تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815436008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستگیری رهبر مخالفان چپ فیلیپین/ مانیل آماده حملات تلافی جویانه شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دستگیری رهبر مخالفان چپ فیلیپین/ مانیل آماده حملات تلافی جویانه شد کوالالامپور - ایرنا - دولت فیلیپین روز دوشنبه آمادگی نظامیان این کشور را برای حفاظت از شهروندان فیلیپینی در مقابل حملات احتمالی تلافی جویانه چپ گرایان به دلیل دستگیری دو تن از رهبران آن اعلام کرد.


به گزارش ایرنا، نیروهای دولتی فیلیپین شنبه شب بنیتو تیامزون رهبر حزب کمونیست فیلیپین و شاخه نظامی این حزب و ویلما آستریا همسر وی را دستگیر کردند.
ˈادوین لاسیرداˈ سخنگوی رییس جمهور فیلیپین پس از طرح مسایلی مبنی بر حملات احتمالی چپ گرایان این کشور به برخی مراکز به یک ایستگاه رادیویی فیلیپین، گفت دولت فیلیپین آمادگی دارد از شهروندان در برابر هرگونه حمله تلافی جویانه ارتش چپ خلق حمایت کند.
وی همچنین دستگیری دبیرکل حزب کمونیست فیلیپین و همسرش را تاییدکرد و آن را ضربه ای بزرگ به این گروه چپ فیلیپین دانست.
سخنگوی رییس جمهور فیلیپین احتمال داد چریک های چپ گرا حملاتی را پس از دستگیری رهبران خود تدارک ببینند و گفت که مانیل از امکان این حملات آگاه است و نیروهای مسلح آماده دفاع از مردم هستند.
از سوی دیگر جبهه دمکراتیک ملی چپ گرای فیلیپین دستگیری دو رهبر چپ گرای این کشور را محکوم کرد.
حزب کمونیست فیلیپین سال 1968 در پی شکست های جنبش چریک قدیمی هوکیاهاپ تشکیل شد. این حزب پس از مدتی همراه با بقایای هوک ها، جناح نظامی به نام ارتش نوین خلق تشکیل دادند.
این ارتش در هنگام تشکیل در سال 1969 تنها 50 چریک و 35 قبضه تفنگ داشت اما به تدریج رشد کرد و در سال 1972 که سربازان دولتی، کمونیست ها را محاصره کردند تعداد آنان به 600 نفر می رسید.
نیروهای چپ گرا به مرور زمان به دلیل فساد در بدنه دولتی فیلیپین رشد کردند. بیشترین فعالیت چپ گراها در حال حاضر در مناطق شمالی و جنوبی میندانائو است.
این حزب تاکنون چند دور مذاکره با دولت فیلیپین برای صلح انجام داده است اما شاخه نظامی آن دی ماه سال گذشته دستور داد دو باره عملیات نظامی علیه ارتش و دیگر نیروهای امنیتی فیلیپین آغاز شود .
گفته می شود این گروه شورشی چپ گرا که چهار دهه با دولت فیلیپین مبارزه می کند هم اکنون حدود چهار هزار جنگجو دارد.
این گروه 19 اسفندماه یکی از آخرین حملات مسلحانه خود را به یکی از مراکز پلیس انجام داد که در نتیجه چهار نفر کشته و پنج نفر زخمی شدند.
دستگیری رهبران حزب کمونیست فیلیپین در حالی انجام می شود که مانیل اوایل اسفندماه اعلام کرد با نروژ برای برگزاری دور جدید مذاکرات صلح با گروه های چپ این حزب یکسال پس از شکست دور قبلی مذاکرات، همکاری می کند.
بنینو آکینو رییس جمهوری فیلیپین دی ماه امسال از دولت نروژ خواسته بود برای برقراری صلح میان مانیل و ارتش نوین خلق (چریک های کمونیست) میانجیگری کند.
آساق**1611
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن