واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:
استاد حوزه علمیه: دوستداران واقعی حضرت زهرا (س) باید در عمل و رفتار خود تجدید نظر کنند تهران - استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دوستداران واقعی حضرت زهرا (س) باید در عمل و رفتار خود تجدید نظر کنند، افزود: در غیر این صورت چه وجه تشابهی بین آنان و بانوی دو عالم می تواند وجود داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم ارفع روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا اظهارکرد: متاسفانه اکنون در مراکز اجتماعی و مجامع عمومی، برخی از زنان با پوشش نامناسب و بر خلاف شئونات اسلامی حاضر می شوند و البته این افراد اظهار می دارند که دوستدار حضرت زهرا (س) هستند.
وی توجه به حجاب و عفاف را یکی از بارزترین ویژگی هایی اخلاقی و رفتاری حضرت فاطمه زهرا (س) دانست و گفت: ارادتمندان به آن حضرت باید توجه داشته باشند که صرف حضور در مجالس عزاداری در سالروز شهادت این بانوی بزرگوار کافی نیست.
این نویسنده و محقق مذهبی یادآورشد: بانوان ما باید چگونگی زندگی و سیره آن حضرت را در مسایل مختلف بویژه عفاف و حجاب الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهند.
وی ادامه داد: هر چند هیچ بانویی نمی تواند همانند آن حضرت باشد، اما حداقل کاری که می تواند انجام دهد آن است که راه و روش ایشان را به کار گیرد.
ارفع توضیح داد: حضرت زهرا (س) تنها اسوه بانوان نیست، بلکه این بانوی بزرگوار، آموزه هایی دارد که همگان می توانند از وجود آن حضرت استفاده کنند.
وی اضافه کرد: آن حضرت کسی نبود که در خانه بنشیند و از حق پایمال شده خود دفاع نکند، بلکه این بانوی بزرگوار با حفظ عفاف و حجاب خود در مسجد حضور یافت و با قرائت خطبه پرمحتوای فدکیه از حقوق از دست رفته خویش سوال کرد.
استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) و مساله ازدواج، حضرت زهرا (س) و مساله شوهرداری، حضرت زهرا (س) و تعلیم و تربیت فرزندان، حضرت زهرا (س) و ملکات اخلاقی و صفات حمیده و حضرت زهرا (س) و دفاع از حریم ولایت تا مرز شهادت، از دیگر شاخصه ها و ویژگی های این بانوی بزرگوار است.
این نویسنده و محقق مذهبی در رابطه با حضرت زهرا (س) و مساله ازدواج گفت: آن حضرت خواستگاران بسیاری داشت و اصحاب سرشناس به خواستگاری می آمدند اما هیچ یک هم کفو ایشان نبودند.
ارفع خاطرنشان کرد: سرانجام این بانوی بزرگوار پیشنهاد ازدواج حضرت علی(ع) را پذیرفت و پس از تشکیل زندگی و رفتن به خانه شوهر، بهترین نوع شوهرداری را ارایه کرد.
این استاد حوزه علمیه با بیان آنکه در مساله تعلیم و تربیت فرزندان نیز این بانوی بزرگوار نمونه و اسوه است، افزود: آن حضرت دو امام معصوم امام حسن(ع) و امام حسین (ع) و دو دختر زینب کبری (س) و ام کلثوم را تربیت کرد.
ارفع ادامه داد: حضرت زینب (س) تربیت شده مکتب فاطمه (س) است و اگر متمم حادثه کربلا شد، به خاطر روحیات و اخلاقیاتی بود که از مادر گرفته بود.
این نویسنده و محقق مذهبی با اشاره به اینکه صدیقه کبری (س) از نظر اخلاقی نیز دارای ایثار و صفات برگزیده ای بود، به ذکر مثالی در این رابطه اشاره کرد و گفت: این بانوی بزرگوار در شب عروسی، لباس نو خود را به زن بینوا و مستمندی داد و خود همان پیراهن قدیمی را به تن کرد که این کار در طول تاریخ بشر سابقه نداشته و ندارد.
وی با بیان آنکه بی تفاوت بودن آن حضرت به مال و ثروت دنیایی را در مساله فدک به وضوح می توان مشاهده کرد، اظهار داشت: وقتی پیامبر اکرم (ص) این باغ را به نام آن حضرت کرد، ایشان تمامی درآمد باغ را به مصرف فقرای مدینه رساند و برخلاف کسانی که با ثروت زیاد به تجمل گرایی روی می آورند، بانوی دوعالم چنین شیوه ای را در پیش نگرفت.
فراهنگ (4)**1883**1588
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير
[email protected]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایرنا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]