تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را مى برد و موجب پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814745336




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خصوصي سازي در ايران موجب رشد بخش بيمه شده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ فروردين ۱۳۹۳ (۹:۰ق.ظ)
خصوصي سازي در ايران موجب رشد بخش بيمه شده است موسسه بيزينس مانيتور با اشاره به روند خصوصي سازي در ايران، بيمه شخص ثالث خودرو و بيمه درماني را دو عامل کليدي رشد نسبي بخش بيمه ايران دانسته است.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، موسسه بيزينس مانيتور رشد بخش بيمه ايران را منحصر به دو بخش بيمه اجباري شخص ثالث خودرو و بخش بيمه درماني مي داند. در واقع بالا رفتن نرخ اين نوع بيمه ها باعث رشد بخش بيمه ايران شده است.
به توجه به اطلاعات اخير منتشر شده از مرکز بيمه ايران، بخش بيمه در سال 1390 رشد قابل توجهي داشته است. اما بيزينس مانيتور اعلام کرده است که روند رشد بخش بيمه در ايران همچنان کند است و با پتانسيل واقعي خود براي رشد فاصله دارد.
از دلايل اصلي کند بودن روند رشد بخش بيمه مي توان به تورم شديد و کسري بودجه اشاره کرد. تا زماني که شرايط اقتصادي ايران تغيير اساسي پيدا نکند بخش بيمه نيز نخواهد توانست با نرخ رشد سريع تري رشد پيدا کند.
بخش بيمه ايران از نقاط قوت قابل توجهي برخوردار است. از جمله مي توان به نرخ بالاي بيمه شوندگان در هر سال اشاره کرد. شرکت بيمه ايران بزرگترين شرکت بيمه دولتي ايران محسوب مي شود. اين شرکت صاحب بيشترين قراردادهاي بيمه در خاورميانه و يکي از شرکت هاي بيمه بزرگ دنيا به حساب مي آيد. بيمه هاي عمومي به طور ثابت معادل 1 درصد از توليد ناخالص داخلي ايران است. آمارها نشان مي دهند که بخش بيمه ايران عليرغم چالش هاي متعدد توانسته است تا حدودي موفق عمل کند.
بر اساس اين گزارش، بخش بيمه ايران با ارائه ليست شرکت هاي بيمه و فروش اوراق بهادار در بورس تهران، در مسير خصوصي سازي و آزادي تجاري گام برداشته است. در نتيجه خدمات و هزينه خدمات بيمه از اين پس توسط شرکت بيمه ايران معين نخواهد شد. در واقع شرکت هاي بيمه مسئول سياست گذاري هاي خود خواهند بود.
اگرچه برخلاف روند خصوصي سازي در ساير کشورها، خصوصي سازي در ايران باعث کاهش کنترل دولتي بر بخش بيمه نخواهد شد. يکي از تاثيرات اساسي فرايند خصوصي سازي از نظر بيزينس مانيتور انتقال منابع مالي سهام داران شرکت هاي خصوصي بيمه، نظير بيمه البرز، بيمه آسيا و بيمه دانا به شرکت دولتي بيمه ايران است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن