تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814718755




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آرامگاه دو عارف شهیر ایرانی در صدر بازدیدهای نوروزی استان سمنان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آرامگاه دو عارف شهیر ایرانی در صدر بازدیدهای نوروزی استان سمنان سمنان - ایرنا - مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: مجموعه تاریخی بسطام و آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی در صدر بازدیدهای مسافران و گردشگران نوروزی این استان قرار دارد.


ˈمحمدحسین بحرالعلومیˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس آمار تجمیعی از بیست و هشتم اسفند 92 تاکنون، بیش از هفت هزار و 500 نفر از مجموعه بسطام و آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی بازدید کرده اند.
وی با بیان اینکه در این مدت بیش از 58 هزار مسافر و گردشگر نوروزی از جاذبه های تاریخی و فرهنگی استان سمنان بازدید کرده اند، گفت: چشمه علی دامغان و آب انبار و امامزاده ها و کاروانسراهای گرمسار از جمله مکان های پر بازدید در این ایام در استان سمنان محسوب می شوند.
دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی استان سمنان با بیان اینکه تا کنون بیش از سه هزار نفر از موزه های استان بازدید کرده اند، افزود: 18 گردشگر خارجی نیز در این ایام از جاذبه های استان سمنان بازدید کرده اند.
استان سمنان دارای بیش از یک هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده است و تا کنون 711 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.
مجموعه تاریخی بسطام که در شش کیلومتری شمال شاهرود واقع شده در دوره های قبل از سلجوقی تا قاجار ساخته شده و شامل بقعه امامزاده محمد بن جعفرصادق (ع) ، آرامگاه بایزید بسطامی ، صومعه بایزید ، مسجد بایزید ، ایوان الجایتو ، آرامگاه غازان ، مسجد و منار سلجوقی و مسجد جامع و برج کاشانه و مدرسه شاهرخیه است.
آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی نیز که در روستای خرقان شاهرود در حدود 30 کیلومتری شمال شاهرود واقع شده، مدفن شیخ ابوالحسن خرقانی یکی از بزرگترین عرفای قرن چهارم و اوایل پنج هجری قمری است. این بنا مربوط به دوره ایلخانی و مشتمل بر آرامگاه و کتابخانه ومحوطه آن است.ک/3
7342/599
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن