تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820778718




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیپلمات آمریکایی: سیاست های حزب الله لبنان شگفت انگیز است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دیپلمات آمریکایی: سیاست های حزب الله لبنان شگفت انگیز است بیروت – ایرنا – یک دیپلمات آمریکایی اعتراف کرد که « سیاست های حزب الله لبنان درمواجهه با رقبای سیاسی خود توام با متانت ، حساب شده و بسیار شگفت انگیز است».


به گزارش ایرنا، روزنامه لبنانی « الدیار» در شماره روز پنجشنبه خود به نقل از یک دیپلمات آمریکایی افزود: حزب الله لبنان با اتخاذ سیاستی متین و حساب شده رقبای سیاسی خود را وادار به مقابله با تکفیری ها کرده است.
این دیپلمات آمریکایی که الدیار به نامش اشاره نکرده است، افزود: « نهاد المشنوق» و « اشرف ریفی» از رقبای سیاسی حزب الله اکنون به عنوان وزیران کشور و دادگستری مسئول مقابله و مجازات تکفیری ها هستند.
وی اضافه کرد که حزب الله بدون عبور از اصل مقاومت ، با دادن امتیازاتی کم در بیانیه وزارتی از جمله عدم اصرار بر عبارت ملت ، ارتش و مقاومت از فشارهای بر خود کاست تا بتواند تمام وقت و تلاش خود را صرف مقابله با تکفیری ها در نبرد سوریه کند.
این دیپلمات آمریکایی اذعان کرده که حزب الله هوشمندانه بجای افزایش اختلافات خود و بحرانی کردن روابطش با گروه 14 مارس ، آرام کردن فضای سیاسی را در پیش گرفت تا بتواند اهداف خود در سوریه را بطور کامل محقق کند.
وی اضافه کرد: حزب الله پیشنهادهای « سعد حریری» نخست وزیر سابق لبنان و رییس حزب جریان المستقبل را برای قرار گرفتن المشنوق و ریفی دو شخصیت سنی در راس وزارتخانه های کشور و دادگستری پذیرفت تا در صف مقدم مقابله با تکفیری ها قرار بگیرند.
این دیپلمات آمریکایی خاطرنشان کرد: المشنوق و ریفی بر حزب الله تحمیل نشدند بلکه این حزب با وزارت آنها موافقت کرد تا این دو شخصیت سنی قوی رو در روی تکفیری ها بایستند تا خود از هرگونه مداخله مستقیم در درگیری دولت با تکفیری ها دور بماند.
وی تصریح کرد که حزب الله اراده کرد که با این سیاست شگفت انگیز در مقام ناظری قوی و نه مجری عملیات برقراری امنیت در لبنان را پیگیری کند.
به نوشته الدیار، این دیپلمات آمریکایی ، پایان دادن به بحران شهر طرابلس در شمال لبنان و برقراری امنیت و آرامش در آن را نخستین تجربه توانایی المشنوق و ریفی دانست.
طرابلس در چند سال گذشته 20 مرحله درگیری های مسلحانه را پشت سرگذاشته که بیستمین دوره آن که حدود دو هفته قبل شروع شد و همچنان ادامه دارد، تاکنون حدود 200 کشته و زخمی برجای گذاشته است.
درگیری های مسلحانه و خونین طرابلس دیروز( چهارشنبه) سه کشته از جمله یک مرد ، یک زن و یک نوجوان 12 ساله برجای گذاشت در حالیکه شورای عالی دفاع لبنان به ریاست « میشل سلیمان» رییس جمهوری این کشور در حال برگزاری بود.
خاورم ** 1324
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن