تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803998624




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۳۱۵ مسافر از مرگ نجات یافتند


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:
مرتضی مرادی‌پور ,امدادگران هلال احمر
کاهش ۱۵ درجه‌ای هوا تا روز دوشنبه ۳۱۵ مسافر از مرگ نجات یافتند مدیر مرکز کنترل عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به نجات ۳۱۵ نفر از مرگ در حوادث ۲۴ ساعت گذشته، نسبت به بارش برف و کاهش ۱۵ درجه‌ای هوا تا روز دوشنبه هشدار داد و گفت: بیشترین حادثه‌ها در جاده‌های اصفهان، مازندران و خراسان رضوی رخ می‌دهد.




مرتضی مرادی پور با اشاره به آخرین وضعیت حوادث ۲۴ ساعت گذشته کشور، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱۹ عملیات امدادی برای امداد رسانی به سه هزار و ۵۰۰ نفر که هزار و ۳۰۰ از آنان مصدوم شده بودند صورت پذیرفت و ۳۸۰ نفر برای درمان بیشتر به مراکز درمانی انتقال یافتند و مابقی مصدومان نیز به صورت سرپایی درمان بر روی آنان انجام شد. نجات ۳۱۵ مسافر از مرگ وی افزود: در حوادث ۲۴ ساعت گذشته ۲۶ رهاسازی از خودروهای تصادفی در جاده های کشور صورت پذیرفت و ۳۱۵ نفر در این حوادث از مرگ حتمی نجات یافتند و این عملیات های رهاسازی مختص به امدادگران هلال احمر است که باید در کمترین زمان ممکن آن را انجام دهند. مرادی پور در تشریح زمان و روند چگونگی رهاسازی از خودروهای تصادفی توضیح داد: مهمترین مولفه رهاسازی در چنین مواقعی «زمان» است که باید در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد و حداکثر تا ۱۵ دقیقه عملیات رهاسازی تمام شود. البته هر عملیات رهاسازی جزئیات خاص خود را دارد مثلاً امدادگران باید در وهله نخست مقوله رگ گیری از مصدومان را انجام دهند و یا در حوادثی مانند سقوط خودروها به دره های عمیق، رسیدن به خودروی واژگون شده در پایین دره زمان خاص خود را می طلبد. مشکلات امدادگران بعد از زمان رهاسازی توسط نجات یافتگان از مرگ مرادی پور با تشریح برخی مشکلات برای امدادگران در زمان عملیات رهاسازی گفت: انجام عملیات رهاسازی براساس فرمی که به تأیید پلیس می رسد صورت می پذیرد ولی در مواقعی که پلیس حضور نداشته باشد با توجه به اولویت جان مسافران، رهاسازی از داخل خودروها انجام می شود که گاهی باید سقف خودرو بریده شود که براین اساس در برخی مواقع صاحب خودرو پس از عملیات رهاسازی و بهبود از بیمارستان به دلیل خسارت وارد شده به خودرواش از امدادگران شکایت می کند درحالیکه وظیفه اصلی یک امدادگر نجات جان مصدوم است و انجام اینگونه عملیات ها اجتناب ناپذیر است. وی درباره آخرین وضعیت آب گرفتگی در استان هرمزگان افزود: عملیات امدادی برای آبگرفتگی استان هرمزگان با چهار هزار اسکان و امدادرسانی و استقرار حادثه دیدگان در استادیوم و مجموعه های ورزشی در نقاطی همچون بندرعباس، جاسک و قشم صورت پذیرفت و مصدوم خاصی در این رابطه نداشتم، البته آمارهایی که در مورد فوتی این حادثه اعلام شده بود بیشتر مربوط به مفقودان بود. مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره بیشترین حوادث در کشور در ایام نوروز و همچنین در حال حاضر گفت: بیشترین حادثه ها در محورها و جاده های اصفهان، مازندران، خراسان رضوی، فارس و کرمان صورت می پذیرد و رعایت ایمنی و قوانین رانندگی از طرف رانندگان الزامی است. بارش برف و کاهش ۱۵ درجه ای هوا تا روز دوشنبه وی خاطرنشان کرد: بیشترین توصیه به مسافران در حال حاضر این است که از امروز شنبه ۹ فروردین ماه و از بعدازظهر سامانه بارشی جدیدی که شامل بارش برف در نواحی شمال غربی، غرب و شمال از جمله گیلان، آذربایجان شرقی تا گلستان را دربر می گیرد و براساس اعلام سازمان هواشناسی تا روز دوشنبه نیز ادامه خواهد داشت و حتی براساس این گزارش تا ۱۵ درجه کاهش دما نیز خواهیم داشتف براین اساس مسافرانی که در این مسیرها اقدام به تردد خواهند کرد باید به صورت نقطه ای آخرین وضعیت هواشناسی را جویا شوند.(تسنیم)


شنبه 09 فروردین 1393 11:39





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن