشی سازمان بهزیستی از رایزنی با مدیرعامل گمرک برای واگذاری خودرو به معلولان خبر داد و گفت اسامی معلولان واجد شرایط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شده و با تایید وزیر بزودی به گمرک ارسال خواهد شد.
تیر • رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران نیز در این هفته از صدور مجوز به عنوان مددکار اجتماعی برای معتادان بهبود یافته انتقاد کرد و گفت این افراد تخصص و مهارت ندارند و از دانش کافی نیز برخوردار نیستند به همین دلیل نباید به عنوان مددکار اجتماعی فعالیت کنند.
• معاون مشارکتهای مردمی سازمان بهزیستی از راه اندازی تلفن بانک برای جمع آوری کمکهای خیرین برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت با برگزاری گلریزان ضیافت مهر در ایام ماه مبارک رمضان کمکهای جمع‌آوری شده در این ایام در بخش تأمین سهم آورده مسکن یک هزار مددجو هزینه خواهد شد.
• رمضان لطفی معاون توانمندسازی و مشارکت های مردمی سازمان رفاه،خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از راه اندازی تعاونی های خود اشتغالی برای خانواده زندانیان خبر داد.
• سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از اختصاص هزارو پانصد میلیارد تومان برای اجرای سیاستهای جمعیتی در سال جاری از سوی دولت خبر داد و گفت که طرح 50 ماده ای جمعیت و تعالی خانواده پس از تصویب در کارگروه برای بررسی به کمیسیون فرهنگی ارجاع داده شده است.
• رئیس سازمان بهزیستی از تدوین سند جامع اشتغال در سال جاری خبر داد و گفت در حال حاضر 13 مرکز در خصوص اشتغال زنان بهبود یافته در سراسر کشور فعالیت می کنند که قصد داریم تعدادی مراکز را تا پایان سال افزایش دهیم.
• علی اکبر محزون مدیر کل دفتر اطلاعات وآمار جمعیتی سازمان ثبت احوال نیز گفت سیاستهای جمعیتی کشور در مواردی مانند کاهش شدید نرخ باروری، تاخیر افتادن ازدواج و فرزند آوری، افزایش سن ازدواج و ... مورد بازنگری قرار می گیرد.
• مدیرکل دفترامورآسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد با دستور معاون اول رئیس جمهور به دستگاههای مربوطه ، آیین نامه فوریتهای اجتماعی درکشور ابلاغ شد. همچنین او اعلام کرد آمار ازدواج مردان بالای 35 سال و زنان بالای30 سال طی سالهای اخیر دو برابر افزایش یافته است.
• مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی از افزایش مصرف مشروبات الکلی در کشور خبر داده و گفت مجوز تاسیس مراکز اقامتی ترک الکل از سوی شورای اجتماعی وزارت کشور به سازمان بهزیستی داده شده است.
• ولی الله نصرمدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی از توانمند سازی خانواده های کودکان کار خبر داد و گفت: در جهت حمایت از کودکان کار و خانواده های آنان چندین مراکز در استانهای مختلف راه اندازی شده است.   مرداد • سید حسن موسوی چلک مدیر کل آسیبهای اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تدوین سند آسیبهای اجتماعی در تمامی استانهای کشور به اتمام رسیده و در سال 92 یک میلیارد تومان اعتبار برای سند آسیبهای اجتماعی اختصاص یافته است. از سال 91 تا کنون در برخی از استانها تدوین شناسنامه اجتماعی 100 متغیر و مولفه اجتماعی تمام شده و درمابقی استانها هم به زودی انجام می شود.
• مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: نمایش درمانی زنان آسیب دیده اجتماعی برای اولین بار در سالن ایوان شمس برگزار می شود.
• رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در مراسم تودیع و معارفه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه از هر پنج ازدواج یک مورد آن به دلیل بیکاری و عدم شغل به طلاق منجر می‌شود گفت مردم منتظر تغییرات در دولت تدبیر و امید هستند.
• کاظم نظم ده رئیس مرکز توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی در واکنش به اظهارات رئیس سازمان نظام مشاوره و روانشناختی که عنوان کرده بود صدور مجوز مراکز مشاوره از این پس بر عهده سازمان مشاوره است عنوان کرد که بر اساس سه قانون مجلس و یک مصوبه هیات دولت صدور مجوز مراکز مشاوره خانواده و همچنین ساماندهی، کنترل و نظارت این مراکز بر عهده سازمان بهزیستی است و سازمان نظام مشاوره روانشناختی فقط می تواند براساس اساسنامه خود برای اعضای خود مجوز صادر کند.
• آرزو ذکایی مدیر دفتر مشاوره سازمان بهزیستی از اجرای طرح سنجش اضطراب در کودکان 5 تا 6 سال خبر داد و گفت: راه اندازی مراکز مشاوره سلامت روان خانواده امسال در 11 استان به صورت آزمایشی اجرا می شود.
• پس از چندین ماه کارکارشناسی سرانجام در این هفته شهریه مهدهای کودک تعیین شد بطوریکه معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت حداقل افزایش شهریه مهدهای کودک در سال جاری 25 درصد است و نرخهای جدید از شهریور ماه ماه ابلاغ و از مهرماه در سراسر کشور اجرایی می شود.
شهریور • رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در هفته جاری توجه به پیشگیری اجتماعی را مهمترین راه کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی و جرایم دانست و گفت در صورت انجام راهکارهای موثر در جهت پیشگیری اجتماعی، هزینه های کشور کاهش می یابد، سلامت اجتماعی و رضایت از زندگی افزایش یافته و نشاط اجتماعی تقویت پیدا می کند.
• رئیس سازمان بهزیستی از راه اندازی خط مشاوره تلفنی ویژه کار و تولید در نزدیک خبر داد و گفت با توجه به اینکه جامعه کارگری درصد زیادی از جمعیت کشور را تشکیل می دهد به همین دلیل خط مشاوره تلفنی ویژه این افراد در کشور راه اندازی می شود.
• هشتمین جشنواره فرهنگی ورزشی دختران سازمان بهزیستی کار خود را آغاز کرد و در این مراسم رئیس سازمان بهزیستی از اختصاص یک درصد از بودجه داخلی و جاری سازمان برای ورزش فرزندان تحت پوشش خبر داد و گفت در دو سال گذشته ورزش فرزندان بهزیستی با هدف توانمندسازی از رونق و گسترش زیادی برخوردار شده است.
• خبری از سوی مدیر صندوق حمایت از نویسندگان مبنی بر اینکه تامین اجتماعی بیمه نویسندگان ، هنرمندان و روزنامه نگاران را قطع کرده است منتشر شد و بدنبال درج این خبر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، موضوع قطع بیمه نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان را نادرست خواند و افزود از معاون فنی و درآمد سازمان خواسته ام، حداکثر مساعدت را در پذیرش بیمه شدگان جدید داشته باشد.
• محسن اسماعیلی مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال از آغاز صدور کارت هوشمند ملی در مراکز استانهای مختلف کشور خبر داد و گفت با همکاری دفاتر پیشخوان و مراکز پستی ابتدا درخواستهای متقاضیان برای صدور کارت جمع آوری و به مرور نسبت به این امر اقدام خواهد شد.
• شورای نگهبان طرح بازنشستگی با 10 سال سابقه بیمه را به دلیل بار مالی رد کرد.
6 ماهه دوم: ماه اخبار و رویدادها مهر • رییس سازمان بهزیستی:ازدواج سرپرست با فرزند خوانده قانونی شد اما امکان بازبینی دارد.
• سید حسن موسوی چلک رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در این هفته با اشاره به اینکه نرخ امید به زندگی در آسیا 62 تا 80 سال اعلام شده است که ایران در این شاخص با 73 سال، هفت سال با کشور اول آسیا که ژاپن است، فاصله دارد، گفت: براساس آمارهای جهانی هنگ کنک با 83 سال دارای بیشترین نرخ امید به زندگی و سیرالئون و افغانستان با 47 و 43 دارای کمترین نرخ امید به زندگی در جهان هستند.
• زهرا نوپرست مدیرکل دفتر توانپزشکی سازمان بهزیستی نیز در روز ناشنوا از تولد روزانه بیش از ۳۰ کودک کم‌شنوا در کشور خبر داد و گفت:30 درصد ناشنوایان تحت پوشش از تحصیلات دانشگاهی برخوردارند.
• پس از اعلام رایگان شدن دارو از سوی تامین اجتماعی برای بیماران خاص تحت پوشش این سازمان، هدایت الله ادب نیا معاون درمان تامین اجتماعی در روزهای میانی هفته جاری از اعلام فهرست 136 قلم داروی بیماریهای خاص که قرار است به صورت رایگان در اختیار بیماران تحت پوشش تامین اجتماعی قرار بگیرد خبر داد و گفت: این لیست از امروز برای داروخانه ها ارسال شده تا آنها را در اختیار بیماران خاص قرار دهند .
• همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی در روز جهانی سالمند گفت: اولین مرکز سالمندان ویژه هنرمندان افتتاح شد و در این مرکز خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی تخصصی به هنرمندان سالمند ارائه می شود.
• ماده 27 لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان مبنی بر ازدواج فرزند خوانده با سرپرست حواشی زیادی به همراه داشت و کارشناسان و فعالان حقوق کودک انتقادهای تندی بر این قانون داشتند بطورکه باعث اظهار نظر وزیر دادگستری در این خصوص شد.حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی عنوان کرد باید بر روی لایحه حمایت از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست اصلاحاتی انجام شود تا تبصره ماده 27 این لایحه برای افکار عمومی مسئله‌ ساز نشود.
• علی ربیعی وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی گفت: شورای ملی سالمندان نقش سیاستگذاری،‌ هماهنگی و نظارت را دارد که متاسفانه به شکل تعطیل در آمده و براساس برنامه ریزیهای انجام شده در ماه آبان راه اندازی می‌شود. آبان دکتر حسن آذری عضو کمیته کنترل دخانیات کشور گفت: 70 در صد از سیگاری‌های فعلی کشور اذعان کرده‌اند که اولین نخ سیگار را در سن 14 سالگی تجربه کرده‌ و نتوانستند به ترک دخانیات اقدام کنند.
• در ابتدای این ماه رئیس جمهور قانون جنجالی حمایت از کودکان‌ بی‌سرپرست را ابلاغ کرد. طبق این مصوبه،قانون این اجازه را به یرپرست می داد که با حکم دادگاه با فرزند خوانده خود ازدواج کند. این مصوبه باعث اعتراض کارشناسان و مدافعان حقوق کودکان شد. در همین راستا با ابلاغ این قانون،ازدواج بین سرپرست و فرزندخوانده ممنوع شد.
• علی مظفری نایب رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق اعلام کرد که ۲ ازدواج موقت به ازای هر ۱۰ ازدواج رسمی ثبت می شود.
• دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: دولت می‌تواند از طریق حمایت‌های قانونی و معنوی و هموار کردن مسیر فعالیت تشکل‌های مردمی حوزه مبارزه با مواد مخدر به آنها کمک کند، بنابراین وقتی تشکلی ایجاد می‌شود، نباید نگاه و توقعی از دولت و بودجه دولتی داشته باشد.
• بابک دین پرست معاون تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت که 11 صفحه از کتاب اول دبیرستان به مواد مخدر اختصاص دارد و هیچ دانش آموز معتادی اخراج نمی شود.
• در این ماه سرانجام نیروی انتظامی طرح "عفاف وحجاب "و "امنیت اخلاقی "را به وزارت کشور سپرد.   آذر • آذرماه با روز جهانی خشونت علیه زنان آغاز می شود. سال گذشته کارگاه آموزشی اورژانس‌های درمانی در کار با خشونت خانگی از سوی سازمان دفاع از قربانیان خشونت و انستیتو روانپزشکی تهران (دانشگاه علوم پزشکی ایران) برگزار شد. در این کارگاه اعلام شد که خشونت فیزیکی علیه زنان در حال کاهش، اما خشونت‌های روانی درحال افزایش است.
• دومین جلسه میز هم اندیشی سمن ها (سازمانهای مردم نهاد)» 5 آذر به میزبانی بنیاد امید ایرانیان و با شرکت بیش از 50 نماینده از حدود 30 سازمان و تشکل غیردولتی و مردم نهاد در دفتر بنیاد برگزار شد. در این جلسه طرحی برای تشکلهای مردمی نوشته شد.موضوع اصلی این نشست با عنوان «نقاط قوت و ضعف سازمانهای مردم نهاد؛ از منظر حقوقی و جامعه شناختی» بود. در این مراسم دکتر محمدرضا عارف از اعضای هیئت مدیره بنیاد امید ایرانیان سخنذانی کرد.
• رحیم واحدی، عضو هیات مدیره انجمن دفاع از حقوق مجروحان شیمیایی در هلند در اجلاس منع گسترش سلاحهای شیمیایی گفت که سردشت شهر صلح شود.
• بزرگترین کیک ویلچری با همکاری صنف شیرینی پزی تهران در مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد در روز جهانی معلولان در دید عموم قرار گرفت، وزن این کیک 100کیلو بود .
• در گزارش 100 روزه ستاد مبارزه با مواد مخدر در مورد پاکسازی مناطق آلوده و حمایت از انجمن های مردم نهاد گزارش داده شد.
• دکتر محمدرضا قدیرزاده، رئیس گروه مطالعات سازمان پزشکی قانونی، داروهایی که به عنوان ترک اعتیاد گیاهی در عطاریها فروخته می شود، اکثرا دارای داروهای شیمیایی و اعتیاد آور است و برخی از بیماران معتاد نیز می گویند از این عطاریها، مواد مخدر تهیه می کنند.
• در کنگره ‌سالانه روان‌درمانی مطرح شد که حقوق‌شهروندی معتادان باید رعایت‌ شود و گروه‌ درمانی بهترین شیوه ترک‌اعتیاد است.
• وزیر کشور در دیداری با سینماگران که در خانه سینما برگزار شد، از آنها خواست تا برای حل معضل اعتیاد و مشکلات خانواده معتادان به ستاد مبارزه با مواد مخدر کمک کنند.
دی • محمد یحیی معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: این سازمان مخارج 800 فرد مجهول الهویه را در تهران می پردازد که هزینه هر یک از آنها ماهی 340 هزار تومان است.
• مدیرکل اتباع و مهاجران وزارت کشور گفت: حدود 320 هزار دانش‌آموز و11 هزار دانشجوی افغانی در کشور حضور دارند. • علیرضا جزیتی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه گفت: انتقال هر نوع ماده مخدر و روان‌گردان‌ به عربستان تحت هر شرایطی ممنوع است و کسانی که اقدام به این کار کنند، گذرنامه آنان باطل و‎ ‎از یک تا پنج سال ممنوع ‌الخروج می‌شوند. بهمن • دکتر قدیرزاده عضو گروه مطالعات اعتیاد مرکز مطالعات سازمان پزشکی قانونی گفت: به تازگی ماده‌ای به عنوان "گُل" توسط جوانان به منظور تفریح مصرف می‌شود که در اصل گلها و سرشاخه‌های گیاه شاهدانه هستند. این ماده که در کشورهای اروپایی به نام ماری جوانا شناخته می‌شود اثرات قویتری نسبت به حشیش داشته و مصرف مداوم آن موجب اعتیاد روانی فرد می‌شود.
• همکاری ایران و یونیسف برای پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر، الکل و مواد روانگردان بین کودکان
• زهرا بنیانیان مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده می گوید که 62 درصد از معتادان زن، زنان متاهل هستند و 83 درصد زنان معتاد، قبل از استفاده از مواد مخدر از قلیان یا سیگار استفاده می کردند. زنان معتاد در رده سنی 20 تا 36 سال هستند. همچنین خوزستان و کرمان بیشترین زنان معتاد را دارد.
• وزیر کشور در دیدار با کانون مداحان و شعرای آیینی کشور در سازمان تبلیغات اسلامی گفت: فعالیت شبکه‌های اجتماعی در دنیا عمدتاً تخصصی و سیاسی‌اند اما شما اعتقادی، عقلی و احساسی کار می‌کنید. رحمانی فضلی به اقداماتی که مداحان می‌توانند در زمینه کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد انجام دهند تاکید کرد.
• انجمن معتادان گمنام پس از ٢٣ سال فعالیت در ایران، توسط وزارت کشور مجوز فعالیت سازمان‌های مردم‌ نهاد در سطح ملی را دریافت کرد.
• کروش، رحمتی، میراسماعیلی، مایلی‌کهن، تاج، زرینچه، جلالی همراه با وزیر ورزش دیداری با عبدالرضا رحمانی‌فضلی،‌ وزیر کشور و دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار کردند.
• بابک دین پرست معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به سود سالانه ۴۳۵ میلیارد دلاری قاچاق مواد مخدر و روان‌گردان‌ها در دنیا گفت: سالانه ۲۰۰ هزار نفر در سراسر دنیا به دلیل مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهند.
• الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور از نهایی شدن سند حقوق شهروندی تا پایان سال 92 خبر داد و گفت: در آینده تغییرات و اصلاحات لازم در بندهایی از سند حقوق شهروندی انجام و به رئیس جمهور ارائه می شود. اسفند
• اوایل اسفند همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی در همایش ملی کودکان خیابانی که در دانشکده علوم بهزیستی و توانبخشی برگزارشد اعلام کرد که افزایش کودکان‌ خیابانی یعنی بی‌عدالتی زیاد شده است و نتایج مطالعات درباره کودکان‌ کار و خیابان نشان می دهد که تقریبا 30 درصد کودکان خیابانی اتباع خارجی اند. همچنین 2600 کودک خیابانی ساماندهی شدند.
• حمید صرامی مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: دانشجویان بیشتر حشیش و تریاک می کشند. پسران سه برابر دختران مواد مخدر مصرف می کنند
• محمود گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه طلاق، اعتیاد و خشونت و پرخاشگری سه آسیب جدی کشور هستند، گفت: بحث‌های آسیب اجتماعی در کشور ما بسیار نگران کننده هستند، به طوری که زندگی بیش از سی و پنج تا چهل درصد از ازدواج‌ها در تهران به طلاق می‌انجامد. همچنین آمار زندانیانی که در کشور به خاطر خشونت و پرخاشگری در زندان به سر می برند بعد از اعتیاد بالاترین آمار است.گلزاری آسیب‌های دنیای مجازی، فرار و خودکشی را از دیگر آسیب‌های اجتماعی کشور خواند و گفت: وضعیت نابسامانی به دلیل افزایش آسیب‌ها در کشور داریم که این موضوع می‌تواند ما را در سال‌های آینده با بحران جدی رو به رو کند.
• علی ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر ضرورت هماهنگی دستگاه‌های مسئول برای ساماندهی کودکان خیابانی، گفت: جلسات "شورای ساماندهی کودکان خیابانی" که پس از هشت سال وقفه برگزار می شود.
• همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی در نشست خبری پایان سال اعلام کرد که یبیشترین تماس با اورژانس اجتماعی مربوط به کودک آزاری و همسرآزاری است اما چون این مباحث جرم تلقی می شود یکی از مشکلات سازمان بهزیستی این است که مددکاران این سازمان ضابطان قضایی نیستند .
• مهمترین اتفاق اسفند مرگ 15 کودک معلول در مرکز نگهداری معلولان نارمک بود. در این زمینه سراج مدیرکل بهزیستی شهرستان تهران در این باره با ذکر نام کودکان معلول فوت شده در مرکز نگهداری نارمک گفت: محمد خلجی، حدیثه مزدآبادی و هاله جام‌جم سه کودک معلول مرکز نگهداری نارمک بودند که به ترتیب در تاریخ‌های 12 آذر، 21 دی و 27 بهمن ماه فوت کردند.او در مورد فوت محمد خلجی اینگونه گفت: این کودک دو ماه قبل از مرگ به علت مشکلات تنفسی و تشنج‌های مکرر به بیمارستان رفته بود، سه گروه برای ارزیابی پرونده این کودک فعال شدند که پس از بازدید و سرکشی‌های انجام شده در شب فوت مورد خاصی دیده نشده و کودک با وجود حضور مادریار، بهیار و ناظم و مراقبت‌های لازم توسط همکاران، جان خود را از دست داد.او در توضیح بهزیستی درباره مرگ 15 کودک معلول در نارمک گفت: فرصت برای اعزام به بیمارستان نداشتیم.
عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور و رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر در در پنجاه و هفتمین نشست سالانه کمیسیون مواد مخدر که در مقر سازمان ملل در وین برگزار شده بود • مرکز طلوع بی‌نام ‌نشان‌های که هر هفته غذای گرم برای تعدادی از کارتن‌خوابهای پایتخت تهیه و پخش می‌کند، در آستانه نوروز 10هزار پرس سبزی‌پلو با ماهی را بین کارتن‌خوابهای پایتخت پخش کرد.در کنار این اقدام گروه طلوع بی‌نام‌و‌نشان‌ها همچنین 4هزار پکیج آجیل و تنقلات شب عید بین خانواده های محروم و کارتن‌خوابها پخش شد.
• سعید فخاریان جوان رکورددار اروپایی جهان با حضور در یکی از پر ترددترین مناطق پایتخت از ابتدای صبحمنطقه بازار، در اقدامی خودجوش به نفع آزادی زندانیان نیازمند به انجام حرکات نمایشی با توپ و روپایی زدن پرداخت.   46232



شنبه 9 فروردین 1393 - 14:17:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن