تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816410472




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصادف خاطره ای تلخ و کابوسی که سال ها در اذهان باقی می ماند/ گیلان از استانهای مسافر خیز کشور


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > گیلان مهر گزارش می دهد؛
تصادف خاطره ای تلخ و کابوسی که سال ها در اذهان باقی می ماند/ گیلان از استانهای مسافر خیز کشور
رشت – خبرگزاری مهر: رخدادهایی ناگوار مانند تصادف می تواند مسافرتی همراه با شادی و نشاط نوروزی را گاهی به خاطره ای تلخ و کابوسی که سال ها در اذهان باقی می ماند، مبدل سازد.



به گزارش خبرنگار مهر، مسافرت های نوروزی یک نوع گردشگری توده ای است یعنی در یک مقطع زمانی دو هفته ای میلیون ‌ها ایرانی در اقصی نقاط کشور به مسافرت می روند. نوروز یک سنت باستانی سرزمین ایران است و از روزگاران کهن، نماد فرخندگی و سلامت بشر محسوب می شد. چه بسیار غم ها، کینه ها و خاطرات تلخ که به بهانه این جشن تولد طبیعت کنار گذاشته می شوند اما در کنار همه این خوشی ها و جشن ها، وقایع ناگواری وجود دارد که همه سرخوشی عید نوروز گوارایش نمی کند. در سالهای اخیر همواره شنیدن اخبار کشته های حاصل از تصادفات رانندگی، کام بسیاری از خانواده های ایرانی را برای همیشه تلخ کرده است. شنیدن خبر تصادف در ایام تعطیلات نوروز می تواند برای همیشه، نوروز را به نمادی تلخ و زجرآور برای بازماندگان تبدیل کند.  تصادف رانندگی فقط به از بین رفتن چند قطعه آهن نمی انجامد در ازای هر تصادف، علاوه بر هزینه های مادی بسیاری از هزینه های روانی و اجتماعی به عامل انسانی، خانواده و تمامی کسانی که در تصادف دخیل اند و در نهایت جامعه وارد می آورد. رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور در این باره می گوید: مديريت كاهش سرعت با كار فرهنگي، اجتماعي و علائم هشداري و همكاري رسانه اولويت پليس در كاهش تصادفات است. سردار اسكندر مومني دلیل اصلي وقوع تصادفات و تلفات را سرعت غيرمجاز اعلام کرد و افزود: سرعت رابطه معناداري با تصادف داشته و هرسالي كه ميانگين سرعت پائين آمد تصادفات نيز كاهش پيدا كرده است.

لزوم افزايش دوربين هاي كنترل هوشمند در جاده ها وی با بيان اينكه مديريت كاهش سرعت با كار فرهنگي، اجتماعي و علائم هشداري و همكاري رسانه اولويت پليس در كاهش تصادفات است، اظهارداشت: علاوه بر كارهاي فرهنگي و اجتماعي افزايش دوربين هاي كنترل هوشمند باعث كنترل خودروها و كاهش سرعت و وقوع تصادف خواهد شد. رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور عمده حادثه ديدگان تصادفات را عابران پياده و موتور سيكلت سواران عنوان کرد و گفت: نصب شب رنگ در ادوات كشاورزي، كلاه ايمني موتور سيكلت سواران و خط كشي سفيد ديده شدن و مديريت سرعت، كارميداني و فرهنگي در دستوركار قرار دارد. وی با اشاره به اينكه هماهنگي و همكاري خوبي بين پليس و همه ارگان هاي امدادي براي احساس آرامش بيشتر مردم در تعطيلات نوروزي وجود دارد، افزود: پليس با مجهز کردن راهها به دوربين هاي هوشمند به صورت يكپارچه به طول 30 هزار كيلومتر درصدد مديريت سرعت است. مومنی گفت: ايمني و انضباط در آمد و شد، ايمني سفر و حفظ جان مسافران و كاهش حوادث و سوانح جاده اي از دغدغه هاي پليس در سالهاي اخير بوده است. وي با بيان اينكه آموزش همگاني، اطلاع رساني و انجام اقدامات فرهنگي، هماهنگي و تعامل جلب همکاري دستگاه هاي دخيل در امر ترافيک باعث شده كه تصادفات و تلفات جاده اي در سالهاي اخير كاهش چشمگيري داشته باشد، افزود: اين دستاورد بسيار بزرگ با همكاري و همدلي همه دستگاههاي دخيل در امر ترافيك محقق شده است. رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور با بيان اينكه از 25 اسفند با آغاز طرح ترافيكي پليس نسبت به مدت مشابه سال قبل تعداد تلفات جاده اي از 15 نفر به 5 نفر كاهش داشته است، اظهار داشت: هماهنگي بين دستگاه ها و انجام وظايف هردستگاه به درستي باعث هم افزايي و تلاش مضاعف همه دستگاه ها در كاهش تصادفات و تلفات جاده اي شده است. وي با اعلام اينكه از ابتداي شروع طرح ترافيكي پليس تاكنون افزايش شش درصدي سفر را شاهد بوده ايم، بيان داشت: سفر به استانهاي شمالي با توجه به مساعد شدن وضعيت هوا در روزهاي اخير افزايش يافته كه اميدواريم با شروع موج دوم سفرهاي نوروزي همچنان شاهد كاهش وقوع تصادفات و تلفات جاده اي باشيم. سردار مومني با اعلام اينكه عمده تصادفات رخ داده در استانهاي شمالي به دلیل پيوستگي و تراكم بين مناطق كشاورزي و مسكوني، تصادفات موتوسيكلت سواران و عابران پياده است، تصريح كرد: در صدديم با نصب شب نما در كلاه ايمني موتورسيكلت سوران و ادوات كشاورزي و هماهنگي براي احداث پل عابر پياده و عريض تر كردن راهها تلفات و وقوع تصادفات را كاهش دهيم.

احساس آرامش بيشتر مردم در تعطيلات نوروزي وی با ابراز اميدواري در خصوص ادامه داشتن روند كاهش تصادفات در سال 93  از مردم و مسافران نوروزي خواست به منظور برخورداري از سفر ايمن و بي خطر، رعايت سرعت مجاز و عدم شتاب و عجله در سفر را مدنظر داشته باشند. رئیس پلیس راه گيلان نیز  گفت: پلیس راه استان با پوشش ترافیکی مناسب در ایام نوروز و اجراي طرح های مختلف ترافیکی شاهد کاهش چشمگیر تلفات در ایام نوروزی بوده است. سرهنگ مهیار رستگار افزود: گیلان با توجه به جاذبه های گردشگري متعدد و متنوع یکی از استان های مسافر خیز كشور است و این خطه سرسبز همانند سال قبل شاهد حضور میلیوني مسافران نوروزي است. وي اظهارداشت: برابر اعلام اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان نیم میلیون خودرو طی این مدت وارد استان شده  که حضور این تعداد وسیله نقلیه به همراه خودروهاي موجود در استان حجم گسترده ای از ترافیک را به همراه داشته است که این موضوع دقت بیشتر رانندگان و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را جهت کاهش تصادفات می طلبد. رئیس پلیس راه گيلان با تاکید بر تلاش حداکثری پلیس راه در ایام باقیمانده تعطیلات نوروزی و احترام بیشتر رانندگان به مقررات، ادامه روند کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده ای را از خداوند منان مسئلت کرد. وی در ادامه به رانندگان توصیه کرد تا ضمن رعایت فاصله طولی از رانندگی در هنگام خواب آلودگی به طور جدی پرهیز کنند.  رستگار با بیان اینکه دلیل بیشتر تصادفات جاده ای ناشی از خواب آلودگی رانندگان است، اظهار داشت: رانندگان در مسیرهای طولانی و هنگامی که احساس خواب آلودگی دارند به استراحت بپردازند به ویژه در ساعات پایانی شب رانندگی نکنند. وی تصریح کرد: استفاده از کمربندی ایمنی یکی از ضروریات و الزامات در هنگام رانندگی است که رانندگان و سرنشینان خودروها نباید در هنگام رانندگی آن را که به عنوان فرشته نجات آنان محسوب می شود را فراموش کنند. رئیس پلیس راه گيلان بار دیگر بر لزوم پرهیز از گرفتن سبقت بی مورد، رانندگی نکردن در هنگام خواب آلودگی و رعایت کردن فاصله طولی به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی که حجم تردد خودروها در جاده ها زیاد است، تاکید کرد.

کمربند ایمنی فرشته نجات سرنشینان خودروها بررسی ها نشان می دهد که بخش عظیمی از قطع عضو ها و معلولیت ها به تصادفات رانندگی اختصاص دارد. تعداد زیادی از خانواده هایی که از نعمت حضور پدر محروم می شود ( خانوارهای زن - سرپرست) با همه مصائبی که در پی دارد ناشی از تصادفات اند. بسیاری از اختلالات عاطفی و روانشناختی از جمله اختلال استرس پس از سانحه، افسردگی و اضطراب و حتی خودکشی ها از عوارض سوگ ناشی از تصادفات منجر به فوت هستند. خانواده های فراوانی که در اثر از دست دادن ناگهانی یکی از اعضای خانواده مدیریت و توازن نظام خانواده را از دست می دهند و از هم پاشیدگی و به تبع آن آسیب های اجتماعی متعدد را تجربه می کنند همه و همه عوارض دردآور تصادفات رانندگی اند. باید اذعان کرد در یک تصادف رانندگی فقط خاطره تلخ یا هزینه مادی ایجاد نمی شود. از آنجایی که در هر تصادف احتمالا یک انسان آسیب می بیند و هر انسان جزئی از یک نظام گروهی، خانوادگی، فامیلی و اجتماعی است پس باید نتیجه گرفت که در هر واقعه تصادف یک نظام (سیستم) است که آسیب می بیند. در هر واقعه خسارت آفرین مانند تصادف رانندگی ممکن است مردم با موضوعات چالش برانگیزی همچون دیه و حمایت های بیمه ای ناکارآمد روبرو شوند که هر یک از این مفاهیم، با توجه به وضعیت اقتصاد کشور برای خانواده هایی که وضع اقتصادی متوسط یا پائین تر دارند می تواند طاقت فرسا باشد. اما در کنار همه این موارد آمارها نشان می دهد که برخی از مهمترین عوامل تصادفات شدید حواس پرتی، آستانه پائین تحمل افراد و خودخواهی و عدم رعایت حقوق متقابل است. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در این زمینه می گوید: احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی، توجه به علائم هشدار دهنده، افزایش اطلاعات مربوط به رانندگی، جاده ها و  رعایت حقوق متقابل در جامعه امری ضروری است. حسن تامینی با بیان اینکه پیشگیری کم هزینه تر از درمان است، افزود: جلوی تصادفات و تلفات ناشی از آن باید با برنامه ریزی هدفمند و فرهنگسازی گرفته شود. وی اظهارداشت: در جامعه همه باید خود را عضو یک مجموعه بدانند و تنها در این صورت است که می توان ضمن کاهش خطرات، به شکوفایی ظرفیت ها اندیشید.

عجله در رانندگی از عوامل  تشدید تصادفات جاده ای است نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت:  شهروندان باید آداب رانندگی صحیح را بیاموزند و به یکدیگر در پیشگیری از تصادفات رانندگی تذکر دهند. وی افزود: از نظر ترافیک جاده ای ایام نوروز تفاوت بسیاری با ایام دیگر دارد در این ایام سفرها به مقدار چشمگیری افزایش پیدا می کند. تامینی همچنین بی احتیاطی رانندگان وعدم توجه به مسایل ایمنی وقوانین راهنمایی ورانندگی را مهمترین دلیل بروز تصادفات رانندگی دانست و اظهارداشت: عجله در رانندگی یکی از عوامل  بوجود آمدن تصادفات است.  وی اذعان داشت:  اغلب کسانی که در این ایام به مسافرت می روند مسیر را جزئی از مسافرت و تفریح خود نمی پندارند و تعجیل در رسیدن به مقصد دارند. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  اگر این نگرش در مسافران تغییر یابد و مسیر را هم قسمتی از مسافرت و تفریح خود بدانند و با آرامش مسیر را طی کنند بسیاری از سوانح رانندگی رخ نخواهد داد. به هر حال ایام نوروز با توجه به تعطیلی بسیاری از اداره ها، کارخانه ها و از طرفی تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا 13 فروردین ماه و با توجه  به هوای مطبوع  بهار این فرصت را برای مردم فراهم می آورد تا با مسافرت به نقاط مختلف، خستگی یکساله ناشی از کار وتلاش را از تن بیرون کنند و با انرژی و روحیه ای بانشاط به استقبال  یک سال کاری دیگر بروند. در این میان رخدادهایی ناگوار محتمل است که می تواند مسافرتی همراه با شادی ونشاط را گاهی به خاطره ای تلخ و کابوسی که سالها در اذهان باقی می ماند مبدل سازد رخدادهایی مانند تصادف که در این ایام با بیشتر شدن تعداد سفرها و تعدد تردد خودروها به همان نسبت افزایش می یابد.


۱۳۹۳/۱/۶ - ۱۱:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن