تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816197861




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از آمد و رفت معاون روحانی تا عملکرد مشایی


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
از آمد و رفت معاون روحانی تا عملکرد مشایی




سازمان میراث فرهنگی و آنچه بر این سازمان در سال 1392 گذشت را می توان به دو بخش تقسیم کرد. سازمان میراث در زمان مدیریت دولت دهم و در زمان آغاز مدیریت دولت یازدهم.





خبرآنلاین: سازمان میراث فرهنگی و آنچه بر این سازمان در سال 1392 گذشت را می توان به دو بخش تقسیم کرد. سازمان میراث در زمان مدیریت دولت دهم و در زمان آغاز مدیریت دولت یازدهم.

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در روزهای پایانی دولت دهم روزهای ساکت و بی خبری داشت، اما آغاز به کار دولت یازدهم و انتصاب مرد کهنه کار مدیریت اجرایی کشور این سازمان را از حاشیه جدا کرد.

انتخاب محمدعلی نجفی برای ریاست سازمان میراث‌فرهنگی 14روز پس از آغاز به کار دولت حسن روحانی صورت گرفت. سازمانی که او در آن روز تحویل گرفت در هشت‌سال گذشته و در دولت قبل در اختیار نزدیک‌ترین دوستان محمود احمدی‌نژاد و حلقه موسوم به یاران اسفندیار رحیم‌مشایی بود. به‌دلیل حاشیه‌آفرینی‌های فراوان این افراد نیز در این مدت سازمان میراث‌فرهنگی در زیر شدیدترین فشارها و حاشیه‌ها قرار گرفته بود.

شاید به همین دلیل بود که او در اولین روز آغاز به کارش در سازمان میراث‌فرهنگی در یک سخنرانی عمومی در این‌باره گفت: «متوجه شدم بدن نحیفی از سازمان میراث‌فرهنگی باقی مانده که متاسفانه به زمین افتاده و با بی‌انصافی لگدکوب شده است باید آن را بلند کرده خاک رویش را پاک کنیم و در جایی که در شأن آن است بنشانیم و بعد از آن انتظار داشته باشیم تا این موجود جدید افاضات کند. این کار بسیار سختی است.»

نجفی در اولین گام خود برای بلندکردن تن لگدکوب‌شده سازمان انتصاب‌هایی کرد که با استقبال زیادی همراه شد، او مهدی حجت، سیدمحمد بهشتی و جلیل گلشن را به ترتیب به‌عنوان قائم‌مقام و معاون خود در حوزه میراث، مشاور ارشد رییس سازمان و رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی انتخاب کرد.

این سه‌نفر از روسای اسبق و بنیانگذاران سازمان میراث‌فرهنگی بوده و در این حوزه سابقه مثبتی از خود بر جای گذاشته بودند. از همین‌رو نیز آمدن آنها به سازمان میراث‌فرهنگی با استقبال فراوان کارشناسان این حوزه و باستان‌شناسان باسابقه همراه شد. مدیران جدید در اولین اقدامات خود، آخرین اسناد میراث‌فرهنگی و باستان‌شناسی از شیراز، مرکز اسناد و مدارک سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور را به‌طور کامل به تهران منتقل کردند.

این بخش از سازمان در دوره دولت محمود احمدی‌نژاد به استان فارس منتقل شد و آسیب‌های بسیاری را متحمل شده بود. نجفی همچنین چند بار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیدارهایی داشت تا آنها را هر چه بیشتر با سازمان تحت امرش آشنا و همراه کند. برخی از نمایندگان در زمان انتخاب او به این سمت مخالفت‌هایی ابراز کرده بودند.

نجفی همچنین در این مدت برگزاری جشنواره‌های مختلف به مناسبت روزهای هفته گردشگری را در پرونده خود ثبت کرده است. بر اساس آمارهای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شهریورماه سال‌جاری زمانی که از ریاست نجفی بر این سازمان چند روزی می‌گذشت رکورد ورود گردشگر خارجی به ایران شکسته شد. در این ماه به نسبت شهریور سال گذشته این بخش 106درصد رشد را شاهد بود. چنین میزان رشدی در هیچ دوره‌ای پیش از این تاکنون تجربه نشده بود.

به گفته تحلیلگران بهبود تصویر ایران در فضای جهانی پس از انتخاب روحانی به‌عنوان رییس‌جمهور ایران اصلی‌ترین عامل این رشد بود. البته سازمان تحت امر محمدعلی نجفی در همین مدت اقداماتی هم انجام داده که موجب انتقاد کارشناسان و رسانه‌ها شده است. ماجرای دریافت شیردال در سفر به نیویورک و بحث‌ها پیرامون تقلبی‌بودن آن، عدم‌انتخاب مدیران کل استانی سازمان و همچنین مدیران پایگاه‌های میراث فرهنگی در استان‌ها با توجه به بلاتکلیفی گسترده در این حوزه‌ها، انتخاب یک دیپلمات ناآشنا با حوزه گردشگری به‌عنوان معاونت گردشگری و بی‌عملی در حوزه صنایع‌دستی بخشی از این اقدامات بوده‌اند.

اما همه چیز به اینجا ختم نشد و رفتن او در بهمن ماه از سازمان میراث فرهنگی باز این سازمان مهم و حیاتی برای کشور را با حاشیه های همراه کرد. حاشیه هایی که بهمن و اسفند ماه را برای این سازمان به سازمانی کم رفت و آمد و کم خبر تبدیل کرد.

در جدول زیر مهم ترین اتفاقات رخ داده در سال 1392 در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری را بخوانید؛

ردیف تاریخ موضوع ۱ فروردین کشور مصر پذیرش مسافران ایران را متوقف کرد ۲ فروردین دو عامل تخریب اثر تاریخی گرز بهرام تنگ چوگان در شهرستان کازرون، هر کدام به 10 سال زندان محکوم شدند. ۳ اردیبهشت فرد یا افرادی با ورود به موزه تبریز پنج بشقاب نقره‌ای زمان ساسانی را به سرقت بردند. ۴ خرداد گروهی از روزنامه‌نگاران و حامیان میراث فرهنگی در اعتراض به صدور مجوز شهرداری برای تخریب خانه تاریخی «دایی‌جان ناپلئون» به محمدباقر قالیباف، شهردار تهران نامه نوشتند. ۵ تیر معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در اجلاس «دی 8» اعلام کرد: درآمد 8‌میلیارد‌دلاری توریسم ایران در سال 91
۶ تیر ناآرامی‌های ترکیه تاثیری بر صنعت گردشگری این کشور نگذاشت به شکلی که بررسی ها نشان داد هر هفته 22هزار ایرانی به استانبول سفر می کنند. ۷ مرداد معاون گردشگری کشور آمار ورود و خروج گردشگر در تیر سال ۹۲ را اعلام کرد و گفت: در این ماه ۴۹۷‌هزارو۳۱نفر گردشگر خارجی به ایران وارد شده‌اند. ۸ مرداد به‌دنبال افزایش تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، شماری از آژانس‌های مسافرتی، جست‌وجوی پرواز برای سفر به ایران و خروجی پروازها از ایران را از صفحات خود حذف کرده‌اند. ۹ مرداد مرکز آمار ایران نتایج طرح آمارگیری از گردشگران ایران در سال 91 را منتشر کرد که بر این اساس در سال قبل از آن 43درصد از خانواده‌های ایرانی هیچ سفری نداشته‌اند. ۱۰ مرداد حسن روحانی ، محمدعلی نجفی را به سمت معاون خود و رییس سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی منصوب کرد. ۱۱ شهریور محمد بهشتی درباره ارزیابی عملکرد 5 رئیس سازمان میراث در دوره احمدی نژاد گفت: روح الله احمدزاده بهترین مدیر میراث در این دوره بود چون هیچ کاری نکرد. ۱۲ شهریور محمدعلی نجفی رییس سازمان میراث فرهنگی محمد بهشتی، جلیل گلشن و مهدی حجت را به‌عنوان مشاور رییس سازمان، رییس پژوهشگاه میراث و قائم مقام و معاونت میراث سازمان منصوب کرد. ۱۳ مهر رییس سازمان میراث فرهنگی: تصویر ایران به‌عنوان مقصد «گردشگری ایمن» را بهبود می‌دهیم ۱۴ مهر رییس‌جمهور از آمادگی ایران برای میزبانی شایسته از گردشگران خبر داد و اعلام کرد صنعت گردشگری موثرترین ابزار برای دیپلماسی عمومی است. ۱۵ آبان نجفی رییس سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری مرتضی رحمانی موحد را که پیش از این دیپلماتی در وزارت امورخارجه بود به‌عنوان معاون گردشگری سازمان انتخاب کرد. ۱۶ آذر در هشتمین اجلاس سالانه کمیته میراث ناملموس یونسکو بازی چوگان با اسب قره باغی به نام کشورآذربایجان ثبت شد. این ثبت البته حواشی مختلفی در ایران داشت. با این حال مدیران سازمان میراث فرهنگی اعلام کردند آذربایجان فقط توانسته یک گونه از چوگان را به نام خود ثبت کند. ۱۷ آذر نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی: من حتی 30 ثانیه هم با آقای مشایی ملاقات نداشتم اما می‌گویم 4 سال مدیریت وی قابل دفاع بوده و ما می توانیم کمی بهتر از آن چهارسال باشیم. این اظهار نظر البته چند روز بعد اصلاح شد. ۱۸ بهمن رئیس‌جمهور با استعفای محمد علی نجفی از ریاست سازمان میراث فرهنگی موافقت کرد. این اولین تغییر در سطح هیات مدیران ارشد دولت در کابینه حسن روحانی بود. مسعود سلطانی‌فر جانشین نجفی شد. مهدی حجت هم بارفتن نجفی،‌ از سازمان میراث فرهنگی رفت. ۱۹ اسفند تعدادی از نماینده های مجلس طرحی را در دست تهیه دارند که به موجب آن سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را به وزارتخذانه بدل کند. هرچند که مسعودسلطانی فر، رییس سازمان با آن مخالفت کرده و گفته است:در سازمان میراث فرهنگی با تکیه بر ظرفیت‌های موجود، برنامه‌های مختلفی را در دستور کار داریم و وزارتخانه گردشگری تنها هزینه اضافی به کشور تحمیل خواهد کرد.
البته مهدی حجت در مرداد ۹۲ گفته بود که میراث فرهنگی باید وزارتخانه شود. ۲۰ اسفند باوجود همه تلاش هایی که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دولت های محمود احمدی‌نژاد داشت،‌ اما در سال ۹۱ فقط یک میلیون گردشگر خارجی به ایران آمدند.








تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن