تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802730149




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زم: جای هنر در برنامه های گردشگری قشم خالی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

زم: جای هنر در برنامه های گردشگری قشم خالی است قشم- ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور گفت: در برنامه های گردشگری منطقه آزاد قشم در ایام نوروز جای هنر خالی است؛ در صورتی که در منطقه آزاد کیش هر شب در این ایام ده ها برنامه هنری و فرهنگی به اجرا در می آید.


به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین ˈمحمدعلی زمˈ روز چهارشنبه در جمع هنرمندان جزیره قشم در سالن همایش های مرکز بین المللی رشد قشم افزود: انتظار این بود که امسال حضور هنرمندان برجسته کشوری، استانی و محلی در برنامه های نوروزی قشم پررنگ تر از سال های گذشته باشد که متأسفانه این گونه نیست.
وی با اشاره به اینکه ˈدر این برنامه ها خبری از یک کنسرت یا نمایش محلی و موسیقی بندری و قشمی که مسافران نوروزی برای دیدن یا شنیدن آنها سر و دست می شکنند، خبری نیستˈ تصریح کرد: ارائه آمار و رقم از ورود مسافران نوروزی به جزیره قشم خوب و ضروری است؛ اما چرا از ابزار قوی هنر برای تأثیرگذاری در روح و ذهن این مسافران استفاده بهینه نمی کنیم.
به گفته وی، اگر روح و ذهن این مسافران با محتوای فرهنگی و هنری زیبای جزیره سیراب شود، هرگز یک مسافر به خودش اجازه نخواهد داد محیط زیست این جزیره را با اقدامات غیر فرهنگی آلوده کند.
زم ادامه داد: نصب تابلو و گماردن نگهبان در اماکن عمومی برای حفظ پاکیزگی و بهداشت این اماکن تا زمانی که خود مردم از نظر فرهنگی آلوده کردن محیط زیست را ضد ارزش تلقی نکنند، راه به جایی نخواهد برد.
معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور تصریح کرد: جامعه ای که مردم آن اهل فرهنگ و هنرمند هستند نیازی به نیروی انتظامی ندارد و قدرت و قوت فرهنگی یک جامعه در مقایسه با قدرت موشکی دشمنان آن جامعه بیشتر است و دشمن هرگز به جامعه ای که از نظر فرهنگی و دینی قوی است، جرأت تعرض پیدا نمی کند.
زم در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از کمرنگ بودن فرهنگ پیشگیری در کشور گفت: ما حاضریم میلیاردها تومان در بخش درمان هزینه کنیم اما حاضر نیستیم برای ارتقای سطح آگاهی مردم و توسعه فرهنگ پیشگیری در کشور، حداقل ها را خرج کنیم.
وی، حمایت از شاعران، نویسندگان، نقاشان و همه کسانی که در رشته های مختلف هنری در جامعه مشغول فعالیت هستند را برای ارتقای سطح آگاهی مردم و توسعه فرهنگ ضروری خواند و یادآور شد: توجه به فرهنگ قبل از اقتصاد جامعه یک ضرورت است و اقتصاد بی فرهنگ همچون فرهنگ بی اقتصاد ناپایدار است.
این مقام دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور، گریزی نیز به ارتباط اقتصاد و فرهنگ در دوران هشت ساله دولت های نهم و دهم زد و گفت: در این دوران افزون بر 800میلیارد دلار از محل فروش نفت درآمد نصیب دولت شد، اما چون این اقتصاد فاقد ریشه فرهنگی بود از دل آن، افراد فاسد رانت خوار با میلیاردها دلار دزدی بیرون آمد.
وی همچنین به ظرفیت های بالقوه و بالفعل جزیره قشم به عنوان ثروتی بی بدیل اشاره کرد و گفت: قشم، سرزمین زیبایی هاست و فطرت انسان ها نیز طالب زیبایی است و سازمان منطقه آزاد قشم موظف است شرایط ظهور و بروز هنرها و استعدادها را با بکار گیری افراد فرهیخته، دارای سعه صدر و منعطف فراهم سازد تا از این زیبایی های قشم نهایت استفاده برای توسعه و پیشرفت جزیره برده شود.ک/2
1871**1504
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن