تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد وضو و كليد هر چيزى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821259087




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ونزوئلا سیستم جدید تبدیل ارز خود را راه اندازی کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ونزوئلا سیستم جدید تبدیل ارز خود را راه اندازی کرد مادرید -ایرنا- ونزوئلا روز دوشنبه ˈسیستم مکمل مدیریت ارزیˈ موسوم به ˈسیکاد 2 ˈ را که بر پایه عرضه و تقاضا است، راه اندازی کرد .


به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری اروپاپرس ، ونزوئلا در حالی دست به چنین اقدامی زده که دولت ˈنیکلاس مادوروˈ رئیس جمهوری کشور سعی دارد که به کشوری که غرق در تظاهرات ها و اعتراضات اجتماعی افزون بر کمبود وخیم مایحتاج های اساسی است ، پول تزریق کند .
سیکاد 2، سومین پیوند در زنجیر نظام تبدیل ارز ونزوئلا است و به گفته ˈرافائل رامیرزˈ معاون اقتصادی رئیس جمهوری ، ˈدرها را به روی همه اقشار و بازیگران بدون هیچ محدودیتی باز می کند و مکانیسمی خواهد بود که در آن ، آزادی عرضه ارز وجود خواهد داشتˈ .
در این مکانیسم ، می توانند همه بخش ها ، چه دولتی و چه خصوصی شرکت داشته باشند و معاملات و مبادلات آنها در بانک ها و صرافی ها انجام خواهد گرفت.این سیستم ، محدودیتی نیز برای میزان ارز تبدیل شده و یا بخشی که این ارز در آن بکار خواهد رفت را تعیین نکرده است .
در این راستا ، نخستین روز فعالیت سیستم جدید ، بیشتر با عرضه ارز و مبادلات کم سپری شد. یکی از کارکنان بانک در این رابطه ، تصریح کرد که عملیات تبدیل ارز بین 50 تا 55 بولیوار در ازای هر دلار انجام گرفت در حالی که دلار آمریکا در بازار سیاه 60 بولیوار معامله می شد .
کارشناسان ابراز امیدواری می کنند که نرخ تبدیل ارز در محدوده 50 بولیوار در ازای هر دلار باشد .حال باید دید آیا این میزان ، برای اینکه واردات بتوانند مایحتاج را تضمین کنند ، کافی خواهد بود یا خیر .
در هر صورت ، ونزوئلا به طور گسترده ای به بازار سیاه که در مقطعی ، هر دلار آمریکا به 85 بولیوار رسید ، وابسته است .تنها در یک هفته اخیر ، خرید و فروش موازی ارز در این بازار ، شاهد کاهش 20 درصدی ارزش دلار به خاطر راه اندازی سیستم جدید بود .
ونزوئلا ، دارای دو سیستم دیگر تبدیل ارز است که هر دوی آنها دولتی هستند .در این راستا ، در یکی از آنها که برای واردات کالاهای اساسی و اولویتی است هر دلار با قیمت 3/6 بولیوار معامله می شود و سیستم دوم که برای بخش های خاصی است ، هر دلار با قیمت 11 بولیوار معامله می شود .
اروپام **1234** 1575
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن