تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806866659




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرهنگ مهم‌تر از اقتصاد / ممانعت از رخنه تساهل و تسامح فرهنگی به فرهنگ دینی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



آیت‌الله خاتمی مطرح کرد:
فرهنگ مهم‌تر از اقتصاد / ممانعت از رخنه تساهل و تسامح فرهنگی به فرهنگ دینی خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ضمن تحلیل نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب، بر پاسداری از فرهنگ و ارزش‌های دینی تأکید کرد و گفت: همگان مراقب باشند که تساهل و تسامح فرهنگی و لیبرالیسم فرهنگی به فرهنگ رخنه نکند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران، سال نو را محضر عموم ملت ایران و نمازگزاران تبریک و تهنیت گفت و با آرزوی موفقیت برای نظام و مردم در این سال، به تحلیل نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب پرداخت. 
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کردند که راهبرد سال است، بر تنظیم برنامه‌های مسؤولان در این چارچوب تأکید کرد و افزود: ملتی می‌ماند که مقتدر باشد، اگر قدرت نداشته باشد گرگ‌های بی‌رحم مانند یک طعمه آن را می‌بلعند.
 
نقش اقتصاد مقاومتی در سامان دادن به زندگی مردم
 
عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، اقتدار هر ملت را در داشتن اقتصاد مستقل و پویا، فرهنگ مستقل و علم و فناوری تحلیل کرد و گفت: وضع کشور در عرصه علم و فناوری مناسب است، اما در عرصه اول و دوم باید تلاش کنیم وضعیت را بهتر از آنچه که هست صورت دهیم.
 
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در امر اقتصاد مسأله اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که به حمدالله همه مسؤولان هم لبیک گفتند، تصریح کرد: هدف اقتصاد مقاومتی اقتصاد مقاوم، درون‌گردا و برون‌نگر است، اقتصاد مقاومتی اقتصاد دولتی و اقتصاد ریاضتی نیست، بلکه اقتصادی مردم محور است.
 
آیت‌الله خاتمی همچنین با اشاره به اهمیت مسأله فرهنگ، گفت: مسأله فرهنگ به تعبیر مقام معظم رهبری از اقتصاد هم مهم‌تر است چون اقتصاد را فرهنگ جهت می‌دهد؛ باید پاسدار فرهنگی باشیم که آنچه برای ما عزت و عظمت به ارمغان آورد، فرهنگ دین و ارزش‌های دینی است.
 
ممانعت از رخنه تساهل و تسامح فرهنگی به فرهنگ دینی
 
وی تأکید کرد: نباید بگذاریم دشمنان به صورت خزنده ارزش‌های فرهنگ ما را زیر سؤال ببرند، مخاطب این فرمایش آقا نهادهای فرهنگی دولتی مانند وزارت آموزش و پرورش، آموزش عالی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای فرهنگی غیردولتی مانند حوزه علمیه، دفتر تبلیغات و سازمان تبلیغات هستند.
 
وی افزود: همه باید مراقب باشند که تساهل و تسامح فرهنگی و لیبرالیسم فرهنگی به فرهنگ رخنه نکند، از شبهه بیمی نداریم، شبهه گذرگاه خوبی برای ارتقای علمی است، اما شبهه‌افکنی خیانت و جنایت است، دقیقه مثل اینکه یکی میکروب را در سطح جامعه پخش کند و بعد بگوید پزشکان جلویش را بگیرند.
 
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه نباید رخنه فرهنگی را شوخی گرفت، از صدا و سیمای جمهوری اسلامی و وزارت ارشاد خواست که در این عرصه مراقبت ویژه داشته و اجازه ندهند از بیت‌المال برای چاپ روزنامه، هفته‌نامه، ماهنامه و کتابی که مقدسات این مردم را زیر سؤال ببرد هزینه شود.
 
خطیب نماز جمعه تهران در ادامه به بیان ویژگی‌های مدیریت جهادی همچون انگیزه الهی و معنوی، قانونمداری و برنامه‌ریزی دقیق، باور داشتن اصل ما می‌توانیم و باور به خود و ملت پرداخت و تصریح کرد: ملت ایران به تعبیر مقام معظم رهبری درون‌گرا باشند و مرعوب دشمن نشوند.
 
تشکیل دادگاه ویژه حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود شهادت طلبه آمر به معروف و ناهی از منکر را تسلیت گفت و افزود: وقتی به عیادت وی رفتم، دنیای ماتم و حزن را به خودم دیدم که در جمهوری اسلامی در بهار حاکمیت دین، چرا اراذل و اوباش اینچنین میدان پیدا کنند که طلبه 19 ساله را با چاقو بزنند و بدتر از آن چند بیمارستان ببرند و نپذیرند، سرانجام یک بیمارستان خصوصی با 6 میلیون تومان پول او را بپذیرند.
 
آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: این طلبه بعد از دو سال رنج فراوان به شهیدان پیوست اما دو نکته در این رابطه گفتنی است، اول اینکه مسأله امر به معروف و نهی از منکر یک اصل قانونی است، نباید اصل هشتم قانون اساسی زمین بماند که حتی امام راحل فرمود باید وزارت امر به معروف و نهی از منکر تشکیل دهیم.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزون بر اینکه از قوای سه گانه خواست دنبال راهکاری باشند که دیگر شاهد چنین وضعیتی نباشیم، از رییس قوه قضائیه و دادستان کل کشور که موضع بسیار مناسبی در این رابطه گرفتند تشکل کرد.
 
وی تأکید کرد: دادگاه ویژه‌ای در رابطه با این مسائل تشکیل شود و قاضی این دادگاه با داشتن انگیزه‌های غیرتی به دور از تسامح بیجا حکم عادلانه دهد؛ برخورد رؤسای محترم قوه قضائیه طوری باشد که مرتکبان منکر احساس کنند فضا برای آنها امن نیست که هر غلطی خواستند بکنند و آمران و ناهیان در امان باشند.
 
برخورد قاطعانه با گروهک تروریستی جیش‌العدل
 
آیت‌الله خاتمی همچنین با اشاره به گروگان گرفتن پنج مرزبان ایرانی توسط گروه تروریستی جیش العدل، شهادت یکی از مرزبانان و تهدید چهار مرزبان دیگر را بسیار گزنده توصیف و تصریح کرد: دولت پاکستان قطعا باید پاسخگوی این جنایات باشد، اینکه سفیرشان بگوید اینها در پاکستان نیستند، پاک کردن صورت مسأله است.
 
وی با بیان اینکه جنایت فوق در خاک پاکستان صورت گرفته و مسؤولان این کشور باید پاسخگو باشند، گفت: کوتاهی خود را با حفظ جان این چهار مرزبان حفظ کنید، نباید دولت پاکستان ملجأ و مأوای تروریست‌ها باشد.
 
وی همچنین خطاب به یکی از مقام‌های آمریکایی که گفته بود وضعیت را به دقت دنبال می‌کنند، گفت: دقت لازم ندارد، سطحی هم نگاه کنید در ورای این جنایات دست یکی از دولت‌های عربی منطقه را می‌بینید که تا مرفق به خون مظلومان عراق، پاکستان، افغانستان و ایران آغشته است؛ اینها همپیمان شما و شما شریک جرم اینها در هر جنایتی هستید.
 
خطیب نماز جمعه تهران از مقام‌های امنیتی کشور خواست که همان عملیات قهرمانانه‌ای که با آن عبدالمالک ریگی رهبر این تروریست‌ها را دستگیر کردند و انصافا افتخار جمهوری اسلامی بود، با گروهک ترویستی جیش العدل که جیش الظلم، جیش الارحاب و جیش العدوان است قاطعانه برخورد کرده و سازمان آنها را متلاشی کنند.
 
نگه داشتن حریم اهل بیت‌ در ایام فاطمیه
 
وی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه نوروز بین دو فاطمیه قرار گرفته است و عطر فاطمی را با خود دارد، از مردم خواست که شادی و غمشان را با شادی و غم اهل بیت‌(ع) تنظیم کرده و ایام نوروز را که با سنت‌های خوب نوروزی مانند دید و بازدید، صله رحم و نظافت‌ می‌گذارند، حریم اهل بیت‌(ع) را رعایت کنند.
 
خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: خرافات در شأت ملت بزرگ ایران نیست که سبزی گره بزنند یا نام سیزده را نحس بدانند به ویژه امسال که روز بعد سیزدهم فروردین روز شهادت حضرت صدیقه طاهره‌(س) است حریم نگه داریم تا از آن حضرت اجر بگیریم.
 
وی تأکید کرد: پنجشنبه چهاردهم فروردین سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا‌(س) است، در عزای حضرت زهرا‌(س) سنگ تمام بگذاریم چراکه تکریم آن حضرت تکریم پیامبر و تکریم همه امامان‌(ع) و همدردی با امام علی‌(ع) است./920/پ201/ع



۱۳۹۳/۱/۸






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن