تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815295162




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخست وزیر تایلند در پس و پیش لباس قرمزها و رنگین ها


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: نخست وزیر تایلند در پس و پیش "لباس قرمزها و رنگین ها "


در حالی که حامیان نخست وزیر تایلند موسوم به "لباس قرمزها" قصد دارند، برای حمایت و دفاع از نخست وزیر به خیابان ها بیایند، سران جناح های مخالف دولت از طرفداران خود خواسته اند، حضور خود را با پوشیدن لباس های رنگی مقابل گروه های حامی دولت نشان دهند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در حالیکه بیش از ده هزار نفر از فعالان حامی دولت تایلند عصر روز شنبه نیز طی تجمع خود در شهر ساحلی پاتایا حمایت خود را از دولت اعلام کردند جاتوپورن پرومپان ، رئیس جبهه متحد دموکراسی علیه دیکتاتوری نیز از طرفداران خود خواست در تاریخ پنجم ماه آوریل تجمع اعتراض آمیز برگزار کنند.
طرفداران و حامیان نخست وزیر تایلند موسوم به "لباس قرمزها"

مجله بانکوک پست به نقل از جاتوپورن گزارش کرد، رئیس جبهه متحد دموکراسی علیه دیکتاتوری تایلند از حامیان خود خواست مقدمات  تظاهرات در خیابان های پایتخت را فراهم کنند، ولی مشخص نکرد که این تظاهرات قرار است در کدام منطقه برگزار شود.
  سوتپ تانگسوبان، رئیس مخالفان دولت تایلند نیز اعلام کرد، اعضای این گروه در تاریخ 29 ماه مارس بزرگ ترین تظاهرات ضد دولتی را در این کشور برگزار خواهد کرد و این تظاهرات از خیابان های اصلی منتهی به پارک لومپینی در بانکوک شروع شده و به منطقه رویال پلازا کشیده خواهد شد.
لباس رنگین ها مخالفان دولت در تایلند

یک روز پس از آنکه دادگاه قانون اساسی تایلند به لغو برگزاری انتخابات سراسری در تاریخ دوم ماه فوریه رای داد، طرح برگزاری تظاهرات طرف های رقیب  نیز مطرح شد.
حزب دموکرات مخالف دولت تایلند برگزاری انتخابات تاریخ دوم فوریه را در این کشور تحریم کرد و مکان های رای گیری نیز به دست اعضای کمیته اصلاحات دموکراتیک خلق تایلند به رهبری سوتپ تانگسوبان بسته شد.
  سوتپ تانگسوبان، نخست وزیر پیشین تایلند اعلام کرد تا زمانی که اصلاحات در این کشور برگزار نشود و از نفوذ تاکسین شیناواترا برادر بزرگتر یینگلاک شیناواترا نخست وزیر کنونی این کشور در امور جاری مملکت جلوگیری نشود، وی همچنان مخالفت خود را به برگزاری انتخابات در تایلند ادامه خواهد داد.
به گزارش خبرگزاری آلمان از بانکوک، تاکسین شیناواترا، نخست وزیر پیشین تایلند در سال 2006  به اتهام فساد مالی توسط ارتش این کشور از قدرت برکنار شد، اما با این حال وی در دوران تبعید خود در دبی نیز همچنان در امور این کشور دخالت می کرد. 
رنگین پوش ها مخالفان دولت در تایلند
        
این در حالی است که دادگاه قانون اساسی تایلند به تازگی نتایج انتخابات فوریه گذشته را ابطال کرده تا نخست وزیر با چالش جدیدی روبه رو شود.
  دولت تایلند با وجود مخالفت معترضان اقدام به برگزاری انتخابات در ماه فوریه کرد که منجر به پیروزی حزب حاکم شده بود.
بر اساس این گزارش با ابطال نتایج این انتخابات از سوی دادگاه قانون اساسی بن بست سیاسی این کشور وارد مرحله جدیدی شده است. رئیس کمیسیون انتخابات تایلند نیز تاکید کرد، برای برگزاری انتخابات جدید نیاز به ماه ها زمان خواهد بود. این مساله سبب محدود شدن قدرت و اختیارات نخست وزیر خواهد شد.
بحران سیاسی تایلند در 8 سال اخیر ادامه داشته و طرفداران و مخالفان نخست وزیر رقابت سیاسی شدیدی را برای تصاحب قدرت داشته اند. در درگیری های خشونت آمیز سیاسی در تایلند در سال 2010  بیش از 90 نفر کشته شدند. در بحران سیاسی اخیر این کشور نیز که از نوامبر گذشته آغاز شده تاکنون بیش از 23 نفر کشته و 700 نفر زخمی شده اند.
 


یک شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن