تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816171354




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتحادیه عرب فقط لفظ اتحاد را یدک می کشد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: اتحادیه عرب فقط لفظ اتحاد را یدک می کشد


اتحادیه عرب امروز تحت انحصار دو الی سه کشور عربی قطر ، عربستان و بحرین قرار دارد و برای نوزده عضو مهم دیگر هیچ ارزشی وجود ندارد. قطر و عربستان تاکنون همه خواسته ها و مطالبات خود را که به سود اسراییل و غرب است بر دیگر اعضای این اتحادیه تحمیل کرده است.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، 25 امین نشست سران عربی دیروز در کویت برگزار شد این در حالی است که برخی می‌خواهند چنین وانمود کنند این نشست در سایه تحولات منطقه ای به خصوص عربی بسیار استثنایی و ویژه است ولی حقیقت این است که این نشست نیز مانند اجلاس قبلی تکرار مکررات است و هیچ نتیجه ملموسی که در جهت حمایت از جامعه عربی باشد نخواهد داشت. بدون تردید این نشست نیز لبریز از مواضع ، موارد عجیب و غریب خواهد بود.

نشست سران اتحادیه عرب

نشست اتحادیه عرب در حالی برگزار شد که سایه سنگین اختلافات و شکاف های عمیق میان اعضا بر فضای آن سایه افکنده است.این امر نشان می‌دهد اختلافات جدی است و اتحادیه عرب در دست دو سه کشور مزدور محصور شده است.
عدنان منصور وزیر امور خارجه سابق لبنان در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی المیادین درباره برگزاری نشست سران عرب در کویت و فضای احتمالی حاکم بر آن گفت : نشست سران عربی در کویت هیچ تفاوتی با اجلاس قبلی نخواهد داشت و اوضاع عربی در حال بدتر شدن است. نشست سران عربی در کویت نیز بسیار ضعیف و بدون برنامه خواهد بود. در واقع این نشست در فضایی برگزار می شود که کشورهای عربی هرگز از آن راضی نخواهند بود. شرکت کنندگان در نشست کویت مواضع متفاوت و مختلفی دارند. چیزی که امروز نیاز است اجرای عملی بیانیه های مصوبه در اجلاس عربی و اجرای آن در عرصه میدانی است. صدور بیانیه ها و توصیه ها هیچ سودی ندارد. ما از زمان برگزاری اجلاس عربی یعنی از اولین نشست که در سال 1956 بعد از حمله به مصر در بیروت برگزار شد تاکنون هنوز اقدامی عملی از سوی کشورهای عربی برای دفاع از حقوق اعضا در عرصه منطقه ای و بین المللی ندیده ایم. اجلاس عربی از همان آغاز موضع فلسطین را محور اصلی و اولویت نخست برنامه های کاری خود قرار داده است ولی بعد از گذشت پنجاه و هشت سال تاکنون کشورهای عربی نتوانسته اند بر سر موضوعات مهمی به توافق دست یابند. سران کشورهای عربی از آغاز تاکنون در نشست های مختلفی که انجام داده اند نتوانسته است حتی در خصوص یک موضوع مهم عربی به پیشرفت  خوبی دست یابند و یا اراده و خواسته عربی را محقق کنند. بنابراین نشست کویت نیز ادامه اجلاس قبلی است و هیچ نتیجه عملی در پی نخواهد داشت.

69 سال از تاسیس اتحادیه عرب می گذرد. اعضای این اتحادیه در طول این سال ها 36 نشست رسمی تشکیل داده اند که با احتساب نشست فعلی در کویت، 25 اجلاس رسمی و 11 نشست غیر رسمی بوده است. سران کشورهای عربی در طول این 69 سال بیشتر از 300 بیانیه و مصوبه صادر کرده اند ولی همه آن ها چون جوهری روی کاغذ بی فایده و بدون نتیجه بوده است.
این اتحادیه در ۲۲ مارس سال ۱۹۴۵ و با حضور ۶ کشور مصر، عربستان، عراق، سوریه، لبنان، یمن و اردن تأسیس شد . این اتحادیه با احتساب سوریه که از نوامبر ۲۰۱۱ عضویت آن به حالت تعلیق درآمده ۲۲ عضو و ۴ عضو ناظر دارد. اتحادیه عرب مجموعه‌ای متشکل از 22 کشور است: الجزایر، بحرین، کومور، جیبوتی، مصر، عراق، اردن، کویت، لبنان، لیبی، موریتانی، مغرب، عمان، فلسطین، قطر، عربستان، سومالی، سودان، سوریه، تونس، امارات و یمن. این اتحادیه از لحاظ ساختاری الگوبرداری شده از اتحادیه اروپاست و همواره سعی کرده است با توجه به ساختار آن خود را هماهنگ کند.
اتحادیه عرب با هدف رهایی ملت‌های ستمدیده و مظلوم عربی از چنگال استکبار و استعمار تاسیس شد. تحقق وحدت عربی یکی دیگر از اصلی‎ترین علل تشکیل اتحادیه عرب بود ولی حقیقت موجود گویایی واقعیت های بسیار تلخ دیگری است. اتحادیه عرب متاسفانه امروز به لانه جاسوسی برای غرب تبدیل شده است. اتحادیه عرب که بهتر است از آن به عنوان اتحادیه عرب و اتحادیه حامی غرب نام ببریم به لکه ننگی در تاریخ جهان عرب تبدیل شده است. تاریخ میزان جنایات و مزدوری های برخی از سران کشورهای عربی را برای همگان آشکار خواهد کرد. روزی که دیگر فرصتی برای جبران وجود نخواهد داشت.

اتحادیه عرب

اتحادیه عرب نمایندگی بیش از 360 میلیون جمعیت را بر عهده دارد و این مسئولیت بزرگی است که باید پاسخگو باشد ولی بدون تردید مزدوری و بیگانه پرستی سران عربی نخستین عامل بدبختی و رنج ملت های عربی و اسلامی به خصوص مردم بحرین ، فلسطین ، عراق ، لبنان ، یمن ، سودان و ... است. اتحادیه عرب تاکنون در سطوح مختلف ریاستی و وزارتی نشست های مختلفی تشکیل داده است و بیانیه‌های زیادی صادر کرده است ولی تاکنون برای حل مشکلات و معضلات جهان عرب هیچ اقدام عملی برنداشته است. سران کشورهای عربی که امروز دایه دلسوزتر از مادر برای مردم سوریه شده اند و نسل کشی در این کشور را به عنوان دفاع از حقوق مدنی و دموکراسی ملت سوری قلمداد می کنند آیا تاکنون فقط برای یک بار شده است که علیه رژیم صهیونیستی غاصب و جعلی اقدامی کنند. آیا تاکنون برای مقابله با زیاده‎خواهی‌های غرب  و اسراییل در منطقه قدم کوچکی برداشته اند. همواره به صدور بیانیه و بیانیه بسنده کرده اند.

اتحادیه عرب امروز تحت انحصار دو الی سه کشور عربی قطر ، عربستان و بحرین قرار دارد و برای نوزده عضو مهم دیگر هیچ ارزشی وجود ندارد. قطر و عربستان تاکنون همه خواسته ها و مطالبات خود را که به سود اسراییل و غرب است بر دیگر اعضای این اتحادیه تحمیل کرده است. یکی از مفاد منشور و اساسنامه اتحادیه عرب دخالت نکردن در امور داخلی دیگر کشورهای عضو است. اگر به میزان کاغذ ها و جوهرهایی که اتحادیه عرب تاکنون برای صدور بیانیه های پوچ و توخالی استفاده کرده است معادل ارزش ریالی آن به ملت فلسطین کمک می شد دیگر چیزی به نام اسراییل وجود نمی داشت. عربستان امروز در کمال جسارت و پررویی و به فضل دلارهای باد آورده نفتی در امور کشورهایی مانند عراق و لبنان دخالت  و از تروریست ها حمایت می کند. این در حالی است که بر اساس منشور سازمان ملل متحد هیچ کشوری حق ندارد حتی به صورت پنهانی از تروریسم و تروریست ها حمایت کند چه رسد به حمایت علنی و آشکارا.

تا امروز هیچ یک از اهداف مدون در اساسنامه اتحادیه عرب نه تنها محقق نشده است بلکه برعکس آن نیز رفتار شده است. اگر یکی از اولویت های تاسیس اتحادیه عرب رهایی ملت مظلوم فلسطین از لوث وجود اشغالگران صهیونیست بوده است همین امروز کشورهای عربی خود به نیابت از غرب و اسراییل ، محاصره ملت مظلوم فلسطین در غزه را تنگ تر و تنگ تر می‌کنند و طرف فلسطینی را تحت فشار شدید قرار می دهند تا امتیازات زیادی به رژیم اشغالگر بدهد. ملت مظلوم فلسطین امروز چوب همگرایی و سازش غیرقانونی جهان عرب با سردمداران کفر را می خورد.

باید به این نکته نیز اشاره داشت که جغرافیای سیاسی جهان عرب از ساختار ناهمگونی برخوردار و در بسیاری از کشورهای آن هنوز حکومت مردمی شکل نگرفته و همین موضوع در کنار بیداری اسلامی موجب آغاز و شکل گیری موجی از انقلاب ها در منطقه شد. در این میان اتحادیه عرب به جای اتخاذ موضعی قاطع و واحد در قبال این انقلاب ها و حمایت از حرکت ها و جنبش های مردمی به اعتراف بسیاری از صاحبنظران بین المللی به ادات دست آمریکا، رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

سیاست های در پیش گرفته شده توسط اتحادیه عرب بیش از هرچیز به جای این که از جوشش‌های مردمی حمایت کند، در راستای مقابله با ملت های عربی بوده، به گونه ای که در قبال اشغال بحرین از سوی سعودی های صهیونیست موضعی اتخاذ نکرد، اما در همین حال تصمیم به همراهی با آمریکا و هم پیمانانش در لیبی گرفت و از آن جا که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس منابع مالی این اتحادیه همواره تامین می کنند، حامی رژیم های دیکتاتور حاکم بر این کشورها و سیاست های آنها بوده است.

به همین دلیل اتحادیه عرب سازمانی فلج و وابسته به غرب و آمریکا است که رژیم آل سعود کاملا بر آن مسلط است؛ اقدامات شتابزده اتحادیه عرب در زمان حمله ناتو به لیبی نشان داد که اتحادیه عرب در زمان حمله به لیبی به ابزاری مطیع در دست ناتو تبدیل شده و با واگذار کردن پرونده لیبی به شورای امنیت خود را مسخره خاص و عام کرده است، چه اگر غیر از این بود، حتما اقدامی در قبال ملت بحرین انجام می داد. اتحادیه عرب، علیه ملت های عرب توطئه چینی می کند و واضح ترین دلیل این مدعا صدور بیانیه هایی در حمایت از رژیم آل خلیفه و توجیه اقدامات این رژیم برای حفظ امنیت خاندان حاکم بر این کشور است و درحالی که سازمان های بین المللی همانند اتحادیه اروپا، کمیساریای عالی حقوق بشر و دیگر سازمان های بین المللی موارد نقض حقوق بشر در این کشور را بررسی کردند، اتحادیه عرب به هیچ وجه اشاره ای به این جنایات نکرد. این سیاست به شکلی آشکار و عیان در قبال انقلاب یمن نیز در پیش گرفته شده است . اتحادیه عرب امروز خود را دل نگران و بی قرار ناآرامی های سوریه نشان می دهد و برای بررسی اوضاع در آن نشست های فوق العاده و بیانیه های متعدد صادر می کند و در آن به تحریم اقتصادی سوریه ، تعلیق عضویت آن در این اتحادیه ، حمله نظامی به آن و احتمالا در نشست  کویت واگذاری کرسی سوریه به مخالفان اقدام ورزیده است. امروزه نشست سران عربی در فضایی نامشخص و مبهم برگزار می شود فضایی که نمی توان به نتیجه بخش بودن آن امیدی داشت.  


چهار شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن