تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813322619




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سامان چهارمحال و بختیاری شکوفه باران شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سامان چهارمحال و بختیاری شکوفه باران شد شهرکرد- ایرنا- بهار جشن شکفتن است ،فصلی برای آغازی دوباره و نو شدن با هوای تازه ،که خود نعمت بزرگی است.


فروردین که می شود، درخت به خویشاوندی با زمین و گیاه می بالد و در صبح بهار سرود هزاران بلبل،همنوایی و صدای خیناگری شاخسارانش را طنین انداز می کند.
همین که سال نو محول شد، شکوفه های بهاری سامان نخستین آواز بهاری زمینی را سر دادند تا بر گونه های درخت چون بوسه ای نشسته باشند و غنچه های درختان بادام،برفها را بدرقه کند.
باران شکوفه های درختان بادام حاشیه زاینده رود مسافران نوروزی چهارمحال و بختیاری را مجذب خود کرده است.
شکوفه های بادام شهرستان سامان در منطقه سیاحتی زاینده رود ، چشم انداز بسیار نادر طبیعت در منطقه زاگرس است.
به شکوفه نشستن بادامستانهای شهرستان سامان چهارمحال و بختیاری، این روزها جلوه دیگری از زیبایی طبیعی استان را نمایان کرده و باز شدن شکوفه های بادام، شکرگزاری همه زیبایی دنیاست.
در شهرستان سامان بادامستانهای سرمست از گل و شکوفه شده اند، در حالی که در زیراشکوب آنها خوشه های سبز گندم و جو برای رویش لحظه شماری می کنند و این جلوه سبز بهاران در اوج زیبایی است.
چشم انداز پل تاریخی زمانخان، رودخانه خروشان زاینده رود و طبیعت مجاور این گردشگاه که مملو از بادامستانهای سپید پوش است، رامشگر اذهان انسانهای زیباپسند است.
روستاهای زیبای هوره، یان چشمه و یاسه چاه و روستاهای چم های چندگانه سامان،با چشم انداز زیبای بهاری در میان این باغهای بادام و گردو ، دیدنی تر از آن است، که با رنگها و واژگان به وصف آید.
چهارمحال وبختیاری دارای ‎ 40هزار هکتار باغات مختلف است، اما باغات بادام شهرستان شهرکرد در بخش سامان در فصل بهار و نوروز با ‎ 12هزار هکتار ، بار تمام زیبایی باغات استان را بردوش
می کشد.
وجود پل تاریخی زمانخان با ‎ 12متر ارتفاع و قدمت زیاد، وجود مقبره دهقان سامانی و باغات بادامستانهای این شهر و فراهم کردن امکانات تفریحی و اقامتی برای ورود مسافران نوروزی آماده است.
به گزارش ایرنا، بادامستانهای بادام شهرستان سامان چهارمحال و بختیاری در ‎ 35کیلومتری مرکز استان واقع شده است و هم اکنون ‎ 13درصد از تولید بادام در این بخش صورت می گیرد.
گزارش از محمود رییسی
7359
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن