تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

صندوق تضمین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803358520




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزنامه‎های امروز چاپ کابل بررسی کردند اشاره تلویحی کرزی به مداخله کشورهای غربی در انتخابات افغانستان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: روزنامه‎های امروز چاپ کابل بررسی کردند
اشاره تلویحی کرزی به مداخله کشورهای غربی در انتخابات افغانستان
برخی روزنامه‎های امروز چاپ کابل در سرمقاله‎ها و دیدگاه‎های رسمی خود سخنان رئیس‌جمهور افغانستان در مورد شرکت زنان در انتخابات و امکان مداخله کشورهای غربی در این انتخابات را مورد بررسی قرار دادند.

خبرگزاری فارس: اشاره تلویحی کرزی به مداخله کشورهای غربی در انتخابات افغانستان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، برخی از روزنامه‎های امروز «یکشنبه» چاپ کابل سخنان روز گذشته «حامد کرزی» رئیس جمهور افغانستان را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده‎اند. روزنامه «سخن جدید»، در سرمقاله خود در مورد سخنان روز گذشته حامد کرزی نوشته است که وی تلویحاً اعلام کرد که خارجی‎ها این بار نیز تلاش دارند تا در انتخابات ریاست جمهوری مداخله کرده و سرنوشت آن را به نفع نامزد مورد نظر خود تغییر دهند. این روزنامه از سخنان حامد کرزی استقبال کرده و آن را در ظاهر به سود ملت افغانستان دانست. روزنامه سخن جدید در ادامه نوشته است: با آن که حضور گسترده مردم در انتخابات و نظارت آن‎ها بر این روند ملی می‎تواند از سطح تقلب بکاهد، اما باید راه‎کارهای اصلی برای برون رفت از مداخله کشورهای غربی اتخاذ شود. روزنامه «ماندگار»، در دیدگاه رسمی خود انتخابات ریاست جمهوری سال آینده افغانستان را مورد بررسی قرار داده و نگاشته است که امکان تقلب و نگرانی‎های دیگری در آن وجود دارد. این روزنامه همچنین افزوده است که در این اواخر ناامنی به یک چالش بزرگ در برابر انتخابات تبدیل شده و برخی از نامزدها می‎خواهند از آن استفاده کنند. روزنامه «هشت صبح»، در سرمقاله خود به سخنان روز گذشته حامد کرزی اشاره و از آن استقبال کرد. این روزنامه افزوده است: ملت افغانستان از چندی پیش به این سو سخنان مقام‎های دولت افغانستان را جدی نمی‎گیرند، زیرا دیگر اعتماد بین دولت و ملت زیاد هم پابرجا نیست. به اعتقاد سرمقاله‌نویس این روزنامه، دولت افغانستان برای جلب حمایت و اعتماد ملت باید تمام موانع و مشکلات فرا روی انتخابات را برداشته و حامد کرزی نیز باید با عمل خود به ملت این کشور ثابت کند که انتخابات به نفع ملت و برای ملت برگزار خواهد شد. روزنامه «جامعه‎باز»، در دیدگاه رسمی خود به نقش زنان در تعیین سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اشاره کرده و سخنان حامد کرزی را نیز واقعیتی انکار ناپذیر دانسته است. این روزنامه شرکت زنان در انتخابات را نسبت به دیگر کشورهای جهان محدود عنوان کرده و دلیل عمده آن را نیز ضعف فرهنگی در این کشور خواند. به اعتقاد سرمقاله‌نویس این روزنامه، شرکت زنان افغان در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نسبت به انتخابات‎های گذشته در این کشور بیشتر خواهد بود، زیرا سطح آگاهی مردم بالا رفته است. روزنامه «انصاف»، در دیدگاه رسمی خود سخنان حامد کرزی در مورد زنان را ارزیابی کرده و نوشته است که سخنان رئیس جمهور افغانستان همه واقعیت نبود. این روزنامه نوشته است که حامد کرزی تنها وضعیت زنان شهرنشین را مورد بررسی قرار داد و از زنان و دخترانی که در ولایت‎های دور دست افغانستان هستند، یادی نکرد. به اعتقاد سرمقاله‌نویس روزنامه انصاف، مشکلات زیادی فرا روی زنان و دختران دانش آموز در ولایت‌‎های دوردست افغانستان وجود دارد که بایستی حامد کرزی به آنان اشاره کرده و راه‌حل لازم را برای آنها ارائه می‌داد. روزنامه «انصار»، در سرمقاله خود وضعیت کنونی زنان در افغانستان را بررسی کرده و نوشته است که برخی از زنان با بد حجاب ظاهر شدن در جامعه تصور می‌کنند حقوق خود را به دست آورده‎اند. به اعتقاد سرمقاله نویس این روزنامه دین اسلام بهترین حقوق را برای زنان قائل شده و تمام آزادی‎های مشروع را به زن عطا کرده و از او را از جایگاه اجتماعی خوبی برخوردار کرده است. انتهای پیام/.

92/12/18 - 09:42





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن