تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821070087




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سوئد از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای اسکان پناهجویان کمک خواست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سوئد از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای اسکان پناهجویان کمک خواست تهران - ایرنا - وزیر مهاجرت سوئد روز سه شنبه از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست در زمینه برعهده گرفتن بار مسئولیت اسکان پناهجویان به ویژه مهاجران سوری سهیم شوند.


به گزارش خبرگزاری رویترز از استکهلم، ˈتوبیاس بیلسترومˈ گفت که بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حاشیه قرار دارند و نظاره گر این مشکل هستند.
براساس آمار سازمان ملل، سوئد در بین 44 کشور صنعتی از حیث پذیرفتن پناهجویان در رده چهارم است.
سوئد به دلیل دادن اسکان دائمی به پناهجویان سوری در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا کاملا به چشم می آید. برآوردها در این کشور حاکی است که هزینه اسکان دادن به پناهجویان در سال جاری به 7 میلیارد کرون سوئد (1.09 میلیارد دلار) افزایش یابد. این رقم در سال گذشته میلادی 5 میلیارد و یکصد میلیون کرون بود.
در همین حال این نگرانی وجود دارد که سیاست اسکان پناهجویان به سیستم رفاه سوئد لطمه وارد کند چرا که مخارج ساخت مسکن و آموزش رو به افزایش است.
وزیر مهاجرت سوئد در ادامه اظهار داشت: تصور نمی کنیم درست باشد که تعداد معدودی از 28 کشور عضو اتحادیه اروپا این چنین سخت تلاش کنند و آنگاه بسیاری از کشورهای دیگر فقط نظاره گر باشند.
اتحادیه اروپا چندی پیش اعلام کرد که نزدیک به نیم میلیون نفر در سال گذشته از اروپا درخواست پناهندگی کردند و بیشترین تعداد آنها سوری بودند. این بیشترین تعداد متقاضیان پناهندگی در اروپا در مدت دو دهه گذشته به شمار می رود.
براساس اعلام دفتر آمار اتحادیه اروپا، در مجموع 434 هزار و 160 نفر در سال 2013 از 28 کشور عضو این اتحادیه پناه خواستند. این رقم در مقایسه با 335 هزار درخواست پناهندگی در سال 2012 نزدیک به 30 درصد بیشتر بود.
حدود 50 هزار نفر از پناهجویان از سوریه بودند و تقریبا 12 درصد از رقم کلی را تشکیل دادند. دفتر آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد که آلمان، فرانسه، سوئد، انگلیس و ایتالیا 70 درصد درخواست های پناهندگی را دریافت کردند.
براساس این گزارش، وزیر مهاجرت سوئد گفت که دولت در سال جاری انتظار پناهجویی 59 هزار تا 67 هزار نفر را دارد که هنوز کمتر از رقم بالای سال 1992 است؛ زمانی که این کشور به حدود 83 هزار پناهجو که عمدتا از کشور یوگسلاوی سابق بودند، پناه داد.
اظهارات وزیر مهاجرت سوئد در حالی مطرح می شود که محبوبیت حزب دموکرات سوئد که مواضع و سیاست هایی بر ضد مهاجرت دارد در نظرسنجی ها در آستانه انتخابات ملی ماه سپتامبر (شهریور) افزایش یافته است.
مترجمام**9109**1078
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن