تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815262610




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بخشش 900 میلیون ریالی خانواده آبدانانی از دیه مادر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بخشش 900 میلیون ریالی خانواده آبدانانی از دیه مادر آبدانان- ایلام- ایرنا- اولیا دم و اعضای خانواده ای در شهرستان آبدانان از حق دیه مرگ مادر خود گذشت کردند.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا، در آیین صلح و بخشش که با پا درمیانی بزرگان و مصلحان و مسوولان فرهنگی آبدانان در محل مسجد حضرت مهدی موعود (عج) برگزار شد، ˈنظرعلی محمدیˈ فرزند ارشد خانواده مقتول گفت: در نخستین روزهای سال جدید که از طرف مقام معظم رهبری به عنوان سال فرهنگ و اقتصاد نام گذاری شده تصمیم گرفتیم برای رضای خدا و تقویت و توسعه فرهنگ ارزشمند گذشت و بخشش و همچنین برای رفاه حال و گشایش مشکل خانواده فرد قاتل، 900 میلیون ریال دیه مرحوم مادرم را به این خانواده بی بضاعت ببخشیم.
وی افزود: برای مغفرت و آمرزش روح مرحوم مادرم، با وجود صدور رای قطعی محاکم قضایی شهرستان آبدانان رضایت بدون قید و شرط خود را اعلام و از این حق مسلم و شرعی خویش گذشتیم.
این فرد نیکوکار که یکی از کارگران زحمتکش و کم بضاعت شهرستان آبدانان است و زندگی خود را از راه کارگری می گذراند، از همه افراد و طوایف و قبائل استان ایلام درخواست کرد که نخست برای رضای خدا و دوم به منظور ادای احترام به نام گذاری امسال به عنوان سال فرهنگ و اقتصاد از طرف مقام معظم رهبری، تلاش کنند که گذشت از حق خود و ترحم به گرفتاران را به فرهنگ عمومی تبدیل کنند.
در این آیین عفو و بخشش که جمع زیادی از مردم آبدانان و مدیران اجرایی نیز حضور داشتند، حجت الاسلام منوچهر رییسی امام جمعه موقت آبدانان نیز گفت: عفو و گذشت و ترحم به افراد گناه کار که بدون قصد سوء، باعث قتل دیگری و یا ایراد جرح دیگران شده اند، یکی از آموزه های ناب اسلامی است که انجام این سنت الهی، باعث خوشنودی خدا و اولیا پاک او می شود.
سید ˈیارالله سیدیˈ سرپرست فرمانداری آبدانان نیز در این آیین گفت: اقدام ارزشی این خانواده محترم و آزاد کردن فرد قاتل از زندان در نخستین روزهای سال جدید، باعث خوشحالی خانواده و شادی فرزندان وی شد.
وی ادامه داد: این کار یکی از حرکت های زیبای فرهنگ قرآنی و باعث افتخار برای همه ما در استان ایلام است.
ˈهمایون حکمتˈ راننده تراکتور سال گذشته در اثر برخورد با یک دستگاه خودرو پراید باعث کشته شدن یک نفر بنام ˈدختر بس محمدیˈ و مجروح شدن سه نفر دیگر شد که برابر نظر کارشناسان پلیس راه ناجا و رای محاکم قضایی، مقصر شناخته و به پرداخت دیه محکوم شد.
7174
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن