تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814730392




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی و حامد کرزی آخرین وضعیت امنیتی افغانستان را بررسی کردند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: روحانی و حامد کرزی آخرین وضعیت امنیتی افغانستان را بررسی کردند
رییس جمهوری اسلامی ایران در دیدار دو جانبه با رییس جمهوری افغانستان، با بررسی آخرین وضعیت امنیتی این کشور، بر ضرورت واگذاری تامین امنیت افغانستان به دولت مرکزی و خروج هرچه سریعتر همه نیروهای خارجی از این کشور تاکید کرد.
آفتاب: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در سفر روزه به افغانستان برای شرکت پنجمین جشن جهانی نوروز که به میزبانی افغانستان برگزار شد، با حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان بصورت دو جانبه دیدار و گفت و گو کرد. 


روحانی در این دیدار ضمن تبریک ایام نوروز به رییس جمهوری افغانستان و ملت این کشور، ابراز امیدواری کرد همه ملت های حوزه تمدنی پارسی زبان و نوروز به سمت رفاه و توسعه بیشتر حرکت کنند. 


در این دیدار رؤسای جمهوری دو کشور آخرین وضعیت و نحوه پیشرفت تفاهم نامه جامع همکاری های دو کشور را بررسی و از پیشرفت های کمیته تشکیل شده برای آماده سازی این تفاهم نامه ابراز رضایت کردند. 


طرفین همچنین خواستار تسریع در آماده سازی این تفاهم نامه برای امضای نهایی توسط روسای جمهوری دو کشور شدند. 


روحانی در این دیدار ضمن استفسار از آخرین وضعیت پروژه آشتی ملی در افغانستان، بر ضرورت برگزاری انتخاباتی مردمی و عادلانه در این کشور تاکید کرد و خواستار مشارکت همه مردم افغانستان در انتخابات و حضور آنان در تعیین سرنوشت کشور خود شد. 


رییس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت حرکت هرچه بیشتر و سریعتر ملل فارسی زبان منطقه به سمت رفاه، توسعه و ترقی، گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی میان کشورهای فارسی زبان از جمله میان ایران و افغانستان را در تحقق این هدف، بسیار مهم ارزیابی کرد. 


روحانی با بیان اینکه بخش خصوصی در جمهوری اسلامی ایران برای حضور در پروژه های افغانستان آمادگی کامل دارد، خواستار ایجاد زمینه های لازم برای گسترش و توسعه همکاری های بخش خصوصی دو کشور در همه حوزه ها از سوی طرف افغان شد.


رییس جمهوری با اشاره به تفاهم نامه های موجود میان دو کشور در خصوص تامین حقابه های رودخانه های مرزی، خواستار رعایت کامل و دقیق این تفاهمات و رفع برخی ابهامات موجود در تامین حقابه های طرف ایرانی شد. 


به گزارش ایرنا؛ روحانی در این دیدار با اشاره به تصویب قطعنامه مبارزه با افراط گرایی و خشونت در سازمان ملل، موضوع امنیت و ضرورت مبارزه جدی با افراطی گری و تروریسم را مهم قلمداد کرد و گفت: افراط گرایی و خشونت و تروریسم بزرگترین معضل ملت های منطقه است و لازم است که دولت ها با همکاری منسجم و تبادل اطلاعات و اجرای پروژه های مشترک در خصوص این معضل اقداماتی جدی بعمل آورند.






تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن